Spoorwegjournaal 190

Gestart door doomslu, 02 december 2012, 21:35:28 PM

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Ik heb mijn Spoorwegjournaal pas na het weekend ontvangen.

Goed nummer, alleen de seinposten beginnen stilaan mijn oren uit te komen.

Deze editie was de rubriek "Rails & Foto's" wel redelijk kort (of ik heb toch dat gedacht). Die rubriek "lees" ik eigenlijk het liefste van al, vooral ook omdat ik niet graag lees, maar dat ligt uiteraard aan mij.  :D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

Hier hetzelfde gedacht als Jurgen , ik heb al meerdere malen een mailtje verzonden naar Spoorwegjournaal met de vraag om eens uitgebreide reportages te maken over het goederenvervoer in Belgiƫ , waar rijden die containertreinen naartoe , wie besteld tonnen staal , hoe regelt men een autotransport , wie heeft al die kolen nodig en waarom zijn die goederentreinen soms honderden meters lang en soms maar enkele meters.

Maar het zal niet zo makkelijk zijn vrees ik om deze informatie van de bedrijven vast te krijgen.

doomslu

Nochtans worden dergelijke suggesties wel ernstig genomen hoor.
Het is goed dat de lezer laat horen wat hij wenst. Spoorwegjournaal krijgt nogal weinig respons. Dus doe maar...  ;)

Er wordt trouwens achter de schermen gewerkt aan een vernieuwing van Spoorwegjournaal.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Ik hoop dat de weinige respons niet betekend dat er weinig lezers zijn want ik vind het nog steeds een goed magazine. Ik heb het leren kennen via een kameraad die me eens vertelde dat dit bestond. Na een bezoekje aan de boekhandel ben ik het magazine blijven kopen tot ik uiteindelijk abonnee werd.


Voor mij mag er gerust wat meer info over treinsamenstellingen en rijtuigen in vermeld worden. Types, bouwjaar, renovaties en plannen met het materieel. Ook een overzicht van bewaarde rijtuigen mag af en toe vermeld worden.
Dit zijn maar een paar dingen waar ik aan denk dat ik zou willen lezen.

De verdeling Belgisch/Luxemburgs mag van mij behouden blijven omdat deze 2 toch mijn voorkeur uitdragen. In de beginjaren stond er voor mij iets te veel Nederlands nieuws in, maar bij de opsplitsing tussen een Belgisch en Nederlands magazine was dat opgelost.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.