Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Simba-Dickie vs Märklin

Gestart door dgrr57, 14 november 2012, 19:05:29 PM

dgrr57

Simba-Dickie wil Märklin opkopen. Zie ICI.

Jurgen

Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

argilla

Nog nooit van deze firma Simba dinges gehoord. Wie zit daar achter ? De Chinezen of zo ??,? :-\ Iemand die meer weet over deze firma groep
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

dgrr57

Citaat van: argilla op 14 november 2012, 20:24:03 PM
Nog nooit van deze firma Simba dinges gehoord. Wie zit daar achter ? De Chinezen of zo ??,? :-\ Iemand die meer weet over deze firma groep
Al eens van Google gehoord of gelezen ??? : Simba Dickie  ;)

argilla

Citaat van: dgrr57 op 14 november 2012, 20:28:25 PM
Citaat van: argilla op 14 november 2012, 20:24:03 PM
Nog nooit van deze firma Simba dinges gehoord. Wie zit daar achter ? De Chinezen of zo ??,? :-\ Iemand die meer weet over deze firma groep
Al eens van Google gehoord of gelezen ??? : Simba Dickie  ;)



wat ben jij toch slim zeg..... kon ik zelf niet opkomen.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Havoc

Had ook nog nooit van die firma gehoord. Enkele van de merken die ze in portefeille hebben doen wel een belletje rinkelen maar het lijkt me wel een bonte verzameling.

Wat me eerder opviel in de eerste link is dat Märklin 110 miljoen omzet heeft en 12 miljoen winst.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Jurgen

Simba Dickie bestaat ook al jaaaaren, vooral bekend van speelgoedautootjes en pluchen beertjes. Voor mij mag de overname doorgaan, ik heb er alle vertrouwen in dat men het beste voor heeft met Märklin.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

Citaat van: Havoc op 14 november 2012, 21:00:41 PM
Enkele van de merken die ze in portefeille hebben doen wel een belletje rinkelen
... zou ik ook denken: Schuco, Majorette, TAMIYA, ...  :D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

en dan misschien terug meer "treinen" in de speelgoedwinkels  :D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Huugooke

Citaat van: SuSke op 15 november 2012, 14:02:26 PM
en dan misschien terug meer "treinen" in de speelgoedwinkels  :D
...en gij gelooft dat!  ;)
Enfin, hoop doet leven zei de tuinier, en hij plantte 5 cent stukken in zijn serre.

Jurgen

Citaat van: Huugooke op 15 november 2012, 15:52:41 PM
Citaat van: SuSke op 15 november 2012, 14:02:26 PM
en dan misschien terug meer "treinen" in de speelgoedwinkels  :D
...en gij gelooft dat!  ;)
Enfin, hoop doet leven zei de tuinier, en hij plantte 5 cent stukken in zijn serre.

Die moet je niet planten hoor, gewoon goed opletten en je vindt ze gewoon op straat. Gisteren heb ik nog 3 cent gevonden. Mijn grootvader zei altijd: "'t Is op de grond dat het ligt, niet in de lucht!".


Afin, Märklin in de speelgoedwinkel, ik zie het ook niet meteen gebeuren. Bij Makro staat al een tijdje het speelgoed uitgestald, maar Märklin zit daar niet bij hoor. Hoogstens een startsetje van Mehano en zelfs dat is tegenwoordig al moeilijk te vinden in de grote ketens.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.