Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Anti-crisis

Gestart door Huugooke, 23 november 2012, 17:16:10 PM

Huugooke

In een doorsnee gezin rond deze periode:
Vader gaat op de avond van 5 december naar buiten met een grote papieren zak.
Achter de deur blaast hij die op en laat hem op de gebruikelijke manier knallen.
Hij gaat terug binnen en zegt met een bedroefd gezicht tegen zijn verbaasde kroost:
" spijtig mannekes, maar De Sint heeft zojuist zelfmoord gepleegd"


Ja, cynisch, ik weet het, maar het zijn ook harde tijden nietwaar :-)

SuSke

Reactie van de kinderen:

Maar dan staat Zwarte Piet er helemaal alleen voor. Dat hij dan die zak met speelgoed maar ineens hier achterlaat en Sinterklaas gat begraven.

De nuchterheid van onze jeugdige medemensen even niet onderschatten  ;) :D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Huugooke

Zwarte Piet was al ontslagen sinds juli, inkrimping weet je wel. Hij is vervangen door een GPS.
Ook het paard is afgevoerd wegens te grote onderhoudskosten.
Het vervoer werd uitbesteed aan een transportfirma
De zak met speelgoed is in beslag genomen om de begrafeniskosten van de Sint te betalen. De transportfirma heeft echter nog openstaande rekeningen van de Sint, en de opbrengst zal dus onvoldoende zijn. Daarom wordt aan alle kindjes een bijdrage uit hun spaarpot gevraagd.

Eventuele gelijkenis met de grotemensenwereld berust niet helemaal op toeval!

Havoc

LOL! Goed gevonden dat laatste. Last van herfstmoeheid Hugo?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Huugooke

Citaat van: Havoc op 25 november 2012, 15:51:09 PM
LOL! Goed gevonden dat laatste. Last van herfstmoeheid Hugo?

Lente- zomer- herfst -wintermoeheid: er is altijd wel een reden om eens diep te zuchten.
Volgende week weeral een jaar ouder; vooruitzichten somber.
Tijd voor hobby's maar geen centen.
Misschien moet ik wat minder naar het nieuws luisteren/kijken.

Havoc

Dat ken ik. Maar ik heb geen tijd en geen centen. Valt ook tegen. Enige wat me tegenwoordig nog interesseert is een winterslaap doen.

CiteerMisschien moet ik wat minder naar het nieuws luisteren/kijken.

Doe ik al jaren niet meer. Spijtig genoeg helpt het niet veel.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

argilla

je kan het ook uitbesteden aan een firma . Ook verkopen en lease back optie zoals de NMBS het doet . Gegarandeerd problemen.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Huugooke

Citaat van: argilla op 26 november 2012, 11:34:32 AM
je kan het ook uitbesteden aan een firma . Ook verkopen en lease back optie zoals de NMBS het doet . Gegarandeerd problemen.
Te zien aan het aantal Sint-clonen doet die dat al lang.