Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Camera

Gestart door Eres, 05 december 2012, 09:23:05 AM

Peter

Dat is allemaal relatief. Het is niet omdat iemand een zeer dure fotokamera heeft, dat hij/zij ook mooie foto's kan nemen.
Mijn huis tuin en keuken toestelletje voldoet volledig voor mij ( Nikon Coolpix S2550 van 75 euro) Ook nachtopnames zijn met dit eenvoudig toestelletje mogelijk.
Met vriendelijke groeten
Peter

Huugooke

En daar heeft Peter nu weer eens groot gelijk in.

Gerolf

Ik heb een Canon G11 - voor mij prima (compactcamera met véél manuele mogelijkheden, maar ook zeer intelligent in de auto-stand)
Eén nadeel: het diafragma kan niet hoger dan 8 ingesteld worden. Dat is wat vervelend bij macro's  :-\
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Huugooke

Citaat van: Gerolf op 18 december 2012, 12:26:11 PM
Ik heb een Canon G11 - voor mij prima (compactcamera met véél manuele mogelijkheden, maar ook zeer intelligent in de auto-stand)
Eén nadeel: het diafragma kan niet hoger dan 8 ingesteld worden. Dat is wat vervelend bij macro's  :-\

Dat is zo bij de meeste digitale camera's, enkel de modellen met verwisselbare lens gaan verder.
Dit is ook niet een "echt" diafragma. De sluiterlamellen openen tot op een bepaalde waarde.
Dat zou trouwens geen probleem mogen zijn bij macro, vanwege de enorme dieptescherpte bij dit opnameformaat.
Die Canon is trouwens kwalitatief een goed toestel, een beetje het "outdoors" type, dat tegen een stootje kan.

Ik kan alleen maar aanraden om eens in de reeks "systeemcamera's" te kijken; dat zijn reflexcamera's zonder spiegel met verwisselbare lens. Elk merk heeft er één.
En nogmaals: het internet is uw bron van informatie!

Havoc

Zelf heb ik maar een 300D, maar iemand in de familie heeft zo'n 1100D en is er tevreden over.

Moet wel zeggen dat je er 2 heel sterk verschillende toestellen uitgekozen hebt met elk heel verschillende sterke (en zwakke) punten. Ik vrees dat het er wat gaat van afhangen wat je met de camera allemaal wil doen. De Powershot misschien iets minder goed in fotokwaliteit (zo'n 50x zoom lens is technisch niet zo goed te krijgen) maar een Eos met dezelfde range aan lenzen is dan weer een serieuse tas en gewicht om mee te slepen. Als ik zie welke camera's je vroeger gebruikt hebt lijkt het me toch goed om eens te denken hoe je de camera wil gebruiken. Als point&shoot of wil je verder gaan, is gewicht en afmetingen een probleem of niet, wil je echt macro gaan doen, complex flitsen? Al die zaken afwegen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

PeterC

Citaat van: Eres op 17 december 2012, 16:05:27 PM
Ik zou heel graag wiilen weten wie er van jullie met een Canon Powershot HS50 en/of een Canon 1100D aan het fotograferen is en graag jullie oordeel

bedankt en groetjes

Wim

Over beiden kan ik geen oordeel vellen: ik bezit een Eos 400 D voor foto's (10% van wat ik 'trek') en een Powershot A3100 voor de overige 90%.  Vooral van die Powershot ben ik heel tevreden: kijken, foto nemen (zowel normaal, breedhoek, macro) en zonder bijwerken (buiten afmetingen aanpassen) uploaden en tentoonstellen.
Met die 400D werk ik in RAW en daar vraagt iedere foto toch wel wat werk (dat zijn dan wel Foto's en vraagt wel wat denkwerk om alles te bepalen om die Foto te nemen en nadien nog heel wat Fotoshop werk om wat je in gedachte had daadwerkelijk weer te geven).

Groetjes, Peter