Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

beste methode..........

Gestart door bollen neus, 10 november 2012, 13:07:07 PM

janieburton

Als semi leek( ben zoals sommige al gelezen hebben in mijn postings al een lange tijd niet met de hobby bezig geweest, maar ben er nu volop mee bezig) stel ik mij volgende vraag bij dubbele tractie.

Is het nodig om in elke loc een motor te hebben als die permanent gekoppeld zijn?

Als men 1 sounddecoder plaats in de loc met motor en een 2de luidspreker in de 2de motorloze loc kan men de illusie geven dat er een 2 motor in zit.

Misschien gaat dit ook: kan men de stroomafnemers van de 2 de motorloze loc niet doorverbinden naar de eerste loc zodat de eerste loc met motor steeds stroom krijgt.
 

SuSke

Dat kan zeker als je zorgt dat de veerbindingen tussen de 2 loc's in orde is door stroomvoerende koppelingen. Alleen is het aantal aders dat je kan doorverbinden dan beperkt in functie vanhet type koppeling.

andere oplossing: je loc's permanent en ondeelbaar koppelen en de kabelverbindingen die voorzien zijn bij 1/1 gebruiken om alles door te verbinden. Zou pas spectaculair zijn.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

bollen neus

Toch weeral wat bijgeleerd met dit te lezen waarvoor dank.
;)