Nieuws:

Nu in MSM 251 REPORTAGE: Smalspoormodelbouwdagen 2024

Hoofdmenu

Station Gouvy 08/12/2012

Gestart door Eres, 08 december 2012, 13:35:14 PM

Eres

Ja het zonnetje kwam door, ligt nog volop sneeuw en dan krijg je kriebels ondanks dat het nog rond 12.00 uur min 3 graden was. Maar ze stonden er weer mooi bij:

Groet

Wim

SuSke

Het spoor in de sneeuw heeft toch wel iets.
Mooie foto's Wim.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Eres

Sneeuw heeft iets magische en dat bij iedere generatie mensen maar ook bij de dieren. Onze hondenzijn buiten door de dolle heen. Als je dan een spoorspotter ben dan sta je te popelen om dergelijke opnames te mogen/kunnen maken

Dank voor je kompliment Suske

Wiù

argilla

Klopt Eres, onze bruine lab als hij nog maar sneeuw ziet vallen kan je hem met geen stokken binnenhouden. Zo zot als een achterdeur in de sneeuw dollen.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Eres

Ja dat is inderdaad heel fijn dat je de honden dan zo kan laten genieten van de sneeuw. Na een wandeling van 45min. zijn ze helemaal bekaf en liggen ze uitgevloerd in de woonkamer. Maar o wee als ik straks mijn laarzen aantrekt Ze kunnen er niet genoeg van krijgen gelijk als ik met de locs in de sneeuw.

Het heeft een magische aantrekkings kracht en gelukkig mag je hier vlakbij de locs komen. Hopelijk mag ik binnenkort even in de cabine kijken en een paar plaatjes maken Dan ben ik ook zo zot als je bruine lab.

Jurgen

Niet alleen honden genieten van de sneeuw. Onze kater was bij de eerste sneeuwval de sneeuwvlokjes aan het vangen. Mooi zicht hoe hij door de tuin sprintte om toch dat ene vlokje te hebben.  ;D

Mooie foto's trouwens. Een trein in de sneeuw is iets dat we de jongste jaren niet vaak meer meemaken hier in Vlaanderen. Meer van dit!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Eres

Laat het dan maar meer sneeuwen. Ik hoop van de week even een paar plaatjes te maken meer in de richting van Vielsalm als ze rijden en een mooie besneeuwde achtergrond. Aan mij zal het niet liggen. Momenteel hebben we volop sneeuwbuien hier maar iets te gevaarlijk om er nu op uit te gaan anderd ging ik tegen 14.15 als er een loc vetrek van Gouvy naar Vielsalm en door via via naar Luik

Ps onze katers vinden het maar niks en liggen in de buurt van de houtkachel tussen de honden

argilla

de katten liggen her en der ééntje ligt bij de Castor en snurken dat die hond kan ! Maar het is mooi zo de dieren te zien genieten Eres. Het geeft de mens een goed gevoel. ;D ;D
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Eres

Gelijk dus hier. Wijnhebben van ons zelf 5 Golden Retrievers, maar ca. 2jr geleden is er een Border Colli dood gereden en dat was de speelmakker van Snoopy de hond van onze overbuurvrouw. De moeder van Snoopy is een Border Colli maar Pa is een onbekende.Sinds dat ongeluk was hij alleen, heeft zich zelf maar hier uitgenodgd en vergeten terug te gaan. Er lopen dus hier 6 honden rond. De buurvrouw vindt het niet erg omdat ze hem nog steeds iedere dag ziet en eigenlijk een beetje blij dat hij gioed verzorgd wordt.

Wij hebben 4 katers en een poes. 3 katers komen uit het dierenasiel in Maastricht, de vierde is aankomen lopen en sliep eerst in de stal bij ons paard in het hooi. Hebben hem laten onderzoeken en was gewond. alle 4 zijn ze geholpen dus geen gezeur. De Poes heb ik vorig jaar september gevonden in ene weiland. Amper 2 a 3 weken oud waarschijnlijk is de moeder overreden of ze is verdwaald. Ook maar meegenomen en is hier als kind in huis. Slaapt op de grond voor de houtkachel tussen de honden. Die gaan voor haar opzij. Aan het buitenleven heeft ze een hekel en blijft liever binnen. Ook deze is geholpen dus ook daarvan geen problemen te verwachten

Wij zijn nu eenmaal echte dierenvrienden en hebben volop de ruimte   Fijn te horen dat er meerdere zijn gelukkig

Wim