Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Volgende minibaantjeswedstrijd: een idee

Gestart door depovero, 30 oktober 2012, 12:30:30 PM

depovero

Dag heren,

Ik heb een bedenking betreffend volgende minibaantjes wedstrijd.
Zo iets van eenthema voorleggen waar de deelnemers naartoe streven. Bijvoorbeeld 'Water en spoor', 'Landelijk station', 'Berg en dal', ...
De afmetingen die per schaal opgelegd zijn, behouden of een beetje aanpassen.
Zo om te zien hoe de deelnemers ideĂȘn opdoen om het thema levendig te maken

Mercikkes

Denis
Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

Michiel

Persoonlijk vind ik het idee van een thema wel erg leuk: het is uitdagend en fantasie-stimmulerend.

Maar ik zou het thema dan heel vaag houden. vb het thema "water", waarbij men mogelijks letterlijk met water kan werken (beekje met molen), ofwel met met uitbeelding van water kan werken (kanaalsluis, fabriek "Spa", /aan zee...), of men absurt kan omgaan met water zoals nabouw van het station "Water-l'Eau" of een modelbaan in een aquarium.

Ik ben wel gevonden voor zo'n thema, maar dan erg vaag en breed interpreteerbaar. Dan kan je daar weer alle kanten mee op.  ;)

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter


gisteren reeds gepost in 4de baantjeswedstrijd :
voorstel meteen vastleggen en iedereen kan opnieuw starten, of ga je rekening houden met degenen die afhaakten en die misschien verder zouden kunnen werken ?
een ander idee waarom alle baantjes niet te laten bouwen in een bepaald thema ?

Daar ik dit idee ook al eens opperde vind ik het het ook een leuk idee, nu hopen dat de rest ook volgt ?

Groeten Peter ;)


doomslu

Mag ik voorstellen om deze zeer interessante discussie voort te zetten in het andere draadje dat hiervoor al was opgestart?

Hier: http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,15764.msg185814/topicseen.html#new
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *