Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Jocadis 11007 HLD8275 "Het Kalf"

Gestart door reeves, 06 november 2012, 16:01:06 PM

Huugooke

Toch nog even dit: met koperen banden bedoelt men uiteraard geel koper?

reeves

Zeer lang geleden dat er nog iets over het kalf werd geplaatst,
Dit omdat er iemand het wou "lenen" een paar weken om in te scannen,...........,
bijna twee jaar later heb ik het eindelijk terug in m'n bezit en er maar eens mee verder gedaan, bepaalde stukjes passend gemaakt en verder in elkaar gesoldeerd, dit gaat vrij goed met m'n nieuwe soldeerbout.
Beide stukjes beetje ruw vijlen waar er gesoldeerd moet worden, stukje witmetaal soldeer op de voeg leggen, lekker warm maken en mooi laten vloeien.

Foto's volgen later.

Groet Tom

loebaske

Voor diegene die belangstelling hebben om een kalf te bezitten, eind dit jaar komt de 82 uit van Piko en kort daarop het bijhorende kalf....

Uitgave is beperkt !!!!!

factageklerk

Citaat van: loebaske op 29 mei 2016, 07:54:42 AM
Voor diegene die belangstelling hebben om een kalf te bezitten, eind dit jaar komt de 82 uit van Piko en kort daarop het bijhorende kalf....

Uitgave is beperkt !!!!!

Werkelijk  ??? ??? zijn daar al ergens officiële vermeldingen van terug te vinden
 

Svendw

Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

reeves

Dat Piko deze uitbrengt is logisch, ze hebben het onderstel en de kap al, enkel voor het kalf moet een beetje aangepast worden.

De 84 zal er waarschijnlijk ook aankomen daar twijfel ik ook niet aan, Piko heeft een dikke zaak gedaan met de 82 als eerste uit te brengen.

loebaske

een totaal nieuwe kap voor het kalf....

officiële vermelding is er nog niet, van het moment er foto's en uitgave datum is, meld ik het hier wel
en verneem je het van uw handelaar...


Svendw

Inderdaad Tom, en zijn van degelijke kwaliteit nog!
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

loebaske

Eerst komt de 8269 uit, dit was eerder al aangekondigd....en dan volgt het "kalf"


reeves

En wordt deze een dummy of aangedreven?

loebaske

kan niet echt 100% daar op antwoorden, vermoedelijk zal het een dummi zijn...
anders heb je weer 2 decoders nodig...


reeves

Zoals beloofd de foto's:



Soldering
















Den Atelier:



loebaske


mnieuwlaet

Volgens wel ingewijde bron zou kalf niet op de markt komen wegens te hoge prijs om dat te maken.
De koe waarschijnlijk wel!