Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Laatste benelux-trein

Gestart door jakke, 24 november 2012, 14:07:55 PM

jakke

Toen ik rond 20:30 u. Antwerpen Centraal binnen stapte merkte ik het minder goede bericht : de trein uit Amsterdam van 21:02 was afgeschaft.
Ik heb niet afgewacht of het wel degelijk zo zou zijn en ook geen uur op de volgende .

Zal de Fyra nu aanvullend rijden met de Thalys ? Qua concurentie kan dat dan tellen ?
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

SuSke

Thalys blijft op zijn geplande uren rijden.
Fyra gaat daar tussendoor rijden en de gaten die het wegvallen van de Benlux pogen op te vullen maar neit alles tegelijkertijd hé. De NMBS heeft volgens de NS te weinig stellen gekocht dus hoe dat gaat opgelost worden ???
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Jurgen

Citaat van: SuSke op 09 december 2012, 12:25:41 PM
Thalys blijft op zijn geplande uren rijden.
Fyra gaat daar tussendoor rijden en de gaten die het wegvallen van de Benlux pogen op te vullen maar neit alles tegelijkertijd hé. De NMBS heeft volgens de NS te weinig stellen gekocht dus hoe dat gaat opgelost worden ???

Een Thalys huren?  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

vyncky

Voor mij ging dit weekend de vrije tijd niet naar de kleine treintjes ,maar naar de grote  ;D

Hieronder mijn bijdrage...

http://www.lijn-12.be/album-12-12-07.php

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

ERVIN

Mooi mooi Yannick , worden die 28ers nu ook in de goederendienst gezet eigenlijk??

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum


Michiel

#22
Tja, die Fyra is niet alleen een estetisch gedrocht, maar ook een financieel, technisch en sociaal gedrocht. En nu staat ie stil!

Ik vraag me echt af wie van dit monster beter is geworden?

En het zal niet lang duren vooraleer ze weer opnieuw een goede oude Beneluxtrein gaan inzetten wegens een permanente overvolle boemel Antwerpen-Roosendaal...  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

vyncky

Citaat van: ERVIN op 09 december 2012, 20:51:47 PM
Mooi mooi Yannick , worden die 28ers nu ook in de goederendienst gezet eigenlijk??

Bedankt Ervin!

Ik dacht in een tijdschrift (SJ of ODB) gelezen, dat er enkele op Aachen zouden pendelen, wegens problemen met homologatie van de tweetjes op Duits grondgebied.

Hier is misschien meer info te halen: http://hgbtf.net/viewtopic.php?f=8&t=10592


Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

celtjan

Er zullen idd. meer binnenlandse goederentreinen bespannen worden door 28XX Trax'en.
Het lease contract van enkele 29xx'en daarintegen, wordt stopgezet.
De "Aachen Express"? Voorlopig zijn het nog de oude, "klassiekjes" die de dienst uitmaken.
d'r Is idd een "denkpiste" om die te gaan vervangen door rijtuigstammetjes, ingesloten door 28xx'en.

itchy

Citaat van: celtjan op 10 december 2012, 22:32:42 PM
De "Aachen Express"? Voorlopig zijn het nog de oude, "klassiekjes" die de dienst uitmaken.
d'r Is idd een "denkpiste" om die te gaan vervangen door rijtuigstammetjes, ingesloten door 28xx'en.
Mooi. Dan kan ie ineens doorrijden tot Keulen (wishful thinking, ik weet het...). Zal dat dan met I6/I10'en zijn? Of I11'en?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

celtjan

Een 'denkpiste' zou zijn, dat 'Aachener Express' IR-verbinding vanaf dec 2013, niet meer Liers-Luik-Verviers-Aken zal rijden, maar wel de "EuregioBahn" Geronstaire-Spa-Versiers-Aken

ToThePoint

Heb vanmorgen naar Antwerpen centraal geweest voor de fameuze tentoonstelling.
De chef vroeg: "Is da al ?"
Waarop ze me prompt het boek over de stations cadeau deed met de 16 postkaarten.
Omdat we daar dan toch waren en het eigenlijk niet veel soeps was een op de perrons gaan kijken.
Op de aankondigingsbord der treinen zag ik dat de FYRA 31 min vertraging had en op spoor 22 stond.
Vertrek was voorzien om 8u57 (of zoiets) en ondertussen was het al ver 9u25.
In het afdalen vanuit het gelijkvloers naar de -2 vertrok net het "gedrocht" .
De rijtuigen zijn wel mooi van livrei, maar wat een lelijke eend zeg !!!
Het is net een teckel ( hondensoort ).
Voor mij gaat die trein nu door het leven als "Den teckel ".
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI