Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Vraag ivm Lima rijtuigen...

Gestart door Paulogic, 05 november 2012, 18:11:22 PM

Paulogic

Bij 'nieuwe aanwinst' al even gevraagd maar hier hopelijk beter op zijn plaats :

Op de opendeur van de Brugse Spoorvrienden deze 2 lima Spoor Nul wagons kunnen kopen voor een
meer dan schappelijk prijsje.



Een 'Le Capitole' en een 'DB', maar beide (op de rolluiken na) identieke wagons (dak, deuren, ...). Ik vind nergens een ref nr en heb
enkel iets van 'D-wagen' kunnen terugvinden op het net. Ze lijken mij sterk op deze gebruikt door MTE om er Lookalikes van te maken.
Ik wil er dus ook iets Belgisch van maken, indien bij benadering mogelijk.

Iemand een idee of tip ?
mvg,
Paul(ogic)

rgp

Paul,

Look a likes, dan ben je beperkt tot een herschildering en een B !
De NMBS heeft bij mijn weten geen moderne rijtuigen met 9 compartimenten; het dak is typisch Duits.
De enigste uitzondering is een I4 1° klasse prototype.  Dan moet je enkel het dak aanpassen.

Maar als ge er twee in twee zaagt op de juiste plaats, een nieuw dak maakt, dan kunt ge I5 maken met 10 compartimenten en met de juiste lengtemaat.

Roland

Paulogic

Dank u... ik ga eens opzoeken hoe een I4 prototype en een I5 er exact uitzien.

In 2 stukken zagen en er een deel van tussenhalen... wreed gewaagd voor mij hoor. Nog nooit aan zoiets
begonnen. Dat zagen zal wel lukken maar dat terug aan elkaar zetten... dat zal al een pak minder zijn.
De sterkte is dan ook uit de constructie, denk ik. Hier ga ik toch eens goed moeten over nadenken.
Ik zal eerst eens proberen om ze open te krijgen. ::)
mvg,
Paul(ogic)

Metpetergaathetbeter

misschien eens je laseren-talent boven halen?
Groeten Peter ;)

Dirky

nee! nee! je kan dat ook openkrijgen ZONDER laser  :D

Paulogic

Openkrijgen zonder hamer of laser zal wel lukken maaaaaar er iets deftig van maken ? Hola Pola ... dat zal een ander paar mouwen zijn.
Eerst even goed kijken wat rijtuig er het dichts bij komt. Misschien onderstel gebruiken om er iets anders op te zetten ?? mogelijkheden genoeg
doch eerst goed kijken en zien wat ik haalbaar vind. Laser is prachtig hoor maar kan ook niet alles.

ps : ik kan er ook nog een I4,5 van maken he... een hybride al la paulogic  ;D
mvg,
Paul(ogic)

Metpetergaathetbeter


bollen neus


rgp

Paul,

Kom naar de meeting van 0-Forum in Hofstade op 24 of 25/11, dan breng ik zowel die I4 proto als een I5 mee.

Roland

Paulogic

Dag Roland,

Dank u. Ik kom sowieso langs op zaterdag. Graag tot dan !
mvg,
Paul(ogic)

jossebe2000

Hello
rijtuigen I4 proto, productie JOCADIS gebaseerd LIMA 0









Paulogic

mvg,
Paul(ogic)

jossebe2000

graag gedaan


sorry in Franse taal: seront visible lors du WE de 0-forum, comme pour Roland  ;D

Havoc

#13
Openkrijgen is niet zo moeilijk. Eerst de balgen aan het einde eruit peuteren. Moeten er niet helemaal uit, je ziet wel bovenaan waar ze het dak vasthouden. Dan de drie clips onderaan langs elke kant losmaken en het dak en ramen (= 1 geheel!) komt eruit. Kan zijn dat ze langs de kant van de deuren een beetje vastplakken. Meer is het niet. Zo gaat het toch bij de exemplaren die ik hier ergens heb liggen maar die hebben een ander aantal ramen. Denk echter niet dat de constructie veel gaat verschillen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.