Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Automodellen uit de jaren '30 in H0

Gestart door Pol, 24 november 2012, 13:35:34 PM

Peter

Op de meeste foto's die ik gevonden heb in al mijn boeken over tijdperk II heb ik (buiten in het Saarland) geen foto's van buitenlandse wagens gevonden in Duitsland. Eigenlijk logisch, want in die tijd was men mee op de eigen produkten gericht en had je natuurlijk ook niet het ruime dealers netwerk.
Met vriendelijke groeten
Peter

Pol

Dat lijkt me inderdaad ook logisch. Toch kan ik me voorstellen dat in een stad er wel wat 'buitenlandse' wagens rondreden?
In elk geval: ik heb nu twee Citroëns aangeschaft en zal me in de toekomst proberen te richten op de 'gewonere' Duitse wagens zoals o.a. Opel.

Heb je nog suggesties voor me, Peter?

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Peter

#17
Pol,

Heb nog eens grondig het boek "Eisenbahn-Brennpunt Berlin" van Alfred Gottwaldt ( DE bron van info over treinen en stadsverkeer 1920-1939) doorgekeken en heb enkel 1 foto gevonden met een "buitenlandse" auto, en dat is een Citroen Traction avant.
Voor liefhebbers van tijdperk II (Reichsbahn) zijn trouwens de boeken van Gottwaldt en Maedel  echte aanraders (ik heb die van mij al jaren in bezit, zodat ze bijna uiteenvallen van ze te lezen) Je vind ze soms nog op Amazon

Het enige moment dat er verschillende buitenlandse auto's kon zien was in 1936 tijdens de Internationale Autoshow.(en helaas ook veel Hakenkruis vlaggen)
Met vriendelijke groeten
Peter

Pol

Die van Gottwaldt heb ik ook evenals enige andere naslagwerken, maar ik moet zeggen dat ik niet zo'n held ben in het herkennen van auto's ...  ???
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...