Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

En zo gaat dat:

Gestart door tonycabus, 31 december 2005, 00:00:23 AM

Gerolf

In het geval van de technische hulpmiddelen: "modelspooritem van het jaar" [^] En nu: stemmen maar [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

"modelspooritem van het jaar"

Dat is nog beter

n/a

Ontbreekt er trouwens geen categorie?
Ik zou er nog de categorie 'beste stuurlui staan aan de modelbouwwal' aan toevoegen.
Mijn nummer 1 op grote voorsprong: RGP![xx(]



rgp

Dag,

Matisse, de dag dat je half zoveel gedaan zult hebben voor MEDEmodelbouwers kom dan terug[:(!]

Roland

Nonkelronnie

Dit topic hoeft deze richting niet uit te gaan.
kunnen we terug on-topic komen?

dikken

lange tenen?
citaat:
Geplaatst door rgp

Dag,

Matisse, de dag dat je half zoveel gedaan zult hebben voor MEDEmodelbouwers kom dan terug[:(!]



Roland





sorry roland, een beetje een ongepaste reactie op dit forum, wij zijn hier om elkaar te steunen, advies te geven, onze eigen opinie te geven en elkaar te helpen. Dat de ene al wat minder handig is en minder ervaring heeft geeft u het recht niet om hier ZO uit de hoek te komen!


reactie bijgevoegd op 07/01/06 19:45:

@ Matisse: uw reactie vind ik ook nog ongepaster!!!!
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

janjozef

Hallo wordt het hier een potje schelden. Ik weet dat roland een uitgesproken mening heeft en mans genoeg is om voor zijn mening uit te komen, Dat daar ook op gereageerd wordt is normaal, Ik ben het soms ook niet met hem eens. Maar wat helemaal niet hoeft is dat anderen hier de man spelen. Roland heeft als bestuurslid van de pijl en medeoprichter van het O-forum duidelijk zijn strepen al verdiend. En voor de anderen Roland is inderdaad stuurman maar zeker niet aan de wal eerder op een oceaanstomer. Voor diegene die het daar niet mee eens zijn geef ons eerst uw eigen verwezenlijkingen en dan kunnen we oordelen of ge moogt spreken.
[:(!]
JAN
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

doomslu

citaat:
Geplaatst door maxim

Hoe goed of hoe slecht je deze poll ook vind, t'is een goede manier om te weten wat er leeft op dit forum!


Dit draadje is meer dan 800 keer gelezen. Helaas zijn er maar 21 personen die hun mening hebben gegeven (op de oorspronkelijke vraag). Jammer [:(], maar het is nog niet te laat ! [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steven86

citaat:
Geplaatst door janjozef

Hallo wordt het hier een potje schelden. Ik weet dat roland een uitgesproken mening heeft en mans genoeg is om voor zijn mening uit te komen, Dat daar ook op gereageerd wordt is normaal, Ik ben het soms ook niet met hem eens. Maar wat helemaal niet hoeft is dat anderen hier de man spelen. Roland heeft als bestuurslid van de pijl en medeoprichter van het O-forum duidelijk zijn strepen al verdiend. En voor de anderen Roland is inderdaad stuurman maar zeker niet aan de wal eerder op een oceaanstomer. Voor diegene die het daar niet mee eens zijn geef ons eerst uw eigen verwezenlijkingen en dan kunnen we oordelen of ge moogt spreken.
[:(!]
JAN



Ik ben het 100% met je eens dat we terug on topic moeten komen en best van dit soort gescheld wegblijven.

Laat ons eens zien of we hier iets echt uit kunnen leren en weer on topic geraken, want dat is wat de ECHTE medemodelspoorders interesseert:
1) Er hoeft inderdaad niet de man gespeeld worden. Dat is niet in de geest van de modelspoorhobby. We spelen de trein, niet de man [:)]
2) Wie echt begaan is met de hobby, heeft een open geest, is toekomstgericht en staat open voor elke nieuwe modelspoorder, ongeacht zijn verleden, zijn verwezenlijkingen, zijn voorkeur voor schaal, zijn keuze  voor merk van treinen.

Helaas moeten we vaststellen dat een aantal forumdeelnemers het steeds weer niet kunnen laten om a) de man te spelen b) het merk te spelen c) de schaal te spelen of d) de club te spelen.
Als dat gebeurt, weet dan dat andere forumleden dit ongezellig haantjesgedrag vinden, wat niet past in hun definitie van gezellig modelsporen. Wees dan niet verbaasd dat er tegenreacties komen.

Ik viseer niemand, maar ik durf wel eens rustig samen te vatten wat mijn observaties zijn na dit forum lange tijd gevolgd te hebben. Misschien dat er toch een paar mensen zijn die aan deze observaties iets hebben.

En nu, zet er ons allemaal maar over en terug on topic graag.

Steven


Havoc

Inderdaad. Beschouw dit als "wat vonden de lezers van MSM het voorbije jaar het interessantste modelspoor product". Klinkt helemaal niet maar dan is tenminste iedereen tevreden.

En laat alle persoonlijke bemerkingen weg aub. Een forum is niet de plaats om op de man te spelen. Met de rest kan ik nog leven.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

n/a

Rubriek 1: HO - Euromodell F.P. - Matisa VM 500
Rubriek 2: HO - PB Messing Modelbouw - Type 60 (op basis van Trix BR 17)

Rubriek 3: Watertoren met Intze kuip Pb Messing Modelbouw
Rubriek 4: HO  LSL - Stoomloc type 89 + versie Nord Belge-
Rubriek 5: N  PB Messing Modelbouw - M2 rijtuig
-
Rubriek 6: -
Rubriek 7: ESU - Locsound Class 66


n/a

Beste RGP,

Het was niet mijn bedoeling beledigend uit de hoek te komen en bij nader inzien was het icoontje er wat teveel aan.
Maar mijn reactie was eerder een spontaan gevolg op je kritiek op iets wat een onschuldige poll is op een forum. En zo heb je over alles wel een negatief oordeel te vellen. Onlangs nog over Pascal Michiels, die je een platte "dozenverkoper" noemt. Maar "op de man spelen" mag natuurlijk niet, alleen blijkt dat slechts voor de anderen te gelden.

En nog een citaat van je waar ik me aan ergerde: "Bij de meesten blijft het bij dozen kopen, rondjes rijden, tuut-tuut en ding dong (dat is de realiteit). Kijk gewoon wie er op dit forum - buiten Gerolf - over een MODELbaan beschikt."

Heb jij eigenlijk al een modelbaan gebouwd? Of blijft het bij "rondjes rijden, tuut-tuut en ding do" op de baan van De Pijl?

Matisse

glamo

rubriek 1: MARKLIN reeks 59 (type 201)
rubriek 2: MARKLIN -silowagen TMF/CITA
rubriek 3: PB MESSING modelbouw -watertoren

KURT
 

rgp

Dag,

Matisse, case closed.

Maar de realiteit is nu eenmaal dat velen dozen kopen.  Er ijn er zelfs die het zakje details bij ROCO al teveel (modelbouw)werk gevraagd was [:I]
Neen, dat van die tuut-tuut komt niet alleen van De Pijl.  Waar gaat men regelmatig volgens een dienstregeling rijden ?  Een speld in een hooiberg.  Anderzijds moet ik vaststellen dat als je digitaal rijdt de meesten het idd moeten hebben van die tuut-tuut en zovoort.  Kijk maar naar de bijfuncties bij decoders.
En wat die "onschuldigheid" van deze poll betreft: 21 reacties, maar 800 gelezen, misschien ook door de fabrikanten en die kunnen er dan "misbruik " van maken.
Neen, ik stem dus niet, ik hou het bij FEBELRAIL.  en ieder jaar plaats ik een extra kolom "het model dat ik het best kan gebruiken en het liefst wou hebben".  Gewicht: 50%  En dan koop ik de hoogste score, maar ook de sterke en zwakke punten van het model kennende.

Allez tot in een volgend bericht.  Ik ben trouwens op iets aan het broeden [:D]

Roland

tonycabus

En toch was het de bedoeling "gewoon" even te kijken wat er onder de forumgebruikers leeft.
Ik vond Matisse's reactie ook wat verbazend, zo ken ik hem niet...
Maar, Roland en anderen, laat Febelrail en zo het op hun professionele manier doen, en ons gewoon het bij een "pop-poll" laten. DAT was nl. de bedoeling.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)