Brussel-Noord anno 1920 (bouw van het eerste segment: de loods)

Gestart door Michiel, 01 november 2012, 16:02:49 PM

Dirky

in zwart/wit zal 't nog echter overkomen... sfeerke idd OK

Steam.N

Schot in de roos, Michiel !!!
Wordt schitterend beeld ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Geslaagd ! En véél beter dan bakstenen zuiltjes. Misschien er eens over gaan met matte vernis ?

Michiel

@Dirk... hmmm. die twee vervelende tantes verknoeien het effect!  ;D


@Marc, ik heb hier expres satijnglans gebruikt om de indruk van staal te versterken. De lak is trouwens nog niet helemaal uitgehard.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

Natuurlijk kan het niet geheel uitharden (en straffe belichting ?) de 'blinkers' geven...

Dirkh


Bolje

Inderdaad prachtig!!!
Met de ijzeren gebinten erop zullen we echt honderd jaar terugkeren in de tijd.  ;D
Veel succes met de volgende reeks(en).
Vele groeten,
Ronald

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

just4fun

Dat ziet er allemaal erg echt uit!
En een beetje blinkende paal mag volgens mij best.
De loods wordt gebouwd anno de tijd dat ze nog niet zo heel oud is en vroeger namen de mensen wel tijd om aan onderhoud te doen.
Paul

Havoc

Niet alleen was er tijd voor onderhoud maar verf was toen ook vaak blinkend. Zeker de stevigere lakken. Nu nog altijd trouwens zijn blinkende lakken steviger dan matte.

En de look is er echt wel met die palen, beter dan de gemetste.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Michiel

De 2de reeks pillaren is klaar. Weekendopdracht volbracht, ikke gelukkig.  ;)

Dames, dit is priveeterrain. Ik vraag u dat u het nu verlaat!
Germaine, wah zaet'm?
Wel Urbanie, da's zaenen train privee, en daen is en retard!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Bolje

Surrealistisch beeld, net een stoomlocdepot bij nacht.
Ik vind het wel mooi.
Vele groeten,
Ronald

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirkh

Top, zo wordt het wel zonde dat de loods toe is. Prachtig zicht zo.