Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

kort voorstellen

Gestart door OlivierV, 22 december 2012, 19:44:31 PM

OlivierV

Goedeavond allen,

Mijn naam is Olivier, maar dat kon je waarschijnlijk al raden uit mijn forumnaam.
Na mij geregistreerd te hebben op BNLS leek het mij enigszins nuttig dat hier ook te doen.

Kort:
- Man
- 21j
- Student Taal -en Letterkunde Engels - Spaans aan de universiteit van Gent.

Hobbies:
- Skate -en snowboarden
- Mij amuseren en feestjes
- Modeltreinen (vooral in de winter).

Na zo'n 6-7 jaar terug wat geïnteresseerd geraakt in de treintjes en ik vermoed dat het nu wel vrij permanent zal blijven/zijn. Net zoals ik 2 jaar gestopt was met skateboarden en het nu met meer plezier als voordien doe.

Ik  beschik op moment van schrijven geen echt vaste baan, wel heb ik een dubbelovaal op een plaat met wat opstelsporen die tegen de muur staat wanneer er niet aan gewerkt of gereden wordt. Opgebouwd met Lima rails en noch bedding , er moeten nog wat Fleischmann modelrails uit (zodat deze beschikbaar blijven om later een middelgrote mooie baan te maken). Analoge aansturing met 2 transformators zodat er met 2 treinen tegelijk kan gereden worden. Verder kunnen de opstelsporen afgesloten worden van stroom zodat er een locomotief kan op stilstaan, dit wil ik wel nog verder uitwerken met schakelaars, maar hoe dat werkt moet ik nog opzoeken.

Het meeste van het materiaal is Fleischmann en de verzameling is niet zo groot en dat hoeft het ook niet te worden. Op het moment is het meeste nog Duits materiaal, maar er zal nog wel wat Belgisch materiaal komen binnenrollen, vooral dan in de vorm van bolle neuzen.
Werken rond een tijdperk doe ik ook niet, ik koop wat ik mooi vind, zo is mijn baan een gezellig sausje vanalles.

Foto van de baan, het stationsgedeelte wil ik nog wel een beetje aanpassen/uitbreiden voor wat meer mogelijkheden.




Heel veel tijd voor de treinen is er niet door studie en andere hobby's.

Dat was het!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Welkom, Olivier
Die baan doet mij enorm denken aan de "treinplaat" van mijn oudere broers, die in de winter op de keukentafel werd gelegd.
Pakweg 45 jaar geleden, ook Lima en Fleischmann, ... pure nostalgie voor mij  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

Olivier,

Ook hier welkom op het forum ! Enkele dagen terug je mailtje ontvangen !

Trouwens dat modeltreinvirus is er één waar je nooit geheel van hersteld en het manifesteert hem ook geregeld in alle hevigheid !

groeten Peter ;)


OlivierV

#3
Bedankt Gerolf, het nostalgische vind ik zelf ook wel fijn, wel rijdt ik liever op mijn FLM (toch wel liefhebber van dit merk) rails dan op die lima's, maar goed, die zijn opgeslagen voor de toekomst.

Mijn eerste treinen waren dan ook degenen van mijn grootvader (allemaal flm) die ik op 9-jarige leeftijd heb gekregen en heb toch wel een voorkeur voor vintage modellen, (metalen kappen, geur van elektriciteit, bij wijze van spreken ronkende motors) (ben op het moment die 4 nmbs bolle neuzen die flm ooit gemaakt heeft aan het verzamelen).

edit: @ Peter, dat ik er nooit vanaf ging raken wist ik wel, net zoals dat skateboarden, maar als ik het met skaten vergelijk dan moet ik zeggen dat ik door wat treintjes te laten rijden en er wat naar zitten gapen (zoals een verwonderd kind) goed tot rust kan komen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Steam.N

Welkom op het forum, Olivier !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

railman56

welkom olivier
veel succes en plezier met je baantje en je zoektocht naar de bolle neuzen
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

OlivierV

#6
Citaat van: railman56 op 22 december 2012, 22:00:37 PM
welkom olivier
veel succes en plezier met je baantje en je zoektocht naar de bolle neuzen
marc
Citaat van: Steam.N op 22 december 2012, 21:30:01 PM
Welkom op het forum, Olivier !

Bedankt voor het warme welkom, van die bolle neuzen heb ik er al eentje (kwam van mijn grootvader), dus een loc uit +-1970, deze ga ik wel nog eens opnieuw aanschaffen, omdat hij wat lakschade heeft opgelopen (exemplaar is gevonden en gereserveerd).


Hier met een stel zilverlingen erachter gekoppeld.

Die NR4270 is in 3 varianten uitgebracht, de laatste versie is nog redelijk makkelijk te vinden, alsook voor betaalbare prijzen, die met 2puntsverlichting kom je soms tegen en ook aan acceptabele bedragen.

Het lastigste is degene die onder NR4272 door het leven gaat te vinden (liefst met ovp uiteraard), verschijnt niet zo veel op veilingsites etc. Nu heeft die winkel in Laarne volgens de site 110 2ehandslocs binnen waaronder heel wat Belgisch materiaal, dus binnenkort moet ik nog maar eens een keertje tot daar gaan.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Dirky

welkom!

...een echte Stratocaster?

OlivierV

Citaat van: Dirky op 22 december 2012, 22:58:31 PM
welkom!

...een echte Stratocaster?
Oh ja, vroeger heb ik nog een tijd gitaar gespeeld, maar het laatste half jaar is die niet meer bespeeld geweest, en inderdaad een echte Strat, Sunburst, maple neck, Mexicaans model, ooit voor een mooie prijs 2ehands gekocht.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan