Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

4e minibaantjeswedstrijd???

Gestart door DavidT, 29 oktober 2012, 17:29:42 PM

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Voor Michiel was 4m2 veel te gemakkelijk.
Dus moeilijkheidsgraad wat verhoogd  ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Stieven76

Moet het zichtbare stuk dan buiten de achtergrond ook volledig omgeven zijn door zijwanden?
Hoe kan je anders het rondrijspoor of fiddleyard aan het zicht onttrekken/scheiden van het zichtbare gedeelte?

Michiel

#213
Daar staat niets over in het reglement, dus volledig vrije invulling: gordijnen, panelen, deksel erover, 100% transparante materiaal gebruiken, spiegelpaleis, wormhole... bedenk maar wat dat best past bij het concept en presentatie van je baan.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Bedankt Michiel voor de deskundige uitleg.
Nog een toevoeging:
Eigenlijk moet je alleen rekening houden met de voorzijde, aangezien langs de zijwanden en achterkant andere minibaantjes zullen opgesteld worden (tenzij je op de hoek staat, maar daar passen we wel een mouw aan).
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mnieuwlaet

Citaat van: Stieven76 op 03 oktober 2013, 14:02:42 PM
Ik pas nog wegens te groen  ;D Verder heb ik amper 2 Belgische locs en enkele wagonnetjes.
Ook heb ik nog nooit één enkele grasspriet gestrooid of iets anders van scenery gedaan dus heb geen idee wat voor resultaat dat gaat geven. Vandaar dat ik nu ook zo'n testmodule aan het maken ben die ik zo goed mogelijk probeer af te werken naar mijn zin en kunnen, al is het kunnen niet altijd naar mijn zin  ;) ;D
Eerder denk ik dan om later een module te maken voor de modulebaan...

De huidige reglementen van de wedstrijd (tis nog altijd voor de fun) laat je toe om beiden te combineren. Je kunt je inschrijven meedoen en ondertussen heb je een module voor de forumbaan  :D

Valentijn

Citaat van: mnieuwlaet op 04 oktober 2013, 10:36:40 AM
Citaat van: Stieven76 op 03 oktober 2013, 14:02:42 PM
Ik pas nog wegens te groen  ;D Verder heb ik amper 2 Belgische locs en enkele wagonnetjes.
Ook heb ik nog nooit één enkele grasspriet gestrooid of iets anders van scenery gedaan dus heb geen idee wat voor resultaat dat gaat geven. Vandaar dat ik nu ook zo'n testmodule aan het maken ben die ik zo goed mogelijk probeer af te werken naar mijn zin en kunnen, al is het kunnen niet altijd naar mijn zin  ;) ;D
Eerder denk ik dan om later een module te maken voor de modulebaan...

De huidige reglementen van de wedstrijd (tis nog altijd voor de fun) laat je toe om beiden te combineren. Je kunt je inschrijven meedoen en ondertussen heb je een module voor de forumbaan  :D

Inderdaad.  Ik bouw ook een minibaantje welke later in de MSM forumbaan kan ingepast worden. 
Het ene sluit het andere niet uit.  Dus zeker meedoen.
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

mnieuwlaet

Haha ingeschreven samen met mijn broer. We hadden meerdere ideetjes en die zijn samengegoten in de auto onderweg van Genk naar Oudenburg... goed roeren, wat ballekes erbij en klaar. Of beter gezegd inschrijven maar.


modeltreinbart

En Maarten niet vergeten te serveren op een bedje van prei  ;D ;D ;D
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

mnieuwlaet

We zijn op dit moment op zoek naar zo veel mogelijk informatie over de oude spoorlijn Oostende torhout, lijn 62. Nu is deze vooral gekend als groene 62 en is hervormd tot fietspad. Als er iemand boeken of vooral veel foto's heeft mag je altijd mailen of posten
Om ons thema een beetje bloot te geven  ;)

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Herwig

@ Michiel,

Zijn die foto's van    "Gares Belges à Travers le Temps"    door de band dezelfde als die in de twee stationsboeken van Hugo De Bodt?

..., Herwig.

Michiel

Het spijt me, maar ik moet het antwoord op je vraag schuldig blijven. Ik heb de boeken van Hugo De Bodt niet, en kan dus niet vergelijken.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Herwig

Stationsgebouwen,

Iemand die die boeken wél heeft en kan vergelijken... ??

..., Herwig.

Michiel

Wijfel- en twijfelaars: de laatste 3 dagen voor inschrijven...   ::)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)