Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

4e minibaantjeswedstrijd???

Gestart door DavidT, 29 oktober 2012, 17:29:42 PM

Gerolf

Dat is inderdaad een leuk idee, Dirk
Toch: de bedoeling van een minibaantje is dat het aan het publiek toont dat je "stand-alone" ook op een kleine opppervlakte iets moois en functioneels kan maken.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Citaat van: Gerolf op 13 april 2013, 09:31:47 AM
Dat is inderdaad een leuk idee, Dirk
Toch: de bedoeling van een minibaantje is dat het aan het publiek toont dat je "stand-alone" ook op een kleine opppervlakte iets moois en functioneels kan maken.
Het nieuwe reglement wordt in de volgende MSM gepubliceerd.
We hebben hierover overleg gepleegd (toeval of niet) en zijn dezelfde mening toegedaan als Gerolf hier verwoordt.
Het is dus niet toegestaan banen te koppelen, maar het lijkt me een leuk idee om een koppeling in het achterhoofd te houden voor toekomstige expo's.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur

Ik ga mogelijk eens in Om meedoen. Ik hoop dat er niet veel veranderd is aan de reglementering? Max 1.2m², 250*250cm?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

philippe_007

Ik wacht nog tot MSM125 zodat ik het juiste reglement ken.
Daar er wat wijzigingen zijn ivm de afmetingen, valt mijn huidige minibaan uit de boot...
Maar geen probleem, de bedoeling is/was om een grote baan te maken aan de hand van allemaal modules, en alle modules moeten ook alleen bruikbaar zijn als minibaantjes.

Eens het reglement is gepubliceerd begin ik dus aan module 2  ;-)

conducteur

Heb nu al 2x deelgenomen, en moet zeggen dat het een leuke uitdaging is. Het voornaamste plezier zit hem voor mij in het bouwen van het baantje. En dat is wat mij een beetje tegenhoud om deel te nemen aan de 4de wedstrijd, rijden doe ik niet zo erg graag. Moest er iemand zijn die zich geroepen voelt om samen met mij op de expo het baantje te bedienen (bouwen wil ik zelf doen), dan doe ik misschien mee met mijn Om projectje.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Roderik

#80
Zodra MSM 125 in mijn handen ligt en het reglement het toelaat, dan zien jullie mij (en partner in crime, als hij het ziet zitten :-) opnieuw terug. En t zal weer iets zijn dat je nog NOOIT hebt gezien! Reken maar van yes!

Always be modelling!

Havoc

Ik dacht dat je al lang ingeschreven moest hebben? En nu komt pas het reglement? Lijkt me toch een beetje omgekeerde wereld. Zelf zou ik eerst willen weten in welk wespennest ik mijn kop steek alvorens het te doen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Steam.N

Citaat van: Roderik op 13 april 2013, 21:39:29 PM
... En t zal weer iets zijn dat je nog NOOIT hebt gezien! Reken maar van yes!...
Roderik, is de foto een link naar je nieuwe project ?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

Citaat van: Havoc op 20 april 2013, 19:43:06 PM
Ik dacht dat je al lang ingeschreven moest hebben? En nu komt pas het reglement? Lijkt me toch een beetje omgekeerde wereld. Zelf zou ik eerst willen weten in welk wespennest ik mijn kop steek alvorens het te doen.
Neen hoor. Publicatie in MSM 125, begin mei dus. Op hetzelfde moment zal alles ook op de website staan...
Inschrijven kan tot 1 november!
Ik zou wel aanraden eerder te beginnen, tenzij jouw voornaam Evan is.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 21 april 2013, 09:56:37 AM

Ik zou wel aanraden eerder te beginnen, tenzij jouw voornaam Evan is.  ;)


Who the fuck is Evan ?  ;D ;D ;D ;D ;D Die is onderrtss allang aan zijn 15de minibaantje bezig !  ;D ;D ;D ;)

Groeten Peter ;)

marc goovaerts

Rpderik, we wachten met veel nieuwsgierigheid af. Uit het verleden weten we dat het woordje 'weer' geen overdijving is.

Roderik

Citaat van: Steam.N op 20 april 2013, 19:58:53 PM
Citaat van: Roderik op 13 april 2013, 21:39:29 PM
... En t zal weer iets zijn dat je nog NOOIT hebt gezien! Reken maar van yes!...
Roderik, is de foto een link naar je nieuwe project ?

Misschien?... Ja dus... Zoek maar uit. ;)
Always be modelling!

Dirky

Ben van alles aan het schetsen om iets "spoor 1" te doen maar moet op het reglement wachten. Als de baan maar 1,2m2 mag zijn zoals vorige keren zie ik voorlopig geen oplossing. 2 realistische wissels en de beschikbare oppervlakte ligt vol  :(  :)


conducteur

same problem here. Als ik mee zou doen, ik weet welke schaal, het thema, maar een deftig plan tekenen is verdomd moeilijk.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

1op32

oei oei ik hoop maar dat het reglement niet te erg zal wijzigen  :-\ ik was al begonnen aan een mini baantje dat intussen al in een vrij vergevorderd stadium verkeerd... hopelijk is alles niet voor niks geweest.
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is