Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

4e minibaantjeswedstrijd???

Gestart door DavidT, 29 oktober 2012, 17:29:42 PM

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

railrunner

Ik wou ook eens deelnemen aan de minibaantjeswedstrijd 2014 en had een héél leuk concept, maar helaas waren er beperkingen in het reglement waarin mijn idee nooit past, op geen enkele manier.  Op alle mogelijke manieren proberen in te passen, maar dan zou er te veel verloren zijn gegaan van mijn idee.  Spijtig, maar misschien wel mogelijk in 2016, wie weet.

Stieven76

Ik pas nog wegens te groen  ;D Verder heb ik amper 2 Belgische locs en enkele wagonnetjes.
Ook heb ik nog nooit één enkele grasspriet gestrooid of iets anders van scenery gedaan dus heb geen idee wat voor resultaat dat gaat geven. Vandaar dat ik nu ook zo'n testmodule aan het maken ben die ik zo goed mogelijk probeer af te werken naar mijn zin en kunnen, al is het kunnen niet altijd naar mijn zin  ;) ;D
Eerder denk ik dan om later een module te maken voor de modulebaan...

philippe_007

Je bent nooit te groen om  deel te nemen, zie het als een goede leerschool, en op 1 jaar kan je heel veel bijleren... Toch doen zou ik zeggen.

Rangeerduivel

Citaat van: Stieven76 op 03 oktober 2013, 14:02:42 PM
Ik pas nog wegens te groen  ;D Verder heb ik amper 2 Belgische locs en enkele wagonnetjes.


Dat mag je er niet van weerhouden Stieven,indien nodig kan ik je altijd een weinig Belgisch materiaal uitlenen om een beurs mee te doen....

;)

doomslu

Nergens staat dat het Belgisch materieel moet zijn...

Jim, als je het hier niet openbaar wilt maken, mag je me ook mailen en vertellen welke beperkingen in het reglement een probleem zijn voor jou idee. Het is uit nieuwsgierigheid en om eventueel bij te sturen volgende keer...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Stieven76

CiteerNergens staat dat het Belgisch materieel moet zijn...

Ik weet het, maar die 2 Belgische locs zijn ook de enigste 2 deftige (+ 1 van de DB) die ik heb, vandaar  ;D ;D
De rest zijn allemaal oude Lima brokken   :o

@Rudy,
Bedankt voor het aanbod! Dat is heel vriendelijk!

@philippe_007
Tja, dat is wel waar. Maar toch, ik voel me liever wat zekerder vooraleer ik aan zoiets zou beginnen. Zal er nog eens over nadenken nu ik eventueel de rails van mijn huidige module nog kan gebruiken voor iets anders.  :-\

philippe_007

Je hebt nog een kleine weken om in te schrijven, nadien is het telaat...
Inschrijven zou ik zeggen,
Bij mij zijn er ook veel nieuwe dingen, met vallen en opstaan komen we er wel ;-)

bollen neus

Ik zou ook wel ooit eens een poging willen ondernemen maar dan moet ik ik ook er den tijd voor vinden maar misschien met een jaar of 4 moet dat wel eens kunnen lukken.geduld is een schone deugd is het niet?

philippe_007

Wel ooit heeft er iemand tegen mij gezegd, als je dagelijks zelf maar 15min aan uw baan werkt dan gaat het sneller voorruit dan je denkt...
Zo probeer ik het ook te doen.

OlivierV

Langs de ene kant zou ik ook nog willen deelnemen met die ene module van Bellevue al denk ik dat die net buiten proportie valt...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

trainspottingjr

Hoi,

Toch een klein vraagje, mag achter het minibaantje een fiddle-yard opgebouwd worden.
Dit doet me nu nog twijfelen maar indien een fiddle-yard mogelijk is dan moet het te doen zijn.

Groetjes
Jelle
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

modeltreinbart

Het zichtbaar gedeelte moet 122/61 zijn de fidleyart moet passen in het vlak van 2m bij 2m
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Michiel

Als je het reglement leest, dan mag je een fiddle yard hebben die des noods de volledige 2m² (vierkant van 2x2m) in beslag neemt, met 7 verdiepingen aan sporen, zolang het treinverkeer uit het zicht van de toeschouwer is onttrokken, en dus geen invloed heeft op de beoordeling van het eigenlijke minibaantje. (vrij vertaald)  ;)

"Meedoen!", zou ik zeggen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

just4fun

Citaat van: Michiel op 04 oktober 2013, 09:08:23 AM
... 2m² (vierkant van 2x2m) ...
Een vierkant van 2m bij 2m is 4m², Michiel  ;) .
Paul