100 jaar station Gent

Gestart door factageklerk, 19 november 2012, 22:13:56 PM

factageklerk

Citaat van: loebaske op 27 november 2012, 14:10:23 PM
Ik heb wist van niets, tot het gemeld werd in het avond nieuws (lokaal)

Heb dus veel gemist  :( :( :(

Allez gij bent toch van die streek ;D Idd ik vind dat er weinig publiciteit voor werd gemaakt. Hadden ze het niet op het HGBTF forum gezet had ik het ook niet geweten. In Gent zelf hingen er dan weer wel affiches van omhoog, normaal zou dat in elk station moeten gehangen hebben :-\.
 

Peter

Prachtige foto's. Er word inderdaad weinig reklame gemaakt voor zo'n evenementen.

Mischien een domme vraag. Wat is de betekenis van de horizontale lijn door het rijtuignummer (foto 2)
Met vriendelijke groeten
Peter

modelbaanHO

Voor zover ik juist ben ingelicht zijn de doorstreepte rijtuignummers de "eigen" nummers van de NMBS. In 1970 werden die vervangen door UIC nummers en werden de "eigen" nummers doorstreept.

In heel wat documentatie is terug te vinden dat wanneer rijtuigen verbouwd werden na 1970 en bijgevolg een nieuw nummer kregen niet alleen het UIC nummer wijzigde maar de rijtuigen ook een nieuw "oud" nummer kregen.

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Jurgen

Citaat van: modelbaanHO op 27 november 2012, 16:10:41 PM
Voor zover ik juist ben ingelicht zijn de doorstreepte rijtuignummers de "eigen" nummers van de NMBS. In 1970 werden die vervangen door UIC nummers en werden de "eigen" nummers doorstreept.

In heel wat documentatie is terug te vinden dat wanneer rijtuigen verbouwd werden na 1970 en bijgevolg een nieuw nummer kregen niet alleen het UIC nummer wijzigde maar de rijtuigen ook een nieuw "oud" nummer kregen.


En vreemd genoeg krijgen nieuwe rijtuigen nog steeds hun eigen doorstreepte nummer!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.