Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Roco transfo 10725

Gestart door Peter, 01 november 2012, 14:26:25 PM

loebaske

Heb ik het mis ???
Dacht dat het hier ging over Roco transfo 10725 ????

argilla

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

OlivierV

Citaat van: loebaske op 13 juli 2015, 18:22:27 PM
Heb ik het mis ???
Dacht dat het hier ging over Roco transfo 10725 ????
Tot een dikke halve pagina geleden wel.

Wat ik me ook afvraag, zou er zelf geen beveiligingsschakeling te bouwen zijn. Eentje die indien de boel afspringt men weer kan inschakelen zonder de boel open te gooien?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 14 juli 2015, 14:49:18 PM
Wat ik me ook afvraag, zou er zelf geen beveiligingsschakeling te bouwen zijn. Eentje die indien de boel afspringt men weer kan inschakelen zonder de boel open te gooien?

Ha,ge neemt dus toch mijn idee "au serieux"! :)

;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 14 juli 2015, 15:21:14 PM
Citaat van: OlivierV op 14 juli 2015, 14:49:18 PM
Wat ik me ook afvraag, zou er zelf geen beveiligingsschakeling te bouwen zijn. Eentje die indien de boel afspringt men weer kan inschakelen zonder de boel open te gooien?

Ha,ge neemt dus toch mijn idee "au serieux"! :)

;)
In dit geval wel want het was een goed idee. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Citaat van: OlivierV op 14 juli 2015, 14:49:18 PM
Wat ik me ook afvraag, zou er zelf geen beveiligingsschakeling te bouwen zijn. Eentje die indien de boel afspringt men weer kan inschakelen zonder de boel open te gooien?

Automatische zekering (thuis-zekeringkast-model) op de uitgang is 't simpelste, maar dan ga je er wel eentje moeten vinden dat afschakelt op 50VA (4 ampère)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

Citaat van: Gerolf op 15 juli 2015, 00:14:13 AM
Citaat van: OlivierV op 14 juli 2015, 14:49:18 PM
Wat ik me ook afvraag, zou er zelf geen beveiligingsschakeling te bouwen zijn. Eentje die indien de boel afspringt men weer kan inschakelen zonder de boel open te gooien?

Automatische zekering (thuis-zekeringkast-model) op de uitgang is 't simpelste, maar dan ga je er wel eentje moeten vinden dat afschakelt op 50VA (4 ampère)
Zoiets had ik wel in gedachte, maar je spreekt op de uitgang en niet op de ingang? Dus dan moet ik de plek waar de weerstand nu zat gewoon overbruggen met een draadje zeg maar?

Anders wordt het gewoon een glaszekering, hij is nu toch op 1-2-3 open te wippen. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Huugooke

Of de weerstand er in, en aan de secundaire kant een automatische zekering. Zoiets:
https://www.jasicamp.nl/electro/automatische+zekeringen
kwesie van de juiste waarde te vinden.

Gerolf

Glaszekering aan de ingang is het meest verantwoord, want dan beveilig je de trafo zelf mee.
Hoewel .. de kans dat die trafo in de fout gat is enorm klein, dus je zou net zo goed de uitgang kunnen zekeren

Citaat van: Gerolf op 09 juli 2015, 00:44:27 AM
Die driepoot: RF-ontstoring ?

Hoe zit het met die 3-poot? Al een idee wat er zat ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

Voorlopig geen nieuws over die driepoot, ik ben niet het type dat zich op reis bezig houdt met het assembleren en de-assembleren van elektronica.

Volgende week meer daarover. Zal de print dan eens los solderen.

In ieder geval ga ik wel om reservecomponenten wanneer ik terug ben uit Italië.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 16 juli 2015, 19:30:10 PM
Voorlopig geen nieuws over die driepoot, ik ben niet het type dat zich op reis bezig houdt met het assembleren en de-assembleren van elektronica.

Volgende week meer daarover. Zal de print dan eens los solderen.

In ieder geval ga ik wel om reservecomponenten wanneer ik terug ben uit Italië.
Kortom,het is niet verenigbaar met aperol sprits,prosecco,grappa en caffè corretto al vechia romania enz..
TIP;Dat laatste moet je echt eens proberen,"caffè coretto a'l vechia romania"... een aanrader!8)


;)

OlivierV

Ik heb even aan een clublid gevraagd of hij niet de gepaste weerstand had, hij heeft die echter niet, echter heeft hij er wel van 1ohm, 2 exemplaren parallel geeft ongeveer hetzelfde resultaat...

Op Dreischeif online staat ook een foto van een losgesoldeerde print.

http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?10,5206488,5206488

         
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

Bovenstaande uitgevoerd en de transfo is weer levende (daarnet hier een uurtje wat treinen laten rijden op de transfo).

Die driepoot moet een triac ofzoiets zijn volgens dat clublid.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan