Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Ben ik de enige die tegen de eindejaars periode opzie?

Gestart door Havoc, 15 december 2012, 11:53:34 AM

Havoc

Het begint weer, de eindejaarsperiode. Wat rustiger op het werk want velen zijn er niet. Je denkt wat vakantie te hebben, aan je project(en) te kunnen voortwerken, enkele gezellige avonden erbij, wat langer uitslapen etc. Maar wat krijg je?

Alles moet nog af voor het einde van het jaar en iedereen zaagt de hele dag aan je oren. Alhoewel ze goed weten dat voor februarie er niemand naar kijkt. Hele weekends rondhossen van winkel naar winkel, je agenda moeten raadplegen om naar de plee te kunnen, indigesties, katers, te lang in bed blijven wegens hoofdpijn, die stukken die je nodig had voor je project zijn er niet in de winkel of jouw winkel is dicht voor 3 weken.

En half januarie kom je dan tot de ontdekking dat je geen bal bent opgeschoten en even goed al die tijd in je bed had kunnen blijven liggen :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Jurgen

Katers? Indigesties? Nog nooit last van gehad, daar kies je zelf voor. Gewoon niet drinken en als je weet dat je 3 dagen op rij moet dineren gewoon met mate eten, dan komt alles goed.

Het werk, laat ze maar zagen, volgende week vergaat de wereld.  ;) ;D

En de winkel die dicht is gedurende 3 weken, dat is er eentje die serieus moet verdienen en klaar is om te rentenieren.  ;D Veel van de modelbouwzaken doen trouwens extra moeite en zijn meer open dan tijdens het jaar, dus 't zou moeten lukken dat je je onderdelen niet moest vastkrijgen.


Ik hou wel van de eindejaarsperiode, alleen het opgeklopt gedoe vind ik er te veel aan. Men begint veel te vroeg met kerstbomen en kerstballen door onze strot te duwen waardoor mijn goesting tegen kerstmis al een pak minder is. Ik probeer het dus te negeren en geniet gewoon van het moment.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

argilla

Je kan 2 dingen doen tegen deze periode

1) negatief ertegenaan kijken en zuchten en zeuren dat allemaal zo lang duurt en nep en gemaakt is.
of

2 )positief en alles wat op een lijst of je verlanglijst stond of staat gedeeltelijk of helemaal verwezenlijken. Lekker eten, lekker lui uitslapen je project iets verder afwerken een nieuw project beginnen. Kuieren langs pleinen en straten en af en toe een cafeetje meepikken. Of eens rustig op je baan rijden met je modellen niet gehaast .
Er tegen vechten en zuchten helpt geen rooie moer en de tijd gaat er niet sneller of trager door. En die kater.......mijn kattineke zegt niet neen tegen al dat gekater. 8) :P ;D
Bovendien wil deze periode zeggen........de lente is op komst  bereidt U voor .
Gewoon op je laten af komen en we zien wel.  8) ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

doomslu

Ik herken het wel.
Ik zie ook op tegen dat gewinkel. Ik doe niets liever dan gewoon thuis zitten, maar dat wordt me zelden gegund.
Je denkt inderdaad "tof, heel wat verlof, ik ga kunnen knutselen" en achteraf was het allemaal (bijna) niets...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

argilla

Citaat van: doomslu op 15 december 2012, 13:26:37 PM
Ik herken het wel.
Ik zie ook op tegen dat gewinkel. Ik doe niets liever dan gewoon thuis zitten, maar dat wordt me zelden gegund.
Je denkt inderdaad "tof, heel wat verlof, ik ga kunnen knutselen" en achteraf was het allemaal (bijna) niets...




zoveel zuchten..........of is het omdat ik bruggepens. ben en er anders tegenaan kijk   :-\ :o
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Havoc

Citeerzoveel zuchten..........of is het omdat ik bruggepens. ben en er anders tegenaan kijk

Tja, als je het hele jaar door het rustig aan kan doen.  :D

Citeermijn kattineke zegt niet neen tegen al dat gekater.

Toffe poes, dat kattineke...

CiteerEn de winkel die dicht is gedurende 3 weken, dat is er eentje die serieus moet verdienen en klaar is om te rentenieren.   Veel van de modelbouwzaken doen trouwens extra moeite en zijn meer open dan tijdens het jaar, dus 't zou moeten lukken dat je je onderdelen niet moest vastkrijgen.

Tja, wat is modelbouw? Ik moet enkele stukken metaal hebben. Die mannen zijn niet open in het weekend en de vrijdag doen ze dicht om 14h. Nu er veel bedrijven dicht doen zijn ze ook gesloten en dan nog inventaris etc. Niet echt een typische modelbouw winkel.

Daarnet gehoord dat dit een gouden tijd is voor psychiaters. Dus ik denk niet dat ik alleen ben. Enfin, nog de rest van de dag gaan winkelen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Ludwig

#6
Hier ook het gevoel dat het meer van de moetes is.
Al vind ik kerst met mijn gezin vieren gezellig, de rest vind ik er teveel aan.

Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

factageklerk

Ik vind dit ook allesbehalve leuke dagen, het zijn de hoogdagen van de schone schijn :-[. Nu zie je iedereen in de weer voor arme sukkelaars en daklozen,zieken,ouden van dagen en zeker als de televisie komt filmen, zetten de initiatiefnemers hun beste beentje voor  >:(  om daarna de andere 50 weken van het jaar niet meer naar deze mensen om te zien, terwijl ze nog steeds dakloos of arm zijn. Elk jaar dezelfde films die men door je strot duwt , om nog maar te zwijgen wat dieren er sneuvelen hierdoor. En neen ik ben geen verzuurt mens want ik zie graag kerstbomen en de bijhorende stal  ;D maar ik bekijk kerstmis helemaal anders dan eten en drinken tot je hemd openbarst....
 

ERVIN

Hier hetzelfde gevoel hoor , ik ben nu al anderhalve week thuis en heb nog geen sikkepit gedaan op zolder , enkel een beetje met wagons bezig geweest , en enkele locs wat " echter" gemaakt , ik had reuze plannen , uitbreiding Mol-Cargo , eindelijk eens werk maken van fatsoenlijke verlichting boven de treintafel ( spots weg en vervangen door fatsoenlijk licht) , idee was ook om meters ballast aan te leggen , maar ballast is op , lijm is op , en ik dacht dit even snel mee te brengen van bij mijn winkelier , maar ook daar was alles op....

Dus volgend jaar op tijd zien dat ik alles in voorraad heb , zodat ik de laatste weken van het jaar wél stevig kan doorwerken , voor dit jaar vrees ik er een beetje voor. ???

Kerstmis is een leuke tijd , maar zoals sommige van mijn collega's hier aanhalen , véél te geforceerd....

Tot fijne kerstdagen mannen. ::)

Huugooke

Wat een bende zeurpieten zeg! ;)
Dat het een beetje aan fut ontbreekt is normaal, het heeft met de korte dagen te maken: daar wordt je wat depri van.
Ikzelf geniet geweldig van deze periode, vanaf de komst van de Sint begint het al. Die kerstmarkten, kerstbomen, verlichting;
tenslotte is dat allemaal bedoeld om je door de donkerste dagen van het jaar te helpen. Dat het bij sommigen een omgekeerd effect heeft is jammer, maar dan zal er bij hen al wel iets "scheef" gezeten hebben.
Wat is er heerlijker dan met je familie lekker warm rond de feesttafel te zitten. We kunnen blijkbaar niet meer van zulke dingen genieten, omdat het geen eenmalig gebeuren meer is: de commercie heeft er voor gezorgd dat we het hele daar jaar door "moeten" feesten; kijk maar naar die kook-hype!
De crisis heeft veel mensen een groot inkomen afgepakt, maar dat wil niet zeggen dat ze nu honger lijden.
Wees niet beschaamd over uw geluk! Geniet van het moment, want morgen kan het noodlot toeslaan en is het gedaan met feesten!

En die kater: die komt in januari en februari; twee koude en donkere, feestloze maanden, met een brievenbus vol rekeningen!

argilla

#10
De nagel op de kop Hugo. Ik begrijp al dat gezeur ook niet T'is feest laat ons daar van genieten (. Tja misschien de winterblues, donkere dagen.... en dan nog......) Of is het misschien het einde van de wereld nabij  dat zij voelen..... ;D :)

Ik denk dat Hugo al heel veel heeft meegemaakt en als hij optimistisch is deze periode dan zie ik echt niet in waarom dat wij dat ook niet zouden zijn.  ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

PietB

Kom op mensen, zolang hoeft het niet meer te duren, het is de volgende week al de 21'ste.

ff klikken
En het zal toch niet zo zijn dat de Maya's de Hopi-indianen en Nostradamus het allemaal verkeerd hadden!!!!  :D

Geniet er nog maar even van!

Mijn advies leef er gewoon op los en dan zien we volgende week zaterdagmorgen wel waar we elkaar weer ontmoeten, hier op het forum of in de modeltrein hemel, want dat hebben we toch allemaal wel verdiend!

grt Piet.

ysbeer

Citaat van: bossie op 15 december 2012, 20:54:03 PM
Kom op mensen, zolang hoeft het niet meer te duren, het is de volgende week al de 21'ste.
piet

Als ik nu vandaag nog een lok bestel zou hij dan nog voor de 21ste aankomen???
wim

PietB

Ik geloof niet zo heel erg in de onheilsboodschappers,Wim.
Maar de softe geitenwollensokken bij mij in de familie wel.
Dus vandaar dat ik er hoer even melding van maakte, en misschien kun je hem aan de hemelpoort laten bezorgen?

grt Piet.

Huugooke

Stel dat je die loc toch bestelt: en de besteldienst haast zich om die nog vlug af te leveren en veroorzaakt een botsing waarbij een piloot betrokken is die zodanig van de kaart is dat hij een vergissing maakt en neerstort op een commandopost waardoor men denkt dat het een aanval is van een vreemde macht en de vergeldingsaanval inzet die de wereld in een nucleaire winter stort.
Voila!