Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Pimpen containers en containerwagons

Gestart door ERVIN, 26 november 2012, 11:14:04 AM

ERVIN

Momenteel ben ik bezig met het " pimpen " van mijn containers en containerwagons , een beetje verweren  van de containers en de containerwagons wat aanpassen aan de hedendaagse veiligheidsvoorschriften.

Door een paar zeer eenvoudige aanpassingen zien  je wagons er direct een pak realistischer uit.

De haken die gebruikt dienen te worden om de wagons terug op de sporen te zetten na een ontsporing worden beveiligd door beugels , in model zijn die in de massa geel gekleurt , maar eigenlijk dienen die er zo uit te zien...



En zo zien ze er in model uit  ,voor de aanpassing.



En na de aanpassing zien ze er al heel anders uit , en met wat zwarte verf is dit werkje binnen de 5 minuten klaar.



Ook het vervuilen van de containers hoeft niet lang te duren , ik heb hier enkel de " droogborstel-methode " gebruikt , ook dit is in een paar minuten klaar en je containers zien er een pak " echter " uit.






Paulogic

Pimp up the container
pimp it up
while your brush is wet
And the paint is drying
look ahead the train is riding

pimp it up a little more
get the train goin' on the trackfloor
see 'cause that's where the fun's at
and you'll find out if you do that

(vrijerlijke dichtheid of zoiets...)
mvg,
Paul(ogic)

SuSke

Die zien er in ieder geval een stuk meer gebruikt uit Erwin.
Hoeveel van die dingen heb je zo ? x 5min per stuk ???  ;) ;D Je avondjes zijn ook gevuld  :D ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

marc goovaerts

Bedankt voor de tip, Ervin.
Bruikbaar voor alle schalen.

Maar je spreekt over 'hedendaagse veiligheidsvoorschriften'. Sinds wanneer worden die streepjes eigenlijk gebruikt ?

Metpetergaathetbeter

Ervin, fraai werk, maar moet je dan bij alle containers de computer- of containernr op de bovenkant van de container aanbrengen ? Nogal wat merken brengen die niet aan, toch zijn deze bij B-Models wel aanwezig !
Groeten Peter ;)

ERVIN

Bedankt voor de reacties mannen. ;)

@Suske , ik heb momenteel 48 containerwagons , dus ik zal nog wel even bezig zijn denk ik.
@Paulogic ; erg romantisch hoor wat je daar schrijft.
@Marc , ze hebben het nog niet allemaal , die zichtbaarheids strepen , maar ze beginnen meer en meer op de wagons te komen , dus ik denk dat het nog niet zo lang is dat ze hiermee bezig zijn.
@Metpetergaathetbeter : als je het echt zoals de " grote" wil doen , dan moet je idd die computer-en containernummers ook op de bovenkant aanbrengen , maar daar heb ik de middelen niet voor , dus dat ga ik niet doen , ik heb nog werk genoeg met de rest , in het weekend de wagons zelf allemaal eens een ( vuil) kleurtje geven. ;)

OMC

Knap! Vuiligheid en roest wekt een levensechte indruk op bij containers, doe zo voort (met de tientallen containers ...  ;) )
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

evan

Goe bezig Erwin.   Het geeft direct meer effect en realisme!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

lb99


Metpetergaathetbeter

Ervin,

48 containerwagons is reeds de moeite ! Van mijn kant ik heb een 60tal (meer?) ertswagons ;
1  trein Luxemburgse Arbed en 2 treinen CAIB-VTG-wagons NMBS gemengd mogelijks één geladen en één lege ! Reeds één poging nog een 60tal te gaan !

Groeten Peter :D

bollen neus

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 24 december 2012, 15:45:22 PM
Ervin,

48 containerwagons is reeds de moeite ! Van mijn kant ik heb een 60tal (meer?) ertswagons ;
1  trein Luxemburgse Arbed en 2 treinen CAIB-VTG-wagons NMBS gemengd mogelijks één geladen en één lege ! Reeds één poging nog een 60tal te gaan !

Groeten Peter :D

Peter, Kunt ge daar eens een fotooke hier plaatsen van die vervuilde?
Dank.

:)

bollen neus

Citaat van: bollen neus op 29 december 2012, 14:08:57 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 24 december 2012, 15:45:22 PM
Ervin,

48 containerwagons is reeds de moeite ! Van mijn kant ik heb een 60tal (meer?) ertswagons ;
1  trein Luxemburgse Arbed en 2 treinen CAIB-VTG-wagons NMBS gemengd mogelijks één geladen en één lege ! Reeds één poging nog een 60tal te gaan !

Groeten Peter :D

Peter, Kunt ge daar eens een fotooke hier plaatsen van die vervuilde?
Dank.

:)

hallo , niemand niet thuis voor die foto?  ;)
(zoals ik echt ook wel verwachtte)