Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

4e minibaantjeswedstrijd???

Gestart door DavidT, 29 oktober 2012, 17:29:42 PM

modeltreinbart

@ Rian : Alles is mogelijk , het is eigenlijk het zelfde gebleven enkel dat je back ground groter geworden is . ik wil maar zeggen achter de schermen kan het nu groter worden dan het zichtbaar gedeelte.

@ michiel : Niet over nadenken gewoon mee doen. met hoe meer we naar de finish gaan des te spannender dat het word.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

conducteur

Inderdaad, alles is mogelijk zolang je een Z-baan bouwt. Voor de rest wordt het noppes.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

philippe_007

Wel dit ben ik niet akkoord,
Met H0 heb je ook mogelijkheden... En als je percé een rondje wilt rijden dan kan je industriële sporen gebruiken.
Er is zelf niemand dat je verbied een baan te maken van 2mx2m... Zolang er maar 1m2x61cm in het zicht is.....
Voor grotere schalen zou ik het niet weten, heb ik geen ervaring mee.

Waar een wil is, is een weg

conducteur

Ik heb nu al twee keer kunnen meedoen aan de wedstrijd, en vind dat zeer tof dat ik dat gedaan heb. Was twee keer een H0 baantje jaren '50. (ik geef toe, het eerste was niet echt geslaagd). Voor een eventuele derde deelname wou ik eens iets compleet anders doen. Meterspoor in spoor 0. En ik zie mij eigenlijk niet veel doen op die ruimte in die schaal. Jammer. Er is in het nieuwe reglement geen rekening gehouden met spoor 0/I...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Havoc

CiteerWat maakt het regelement nu eigenlijk uit?

Als het niet uitmaakt, waarom er dan een opstellen? Het is enkel zo geschreven dat grote schalen onmogelijk worden. Dan kan later het excuus gebruikt worden dat er geen interesse voor is en moet er helemaal geen aandacht meer aan besteed worden in MSM. Paranoia? Misschien. Realistisch? Zeker.

Dat met al de extra eisen er nu nog minder gaan meedoen en meer afvallen is mischien meegenomen omdat er minder plaats is.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

Citaat van: Havoc op 02 mei 2013, 19:20:21 PM

... Paranoia? Misschien. ...
Ik vrees het eigenlijk een beetje. :-[
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

"Just because you're paranoid doesn't mean they aren't after you" ― Joseph Heller, Catch-22
Met vakantie voor onbepaalde duur.

gardevil

Je moet niet gek zijn om hieraan mee te doen, maar het helpt wel ;)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

conducteur

Kunnen we het reglement toch niet wat spoor 0/I vriendelijk maken?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

Een regelement zonder regels zou eerlijk gezegd saai zijn. Te vrij, waardoor de uitdaging verloren gaat in besluiteloosheid. Er zijn dus regels bepaald voor de wedstrijd. Maar het maakt niet uit welke de regels zijn. De uitdaging is om binnen de context van het regelement iets bijzonders te maken. En elke schaal heeft wel iets voor, en iets tegen: Schaal 0 en 1, groot en indrukwekkend, maar minder plek om iets functioneel in elkaar te boxen. H0 deja vu door een overaanbod, maar daarom een beetje "de norm" naar waar het regelement geschreven wordt. N en Z pietluttig om indruk te maken, maar handiger om iets functioneel te maken. Smallspoor... tja misschien wel een kandidaad maar wie doet er nu smalspoor!  ;)

Enkel om te zeggen dat in feite iedereen met beperkingen moet rekening houden, ongeacht de schaal. En het idee dat er nog 4m² vrij ruimte is om nutig in te vullen om die functionele minibaan te bouwen, lijkt me toch potentieel te hebben. Maak van de beperking een deugd, en ga de uitdaging aan om er iets origineels mee te doen. Dat lijkt me veel leuker dan te klagen om meer.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

Je moet eens op 122*61 iets zinnig doen in spoor 0. Twee wissels en je module ligt vol.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

Er zijn toch een hoop ideeen te bedenken dat je kan uitbeelden in schaal 0? Zo snel voor de vuist: de stoomkabeltakel van de helling van Ans in der tijd, of het aan boord rijden van de orient express op de veerboot naar Dover, of misschien een actieve goederenlaad- of losactiviteit aan een kade... Je kan in schaal 0 echt de aandacht van de toeschouwer focuseren op een bepaalde handeling of activiteit. Dat helemaal in detail uitwerken aan de hand van documentatie... Mij lijkt er met grotere schaal wel degelijk iets doenbaar.  ::) Maar wie ben ik, ik doe N! Te klein om deftig iets te kunnen uitbeelden.  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Aangezien ik nauw betrokken was bij het uitwerken van de kleine aanpassingen aan het reglement, kan ik jullie dus met zekerheid zeggen dat we vertrokken zijn bij de gedachte dat de deelnemer, net als thuis, de schaal kiest die het best past bij zijn beschikbare oppervlakte en zijn wensen.

Ik bedoel: wie thuis een baan bouwt heeft een zekere ruimte ter beschikking, die steeds beperkt is, hoe groot of klein ze ook is. In functie hiervan zal de schaal bepaald worden, die rechtstreeks afhankelijk is van het thema.

Dat is bij ons net zo!

Ik vind trouwens dat "La Valise" een mooi voorbeeld van wat kan op een beperkt oppervlak.

We zijn er van overtuigd dat er heel wat creatieve geesten zijn in onze lage landen en dat het weer een topper wordt.  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur

En is er ook rekening gehouden voor spoor 0?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Martin Welberg

Waarom niet, denk 's buiten de doos. "La Valise" was zelfs in Gn15