Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

herbeginner

Gestart door n/a, 29 december 2005, 12:25:54 PM

n/a

Hallo,

Na twintig jaar heb ik, aangemoedigd door het zoontje, een deel van mijn trein van zolder gehaald.

Zelf is hij gek van Thomas the Tank Engine, en besloot ik tussen zijn houten treintjes een elektrisch spoor aan te leggen.

Ik heb echter enkele vragen waarvoor ik hoop hier op het forum een antwoord te krijgen.


Op beursen en op internet zie ik dat de tijd echter niet heeft stilgestaan en besef ik dat ik met oud, maar nog steeds geliefd, materiaal zit.

Ik heb een Marklin schaal H0, en als ik het goed begrijp de M-rails, metalen rail met puntjes in het midden.
Dit is dus nog het oude analoge systeem.


Nu zag ik op de site van Marklin Duitsland deze set staan http://www.maerklin.de/produkte/thomas.php en vroeg ik mij af of deze te combineren is (onafgezien van het type rail) met mijn bestaande analoge systeem?


Verder vroeg ik mij af of ik de enigste ben die nog met het verouderde systeem werkt (zal werken) of zijn er nog mensen die niet digitaal zijn gegaan.


Kunnen alle loc's nog met dit analoge systeem werken of moet je opletten welke je koopt?


Heeft marklin een model zoals de TGV, Thalys (of gelijkaardig), ik kan dit nergens vinden.


Waar kan ik een duidelijk overzicht vinden over de verschillende generaties digitale systemen van Marklin?


Dit was het voorlopig, bedankt voor jullie medewerking.


Peter

Met uitzondering van de rails er bestaat wel een overgangs-stuk dacht ik) kan je alles gebruiken uit die doos.
De meeste modellen die je kan kopen van M?rklin zijn oftewel analoog, of kunnen, ondanks dat ze digitaal zijn toch op een analoge baan rijden.
Ik ben zelf wel geen M?rklinist maar dat wil niet zeggen dat je tegen M?rklin moet zijn. Ik ben in de eerste plaats modelspoorder en voor mij maken merken weinig uit.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

svvander

Je kan gerust naar nieuwere C-of K-rails overgaan, met een overgangsrail. (Productnummer M2291, is bijvoorbeeld een overgangsrail om van M naar K over te gaan, M24951 is deze om van M naar C over te gaan. Deze kosten rond de ?5).

Niet iedereen rijdt digitaal. Er zijn zowel voordelen als nadelen aan verbonden (met als grootste nadeel volgens mij de prijs). Maar als het voor enkel een ovaaltje te rijden is, zou ik me zeker bij analoog houden.

Niet alle loc's zijn voorzien voor op M?rklin te rijden (M?rklin = 3rail, andere merken verkopen ook 3-rail locomotieven, maar je moet er zeker van zijn dat je locomotief voorzien is van een sleper).
Ombouw is ook mogelijk uiteraard).

Wat de Thalys of TGV betreft: Mehano heeft een Thalys 3-rail in zijn gamma (ref 29705, prijs ongeveer ?200, de TGV ref4880 is ongeveer even duur). Meer info op http://www.rocky-rail.com/index-nl.htm
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be