Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

pico

Gestart door n/a, 01 januari 2006, 20:39:56 PM

n/a

citaat:
Geplaatst door Davy

Nee ik word vooral pissig als iemand mij belachelijk probeert te maken, terwijl ik alleen maar een mede clublid probeerde te helpen die pas geleden een hersenbloeding heeft gehad. Wie is hier nu verkeerd bezig.




Wat heeft dit nu te maken met het niet kunnen vinden van een motorola adres via een MS van M?rklin, niets toch. Dus ik denk jij.

Jij loopt toch altijd van je neus te maken dat het nieuwe digitale systeem van M?rklin zo gebruikersvriendelijk is en dat jij binnen 10 seconde een lok kan programmeren. Maar als iemand een ander systeem koopt waar geen display opzit, is het enigste wat jij doet het afkraken. En als je daar dan op aangesproken wordt, dan is degene die dat doet verkeert bezig??? Dus minder hoog van de toren blazen over dat in jouw ogen zo geweldige systeem, zal ook minder irritatie opwekken bij onze mede lezers, en clubleden.

Wim.

n/a

Wie kraakt hier wat af. Ik geef alleen maar door wat in de Model Eisenbahner heeft gestaan.[:D] Met een display zou de speelwaarde veel hoger zijn geweest. Elke digitale rijregelaar heeft een display. Dus een digitale centrale uitbrengen zonder is een teken dat het erg verouderd is.

En hoe je ook draait en draait het mobile station is een perfecte vondst geweest. Er is op de Roco locmaus (een locmaus heeft een display)na geen simpeler digitale rijregelaar op de markt.

En veel plezier met je IB. Uhlenbrock is op alle terreinen naast de pot aan het pissen. En dat komt niet alleen door het nieuwe CS, maar ook door de nieuwe Tams centrale die door velen veel beter wordt bevonden dan de IB en bovendien maar de helft kost van een IB en wat veel belangrijker is, veel minder last heeft van spontane resets. Bovendien kan je er mee treinen laten rijden in motorola met 27 stappen, indien de decoder dit ondersteunt. Iets wat de IB niet kan.

En dan spreken we nog niet over de nog uit te brengen Ecos centrale.
Ben benieuwd waarmee Uhlenbrock gaat komen, maar ik denk met een centrale met een hele grote display. [:D]


n/a

Davy,

Ik zal het voor alle duidelijk nog een keer herhalen. Wat heeft dit nu te maken met het niet kunnen vinden van een motorola adres via een MS van M?rklin, niets toch. Ik zit niet te wachten op jouw kijk op, of in de toekomst, ik heb het over het heden.

Wim.

ysbeer

je kunt ook overal over vechten

wie is de wijste  ?????

wim ysbeer

n/a

Wim, ik weet het, het is die man wie ik iedere morgen tegenkom in de spiegel. En die is tenslotte ook de oudste.

Wim.

n/a

Wel beide heren laten we volwassen blijven en geen ruziemaken. Ik heb Piko digital en ik ben hier zeer tevreden over ik kan ook locs programmeren in 10 seconden en wissels besturen.

n/a

Wel beide heren laten we volwassen blijven en geen ruziemaken. Ik heb Piko digital en ik ben hier zeer tevreden over ik kan ook locs programmeren in 10 seconden en wissels besturen.

n/a

citaat:
Geplaatst door ronny

Wel beide heren laten we volwassen blijven en geen ruziemaken. Ik heb Piko digital en ik ben hier zeer tevreden over ik kan ook locs programmeren in 10 seconden en wissels besturen.



Kijk Ronny, dat is nu precies wat ik bedoelde, jij bent tevreden met datgene wat je hebt aangeschaft. En dan komt er ineens een D* tussendoor met de mededeling dat er geen display op zit en dat er geen M?rklin op staat. En daarvoor sprong ik dus voor je in de bres.

Wim.

Brunel

Als ons komisch duo klaar is, kunnen we verder met de mening van deze eigenaar van een handvol instapsystemen (kosten uit een beginset gehaald allemaal haast niets).

Ik vind de digi1 van Piko erg basic. Er zijn een paar instapsystemen - Fleischmann Lokboss, Roco Lokmaus, Piko digi1, M?rklin Mobile - en daarvan vind ik de Lokmaus en de Mobi de beste prijs-prestatieverhouding hebben.
Met name de bediening van de digi1 is onhandig en het vermogen is beperkt. Maar het werkt natuurlijk wel.

n/a

Wel ik heb nu een startset van piko kan ik daar later nog altijd een lokmaus opzetten??[:p]

Brunel

Als je daarmee bedoelt of de Piko trein met een Lokmaus rijdt, dan is het antwoord ja. Maar een digi1 en een Lokmaus kunnen niet zoveel met elkaar.

Maar waarom zou je veranderen? Het werkt toch. [:)]

n/a

Ja, das waar. Maar het was gewoon eens om te informeren

Kedeng Kedeng

Ik heb ook nog een vraagje over piko.

Ik zou graag deze lok willen kopen van piko

Dan wil ik er deze van maken

kan niet moeilijk zijn
moet logo op de zijkant en ander bedrijfnummer
Uitdaging voor modelspoor magazine?
( weet iemand als deze lok nog in belgie rond rijden en is deze gehuurd of gekocht?)

en ik ben AC rijder is het moeilijk om zo een lok omtebouwen?

obicham

dammm, mooie lok
wat kost ie ?

rgp

Dag,

ik heb zo'n ICE3 digital aangeschaft (167,.. euro) en er is idd geen display op.  Maar een display hier een foefje daar en er komt algauw 30, 50 euro bij.

Deze STARTSET is zoals een woord zelf zegt om mee te starten.  Goedkoop de digitale wereld in.

Die ICE 3 rijdt zeer goed, doet het zeer goed op een ZIMO centrale en laat zich perfect regelen via een zimo-handregelaar.  Maar weet dan wel dat de zimo-handregelaar het DUBBELE kost van GANS de startset.

Roland