Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Reeks 59

Gestart door svvander, 03 december 2004, 16:59:27 PM

FREMO e.V. - afd België

@ HO SPOOR,

Beste,

Op vraag van een lid van en Brugsche modelclub stuur ik U bij deze zijn volgende vraag;

Zijn er nog BR 215 kasten met geleiders beschikbaar?
Indien Ja , wat zijn de kosten voor 2 exemplaren?

Graag een antwoordje direct naar de betrokkene op het hierna vermelde email adres:

hhezfr@gmail.com

Met dank voor de bereidwillige medewerking,

Fremo e.V. - Afd Belgi?

io voor Arsene
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

n/a

citaat:
Geplaatst door FREMO e.V. - afd Belgi?

@ HO SPOOR,

Beste,

Op vraag van een lid van en Brugsche modelclub stuur ik U bij deze zijn volgende vraag;

Zijn er nog BR 215 kasten met geleiders beschikbaar?
Indien Ja , wat zijn de kosten voor 2 exemplaren?

Graag een antwoordje direct naar de betrokkene op het hierna vermelde email adres:

hhezfr@gmail.com

Met dank voor de bereidwillige medewerking,

Fremo e.V. - Afd Belgi?

io voor Arsene




Al een tijdje door omstandigheden niet meer op het forum gekeken - vandaar late reaktie.
Jazeker ik heb die kappen nog alle 20 want er is nobody geweest die er ??n of meer moest hebben. Dus....

Geef me tot begin volgende week - heb dan vakantie - zal dan eens informeren bij de post wat de verzendkosten zijn. Kappen met lichtgeleiders wil ik gratis beschikbaar stellen.

Zal ook op je aangeduide mail adres dit berichtje sturen.

Groet,

Spoor_H0

FREMO e.V. - afd België

@ Spoor HO

Met dank voorde reaktie. Heb de man verwittigd en deze wacht op jouw berichtje.

Eigenlijk zocht hij 3 stuks, dus bij deze dan maar de vraag voor 3.

Mvg

Fremo e.V. - Afd Belgi?
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

tonycabus

Er is nu idd een gewheatherde 59 op de markt die niet alleen fantastisch oogt, maar ook nog eens led-verlichting heeft ?n het originele 59-geluid.
Gezien en gehoord: een echt bijouke! Goed van Parsifal (en zowat overal te koop)
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

citaat:
Geplaatst door FREMO e.V. - afd Belgi?

@ Spoor HO

Met dank voorde reaktie. Heb de man verwittigd en deze wacht op jouw berichtje.

Eigenlijk zocht hij 3 stuks, dus bij deze dan maar de vraag voor 3.

Mvg

Fremo e.V. - Afd Belgi?




Drie stuks geen probleem - mag meer ook - voor de motoren, wielstellen, printplaten ed van die BR215 startsets heb ik mijn bestemming, maar met de kappen totaal niet.
Groet,
Peter

n/a

Herman dank voor je gestorte portokosten ivm de opgestuurde kappen!
Jammer dat je niet meer reageerde op mijn twee mailtjes of het allemaal goed is gegaan, of de kappen werkelijk onbeschadigd toegekomen zijn.
Groeten,
Peter

Johnnytrein

@Tony over welk merk van een 59 heb je het dan ? Een voor het 3 rail systeem of een voor 2 rail? Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Anarchy

ik heb op 17 augustus de 59 van Marklin aangekocht (nr. 37270). Het is een prachtig model zowel optisch al motorisch, draait z??r soepel en oogt ook z??r fraai, een fantastische loc erbij in ieder geval!

mardelat

Dag allemaal,
Ik heb een 59 omgebouwd volgens het plannetje van de Hr.Jos Gillard (MSM 40 en 45). Na ombouw op de baan, alles in orde; nadien decoder geplaatst en ho! wat is daar fout? Inderdaad, met de lichtsterkte, die bij digitaal hoger ligt dan analoog, bemerkt men dat de lampjes zijn 'omgepoold't.t.z. voor de ombouw, brandt het lampje vooraan in rijrichting gezien; na ombouw brandt het lampje achteraan, weeral in rijrichting gezien. Dat betekent dat de derde lamp bovenaan achteraan brandt, in plaats van vooraan.
Vraag: hoe zet ik dat recht; moet ik alle componenten los solderen en omdraaien? Of moeten de kontaktdraden omgesoldeerd worden ( dat laatste , als leek zijnde, schijnt me niet aangeraden omdat ik denk dat er dat problemen gaan rijzen met de decoder). Hulp.
Groeten, Marcel

eric

Als je tijdens het werken aan de loc de moter eruitgehaald hebt, dan kan het zijn dat je hem er verkeerd terug ingezet hebt. De nummers die op de moter staan moeten naar onder liggen. (bij die van mij toch) anders is de plus en de min andersom als van de lampjes en dan heb je het effect zoals bij u.
Heb daarnet hetzelfde ondervonden bij mijn loc.


mardelat

Motor werd niet omgedraaid. Heb er wel een nachtje goed over
nagedacht; als ik na lezing van mijn documentatie (in verband met de 5939 en de 6218)de elektron. plaket bekijk, vermoed ik dat de oplossing erin ligt van op de decoder de gele en witte draden om te wisselen. Dat lijkt me de meest logische oplossing, of ben ik verkeerd?
Groeten, Marcel

Break302

citaat:
Geplaatst door mardelat

Motor werd niet omgedraaid. Heb er wel een nachtje goed over
nagedacht; als ik na lezing van mijn documentatie (in verband met de 5939 en de 6218)de elektron. plaket bekijk, vermoed ik dat de oplossing erin ligt van op de decoder de gele en witte draden om te wisselen. Dat lijkt me de meest logische oplossing, of ben ik verkeerd?
Groeten, Marcel


Dag Marcel

De door mij aan gegeven veranderingen op de print dienden om de lampjes om te polen daar ze omgekeerd branden na het aanpassen van het front en sluitsein, zie rood buiten en wit binnen.
Door deze verwisseling echter is het gebruik van de bovenste lichtleider zoals hij nu staat niet meer mogelijk, of anders zou het derde sein branden met de rode lichten wat zeker niet klopt.
Als je echt die derde koplamp wil laten branden is het misschien het gemakkelijkste om de lichtleiders te vervangen door leds.
Dan kan je ook nog de keuze maken om ofwel de sluitlichten of de derde koplamp apart te schakelen, dit natuurlijk als je digitaal rijdt.  

Groetjes Break302 Jos

n/a

Hallo Peter/Spoor-HO,

Een beetje een late reactie, maar ik zoek nog lichtgeleiders/kappen voor de Roco BR215.
Heb je ze misschien nog?

Graag je reactie.

Met vriendelijke groet,

Tom

Xa4

citaat:
Geplaatst door svvander

Hallo,

Mijn persoonlijk lievelingsmodel is de reeks 59 van de NMBS. Ik zou dan ook graag in de toekomst mijn baan willen voorzien van alle verschillende soorten 59-types, met verschillende nummeringen natuurlijk.

Mijn vraag was naar jullie toe; welke leveranciers hebben deze ooit uitgebracht in wisselstroom?
Zelf heb ik deze versie van Roco reeds in mijn bezit. Ik weet dat Rocky-rail deze in verschillende uitvoering maakt (wel kostelijk) en dat M?rklin deze recentelijk ook heeft uitgebracht onder zijn oude typenummer.
Wie weet hier meer over?

Alvast bedankt,
Sven




dag sven,

in mijn handtekening kan je foto's bekijken van mijn 4 exemplaren 59,
allen van roco, en allen met verschillende nummering.
gewoon even kijken bij mijn collectie lokomotieven[;)]

prulleman

Mooie collectie. Maar a&angezien je handig bent zou je toch een fabrieksfoutje moeten rechtzetten. Bij de 59 staan de witte en rode lampen namelijk verkeerd. De witte moeten binnenkant staan en de rode buitenkant. Aangezien de 59 een goedkoop model is, is het de moeite om hier eens serieus aan te sleutelen. Wie probeert?[:D]