Brussel-Noord anno 1920 (bouw van het eerste segment: de loods)

Gestart door Michiel, 01 november 2012, 16:02:49 PM

Michiel

De eerste bak is volledig bedraad en rijklaar, maar de locs kunnen nergens naartoe. Een beetje in en uit de loods rijden, maar daar blijft het bij. Maar je hebt eigenlijk gelijk. Een hoop groot houtwerkgebeuren is nu niet meteen praktisch haalbaar, maar zo regelmatig wat priegelen in een hoekje tijdens een verloren uurtje is wel te doen.

De twee dames staan hier al aan paar maanden naast de loods te wachten op weer wat bedrijvigheid. Ze hebben zó lang staan wachten dat ze er stil van werden. Kan je nagaan!


(Urbanie) ...
(Germaine) ...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirkh

Ik begon je al te missen, leuk dat de expo terug voor inspiratie zorgt.
Ik zit ook met het dilema, ga ik eerst de rails verder leggen zodat ik een kan rijden of bak per bak verder afwerken.
Maar bij mij kriebelt het eerder om iets met het landschap te doen dan die rails te leggen en alle bijkomende elecectronica te maken of connecteren.

Steam.N

Met het risico om de banbliksems van het hele forum op mijn dak te krijgen:

het eerste testrijden op NEEB is gebeurd op donderdag 16 october, twee dagen voor de expo.
Met alle gevolgen, natuurlijk ... kortsluitingen, falende voedingen, ontsporende treinen ... het ideale recept om het stress-niveau wat op te krikken  ::) ::) ::)
Maar ondertussen had ik wél veel plezier gehad aan het bouwen van huizen, wissels, lantaarns, wegen, ...

Niet dat ik dit als het aangewezen pad verkondig, hé  ;)
Maar je moet krabben waar het kriebelt  ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

philippe_007


Steam.N

Welk woord was hier belangrijkst, Philippe?

"Gezond"?   Eerder "Beetje", denk ik  ;D ;D ;D
En bij de geboorte van NEEB was het zéker niet "een beetje"  ::) ::) ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

krisds

Hoera, eindelijk nieuws. Had stiekem gehoopt dat het de verrassing van de minibaantjes wedstrijd zou worden, maar ik begrijp zeker de keuze. Ik probeer zelf ook de ruwbouw, slijpen, boren overdag of buiten te doen, en 's avonds de detaillering. Al moet bij ons het 1/1 huis nog afgewerkt worden, dat gaat natuurlijk voor. Gevolg is dat ik al wat scenery heb gemaakt, de ruwbouw blijft achter.

Kautenbach

goed je weer aan t werk te zien Michiel! ;)

begrijp je dilemma wel, ik "vergeet" ook altijd te rijden... en denk dan later, damn, ik had beter eerst kunnen testrijden en de dan optredende foutjes eruit kunnen halen, maar ja, de valkuil is en blijft groot... ook nu weer hoor ;) ;D


Michiel

#922
Hahaha, Jean! Twee dagen voor de expo maar begonnen met testrijden? Banbliksem, Banbliksem! ;D Mijn eerste segment is al ingereden, alle elektronica voor digitaal rijden werkt. Geen zorgen op dat vlak (behalve haperen op vuile rails en zo). Ik heb enkel m'n twijfels betreffende de vele bakovergangen. Ik vrees voor nogal wat rij-ellende komende hiervan. Maar we zien well... later.

Het is ook niet het moment voor grote zaag- en timmerwerken thuis. En dus kom ik terug op het initiële concept van de baan: segment per segment bouwen en afwerken. Rijden zal dan voor tegen 2020 zijn of zo. We zien wel... Vanavond ga ik de stand van zaken opnemen...

En, Jean, hobbystress is gezonde stress. ;-)

@Wim, ik heb enorm genoten van jouw baan, een bron van pure inspiratie.  8) 8) 8) En het leek toch allemaal goed te rijden. Ik heb geen haperende of ontspoorde treinen gezien.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Germaine en Urbanie hebben unaniem besloten dat ik dringend iets aan de achterkant van de loodsdeuren moet doen. Alhoewel Germaine vond dat ik best eerst "keerde". Ik zal ze maar niet tegenspreken zeker? Ik weet dus dit weekend wat doen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Citaat van: Michiel op 25 oktober 2014, 09:25:02 AM
Germaine en Urbanie hebben unaniem besloten dat ik dringend ... . Ik zal ze maar niet tegenspreken zeker? ...

Wijze woorden, Michiel  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }