Kolenkraan Leipzig Sud

Gestart door Giovanni, 06 december 2012, 22:16:57 PM



Giovanni

Het lukt me nu wel, als ik per foto een nieuwe reactie aanmaak.
We zijn nog een foto kwijt, maar die krijgen collega - forumleden wel in beeld.
De kraan is af tot op het electrische gedeelte. Dus middels het toevoegen van een tandkrans onder het kraanhuis is dit draaibaar. Daarnaast dient er een kabeltrommel in het kraanhuis gemonteerd te worden, zodat we het kolenkarretje kunnen takelen. De balk met twee haken moet ik nog maken van messing, de kolenkarretjes heb ik al. Dan is er uiteraard nog de mogelijkheid om verlichting aan te brengen.


doomslu

Ik heb de codes in jouw eerste post gerepareerd, maar het zijn dezelfde foto's als diegene die je daarna hebt gepost. Mag weg zeker?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Giovanni

Dubbele plaatjes is uiteraard overbodig.
verder bedankt voor de reactie / actie.
Voor verder interesse in de diverse bouwwerken contact: www.mbsnederland.nl

doomslu

Citaat van: Giovanni op 23 december 2012, 00:22:11 AM
Dubbele plaatjes is uiteraard overbodig.
verder bedankt voor de reactie / actie.
Voor verder interesse in de diverse bouwwerken contact: www.mbsnederland.nl
Opgeruimd!

Mooi werk, trouwens.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *



Gerolf

Mooi gebouwd, Giovanni. Nog wat te proper waarschijnlijk, maar dat komt wel, zeker?
Wat ik me af vraag: hoe geraakt de kraanman van de ladder op het platform en in de cabine?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

luikje op het platform op de eerste foto's te zien...

mooi! nu nog weatheren?

Gerolf

Ik had moeten terugkijken  ::). Op de laatste foto is dat luik nauwelijks te zien  :-[
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Giovanni

Ja, dat luik is natuurlijk moeilijk te zien, maar 1 mm is 32 mm, wat te zien zou zijn, maar is volgens mijn normen te veel.
En dan het weatheren. Dat moet inderdaad gebeuren, maar ieder zijn vak, dat durf ik niet.
Verder hartelijk dank voor de mooie reacties.

railman56

En dan het weatheren. Dat moet inderdaad gebeuren, maar ieder zijn vak, dat durf ik niet.

elk vak kan je leren door te doen. uiteraard niet beginnen op je mooie kraan maar op proefstukjes. niet bang zijn maar doen!
uiteindelijk zal je tevreden zijn en een ervaring rijker. zoals je weet zijn hier deskundigen genoeg die je met plezier goede raad zullen geven.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Steven123

Prachtig werk Giovanni, zeer netjes gemaakt en ook mooi gepresenteerd  8)
Goed bezig!

Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook