Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

steenkool en

Gestart door argilla, 19 november 2012, 12:54:56 PM

argilla

Door een "gunstige wind" ben ik in het bezit gekomen van een potkachel die gebruikt werd door de werkmannen, destijds, in hun onderkomen.
De kachel brandt uitstekend en is in prima staat qua materiaal ( geut). Echter de steenkool waarmee ik heb gestookt ( eitjes) is onvoldoende en vormt een laag van as  waardoor er geen goed rendement is.

De man van wie die "gunstige wind" komt ( gepension.NMBS) vertelde dat zij stookten met grootte kolen zoals gebruikt bij het stoken vaan stoomloc.
Na zoeken in de wijde omtrekt van Laakdal voor steenkool leveranciers kan niemand deze leveren.
Dus langs dit kanaal hoop dat er mensen op het forum zitten van Maldegem met de vraag waar zij hun steenkool vandaan halen ( leverancier)
Hier wat foto's van de kachel





Hopend op hulp   ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

bellejt


Klaas Zondervan

Informeer anders eens bij het Kolenspoor in As. Dat is dichterbij Laakdal dan Maldegem.

argilla

Kan er iemand aub het email adres geven van goossens koen van het stoom Maldegem ?

Dit adres : goossens-koen@skynet.be   (verantwoordelijke voor de exploitatie van loc's) krijg ik steeds terug met ...notification faillure en..enz..
Nochtans staat hij op de home page ??
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

kasteel

@ Argilla

het is met een '_' in plaats van een '-'
Jan

argilla

Kasteel,
bedankt
verdomme niet opgemerkt. >:(
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

Reeds replay gekregen.

Die bestellen bij TERVAL in Luik met de 20 ton ineens. Jawadde heb maar 1 tonnetje nodig.

Heb rond gebeld in de buurt bij handelaars maar niemand heeft ze of is bereid deze in te slagen, wegens geen nvraag en de te bestellen hoeveelheid is voor de handelaars te groot.
Ik heb een ondertussen een mailtje gezonden naar As hopelijk..hopelijk....
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Jurgen

Kunnen zij dan geen regeling treffen dat jij een tonnetje kan gaan halen?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Koen

Ik bestel kolen (futurex) om mijn garage te verwarmen in Londerzeel.
Als je wenst, kan ik zijn gegevens bezorgen.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren