Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

4e minibaantjeswedstrijd???

Gestart door DavidT, 29 oktober 2012, 17:29:42 PM

doomslu

Citaat van: vanmiegroet op 05 oktober 2014, 02:38:24 AM
Hoewel ik niet aan de editie '14 kan meedoen ben ik al beginnen plannen voor de editie '16.
Er zijn tot hede ten dage 2 concepten overgebleven: een trambaan te kanten van Oost-Vlaanderen
of een bocht in een treinlijn waar je spotters zou kunnen verwachten.

Mocht iemand van MSM me kunnen zeggen of de regels hetzelfde kunnen blijven, van kan ik al kijken
voor het houtwerk.
Ruben, je hebt niet op mijn mails geantwoord, maar ik besluit dus dat ik jou kan schrappen van de deelnemerslijst.
Voor 2016 is er nog niets beslist.
Gezien de vele afvallers dit jaar lijken me twee opties open te staan:
1) De formule herzien of zelfs totaal schrappen wegens gebrek aan belangstelling.
2) Dezelfde formule integraal behouden en de wedstrijd vroeg lanceren zodat al die afhakers alsnog kunnen deelnemen...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

Dag Luc,

Persoonlijk is de formule goed, vooral je nu ook kunt rond rijden met die 2 x 2m
De formule intregaal behouden maar idd. vroeg lanceren, was bij mij ook hetzelfde "ga de volgende keer
mee doen" en ja, ondertussen was er een jaar voorbij en zat dan met verbouwingen deze zomer dat ik op
het einde vande rit er elke dag moest aanwerken om tijdig af te zijn en begin men ook te prutsen ,
de reden is dat men op de avond moe word en bij kunst licht niet altijd de fouten merk...

philippe_007

Formule vind ik goed, oppervlakte kan men iets mee doen, zichtbaar gedeelte zou eventueel wat groter mogen zijn (vb max 2m en 60cm diep).
Maar waarom de wedstrijd niet een maand na MSM2014 starten?  Dan hebben de bouwers 2 jaar om iets klaar te krijgen.
Kan enkel maar het aantal deelnemers en kwaliteit ten goede komen.

loebaske

Hoeveel deelnemers zijn er eigenlijk nog in de running???

doomslu

Citaat van: loebaske op 05 oktober 2014, 11:03:09 AM
Hoeveel deelnemers zijn er eigenlijk nog in de running???
Er zijn er een stuk of vijf die niet reageren op mails (maar ze wel lezen)...
Nog even afwachten, maar ik schat dat er uiteindelijk 12 à 15 zullen present zijn.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Snobby Crash

Inderdaad Luc, indien je de reglementen nog voor komend nieuwjaar bekent zou maken, hebben de deelnemers bijna 2 jaar om een mooi minibaantje te maken.

Ook ik speelde met de gedachte een baantje te maken, maar door de korte tijd die me nog reste heb ik me niet ingeschreven.

In 2016 doe ik zeker mee !

Geert

doomslu

... en de meesten beginnen er pas aan in 2016...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rochevalien

Ik vind dat de tijdsduur langer maken een tegengesteld effect gaat hebben " we hebben toch nog tijd genoeg" ,en er gebeurd niets .
Het is tenslotte een mini baantje en geen kamervullende modelbaan, de voorziene tijd is meer dan voldoende.
De meeste mensen denken ook hun bouwsel op één of andere manier in hun baan 'in opbouw' in te bouwen maar dat is niet zo eenvoudig .
   

philippe_007

2 winters voor een treinbaantje te maken, moet toch lukken...
uiteindelijk ben ik ook bijna 2 jaar geleden gestart, heb toen wel alles moeten aanpassen daar het reglement is aangepast...
Het eerste jaar gaat effectief niet zo voorruit als de laatste maanden, maar dat maakt het juist dat de druk een pak lager ligt. En als er eens iets tegenvalt, dan heb je nog tijd over.

Paulogic

SLECHT NIEUWS.

Ik heb, tot mijn groot spijt, zonet vernomen dat Eric Minnaert (Loebaske) deze morgen van een
laddertje is gevallen en hierbij een open beenbreuk heeft opgelopen. Op dit moment wordt hij
geopereerd. Hij zal minimum 1 week in het hospitaal moeten blijven en daarna nog maanden moeten
revalideren.

Door dit spijtig en pijnlijk voorval, zal hij dus niet kunnen deelnemen aan de Minibaantjeswedstrijd.

Laat ons hopen dat hij niet teveel pijn heeft en snel terug mag mobiel zijn.

Bedankt voor jullie begrip,

Paul io Eric (Loebaske)
mvg,
Paul(ogic)

doomslu

Ik had 'm nog zo gezegd die rok uit te doen op een ladder.  :-\

ZUCHT...  :( ... dit is dikke pech voor onzen Eric.

Rust er een vloek op de wedstrijd?
We kregen een paar dagen geleden melding van een andere deelnemer waarbij het baantje vernield werd door water...

Eric, sterkte man!  :-[
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

jb


Havoc

Dat is geen lachen. Wens hem alvast beterschap en moed om de revalidatie door te zetten tot het bittere einde.

Wat het reglement betreft: denk dat het als formule redelijk is, maar een oppervlak bepalen is toch iets vrijer voor de kandidaten dan "het zichtbare deel moet passen in een rechthoek van (ben vergeten)". Moest het zijn zoals vroeger dat het zichtbare deel X m² is, moet passen binnen die rechthoek van 2x2 en de rest "onttrokken aan het zicht" denk ik dat het meer interesse zou kunnen geven. Dus eigenlijk zoals vroeger maar zonder beperkingen van de schaduwstations.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Peter

Dat is inderdaad een grote tegenslag.
Wij wensen Eric heel veel beterschap.
Met vriendelijke groeten
Peter

Chrisrail

#314
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }