Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Polderdam, Een update

Gestart door PietB, 07 november 2012, 12:10:53 PM

OlivierV

Citaat van: Pierre op 11 februari 2017, 19:47:28 PM
Dat is duidelijk Piet. Ik ben ook niet zo van de krappe bogen maar met mijn ruimte ontkom ik er niet helemaal aan.
Ik heb ook niet zoveel ruimte, lager dan R3 ga ik niet, het moet maar passen anders ga ik wel kappen in de muur. :D

Vind het wel sneu dat je voor korte K-rail wissels kiest ipv de slankere variant ...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Pierre

Citaat van: OlivierV op 18 februari 2017, 19:06:08 PM
Citaat van: Pierre op 11 februari 2017, 19:47:28 PM
Dat is duidelijk Piet. Ik ben ook niet zo van de krappe bogen maar met mijn ruimte ontkom ik er niet helemaal aan.
Ik heb ook niet zoveel ruimte, lager dan R3 ga ik niet, het moet maar passen anders ga ik wel kappen in de muur. :D

Dat is het probleem niet Olivier. Ik kan de bogen wel ruimer maken (ik maak alleen maar gebruik van flex-rails) maar dan moet ik ook mijn treintafel breder maken maar dan kan ik niet met goed fatsoen achter op mijn tafel komen. Nu ga ik de krappe bogen maar proberen zo veel mogelijk uit het zicht te krijgen door ze te verstoppen. ;D
Groet Pierre.


755philippe

Hallo Piet,
Ben deze week ook bezig geweest om mijn Märklin K-rail(s) te voorzien van een servo. Ik heb ook een Belgisch mechanisch sein die ik ook met een servo wil aansturen. Alleen ben ik op zoek naar een soort beveiliging om de stand van het pallet te beveiligen zodat die net verder dan de maximale stand kan gaan om zo het sein niet stuk te maken want heb er destijds veel werk aan gehad om het in mekaar te solderen. Moest je een idee hebben laat maar weten.

Mvg

755philippe

PietB

Citaat van: 755philippe op 18 februari 2017, 19:46:21 PM
Moest je een idee hebben laat maar weten.
Ja dat heb ik wel Philippe,
Ik pas daar een zgn. Servo-Saver voor toe.
Die is simpel te maken met behulp van twee ballpoint veertjes en twee stelringen.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie.
De servo arm kan nu trek-duw stang bewegen maar zal bij het einde tegen de veerdruk in lopen.
Ook hier zijn natuurlijk grenzen aan verbonden.
Het is voornaam dat je de slag van de servo zo instelt dat de veertjes meer eventjes worden ingedrukt.

Misschien is dit voor jou ook toepasbaar.
Citaat van: OlivierV op 18 februari 2017, 19:06:08 PM
Vind het wel sneu dat je voor korte K-rail wissels kiest ipv de slankere variant ...
Ja maar met de slanke variant kom ik niet uit aan de kant van de deur, Olivier.
En ik wil graag zonder allerlei toestanden de railafstand overal het zelfde houden.
Ik heb het overwogen, maar er vanaf gezien.

grt Piet.

755philippe

Piet, mooie foto en hier kan ik wat mee want heb stelschroeven liggen. Nu vraag ik me af hoe je die stelschroef vastmaakt zodat die niet kan bewegen. Dus niet aan die stang die je op de foto ziet maar de achterzijde.
Mvg

755philippe

PietB

Citaat van: 755philippe op 19 februari 2017, 09:07:20 AM
Dus niet aan die stang die je op de foto ziet maar de achterzijde.
Met deze constructie Philippe.

Het dunne pennetje gaat door de servoarm en de borgclip houdt hem op zijn plek.
De schroef gebruik ik niet want de veertjes dienen als meenemer.
Ik heb deze dingen in een grijs verleden bij Conrad gekocht.
Ik denk dat je even moet zoeken bij Conrad, bij de servo toebehoren of iets dergelijks.
Anders hebben ze dit of iets vergelijkbaars in een RC model shop wel.

grt Piet.

Hans B

CiteerIk denk dat je even moet zoeken bij Conrad, bij de servo toebehoren of iets dergelijks.

Zoeken bij Conrad naar "Mini-stangaansluiting"
Daar heb ik de mijne tenminste gevonden

Groeten,
Hans

755philippe

Hallo,
Die mini-stangenaansluiting was niet het gene dat ik zocht. Ik zocht naar hetgene die aan die 2 stelschroeven vastzit om deze te kunnen bevestigen. Ik heb deze met rode pijlen aangeduid. De bedoeling is toch dat de stelschroeven vastzitten zodat deze niet meebewegen wanneer de stang naar links of rechts bewegen. Dus die worden vastgezet op een stuk hout of kunststof.

Zie foto.

     

Mvg

755philippe


755philippe

Bedankt Piet,
Bestelling naar Conrad is gedaan. Nu nog enkele bic'ken gaan kopen.
Succes met je ombouw en bedankt voor de support.
Mvg

755philippe

PietB

Hi Philippe,
graag gedaan hoor.
succes en laat eens weten hoe je het hebt opgelost.

grt Piet.

PeterC

Groetjes, Peter


755philippe

Bedankt, stukken zijn besteld. Nu nog wachten en dan bouwen maar.
Zal foto's posten als het klaar is.

Mvg

755philippe

PietB


PeterC

Piet,

Deze morgen aan jou gedacht: op de Ringvaart in Gent heb ik een vrij groot binnenschip zien passeren met de naam 'Polderdam'.  Er stonden containers op en ik vermoed met heel veel K-rails richting Nederland  :D
Groetjes, Peter