Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

MSM Merkpartijdig of niet?

Gestart door Alain, 26 oktober 2012, 20:19:17 PM

janjozef

Mij intresseren alle spoorwegen, de duitse, franse en engelse dus ik koop buiten MSM, spoorwegjournaal en "op de baan" ook regelmatig buitelandse bladen en zie daar staat nooit iets belgisch in uitgezonderd in Rail magazine. Laat dus MSM maar blijven zoals het is. en voor de franse of duitse of spaanse liefhebbers koop ook een boekje van duitsland of frankrijk of engeland (echt knappe bladen) de poolse en spaanse of italiaanse koop ik nooit, voor de simpele reden ik kan ze niet lezen  ;)

Jan 
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

argilla

waar is de relevantie ? MSM informeert enkel. Dat het eene merk meer vernoemt wordt dan het andere ligt gewoon aan  de productie en het uitbrengen van die produkten van die eene en/of andere merk. Dat is louter toeval. Ik zie hierin echt het probleem niet.
Is dit ( zonder iemand te willen kwetsen of kritiek te geven op iemand) niet een beetje spijkers op laag water zoeken .....
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

doomslu

Zonder afbreuk te willen doen aan het merk Hornby hebben ze de laatste jaren bijzonder weinig interessant nieuws voor de Belgisch geïnspireerde liefhebber, en daar is nu net Modelspoormagazine op gericht.

Verder moet het me toch nog een keertje van het hart dat na dertien jaar en 119 nummers een aantal fabrikanten (*) het niet nodig vinden om Modelspoormagazine in te lichten over hun nieuwigheden, laat staan een modelletje in bruikleen te sturen, zelfs na herhaaldelijk aandringen en beloven... Veel wat in de nieuwsrubriek getoond wordt is dan ook door een of ander bereidwillig handelaar ter beschikking gesteld.

(*): gelukkig hebben we ook uitstekende contacten met een groot deel van de fabrikanten.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Citaat van: doomslu op 29 oktober 2012, 14:31:59 PM
Zonder afbreuk te willen doen aan het merk Hornby hebben ze de laatste jaren bijzonder weinig interessant nieuws voor de Belgisch geïnspireerde liefhebber, en daar is nu net Modelspoormagazine op gericht.

Verder moet het me toch nog een keertje van het hart dat na dertien jaar en 119 nummers een aantal fabrikanten (*) het niet nodig vinden om Modelspoormagazine in te lichten over hun nieuwigheden, laat staan een modelletje in bruikleen te sturen, zelfs na herhaaldelijk aandringen en beloven... Veel wat in de nieuwsrubriek getoond wordt is dan ook door een of ander bereidwillig handelaar ter beschikking gesteld.

(*): gelukkig hebben we ook uitstekende contacten met een groot deel van de fabrikanten.


Ik heb me eens laten vertellen door een handelaar dat MSM in het verleden enkele keren te kritisch geweest is voor enkele modellen/fabrikanten en dat ze daarom niet happig zijn om nog modellen aan te bieden voor besprekingen. Wat er van waar is weet ik niet, maar het lijkt me een plausibele oplossing.
Als voorbeeld misschien de laatste bespreking van de LS reeks 18/2, daarbij wordt als minpunt vermeld dat de sound-versies nog niet leverbaar zijn. Dat lijkt mij niet meteen een minpunt voor het model op zich. Daarnaast zou ook het analoog schakelen van de verlichting ingewikkeld zijn. Vermits ze dit voor de eerste keer toepassen in hun modellen vind ik dat eerder een pluspunt voor de analoogrijders, anders hadden ze gewoon geen schakelbare verlichting!
Ik zeg niet dat dit niet vermeld mag worden, maar om het dan meteen als minpunt aan te duiden in een opvallend kadertje vind ik wat overdreven.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

als ze te kritisch waren dan lag dat mogelijks aan de kwaliteit of de uitvoering en niet aan degene die beoordeelde !

Groeten Peter ;)

PS als je model 100%(of nagenoeg) is hoef je geen schrik te hebben, 't is maar al het minder is dat je bang moet zijn van de beoordeling!

Jurgen

@ Peter: Het waren niet mijn woorden hé. Maar je zegt dat het aan de kwaliteit zou liggen? Hoe verklaar je dan het minpunt: "De soundversies zijn nog niet beschikbaar"? Heeft dat iets met kwaliteit te maken? Volgens mij is dat eerder een gevolg van interne beslissingen.

Een fabrikant kan daar aanstoot aan nemen omdat men het model "minder goed" vindt, gewoon omdat er nog geen soundversie beschikbaar is. Zo laat men het nu toch uitschijnen door het in een apart kadertje in het artikel te vermelden.

Ik weet niet of dit bij de ene fabrikant meer voorkomt dan bij de andere, ik heb gewoon de laatste bespreking als voorbeeld genomen. Het was gewoon een opmerking die me meteen opviel bij de bespreking van de 18/2.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

ik dacht nu niet dat LS al veel slechte beoordelingen kreeg......is veeleer een opmerking dan een kritiek, eigenlijk kun je achter alles iets zoeken !
trouwens die sound zou misschien wel op zich kun laten wachten daar de 18's maanden geleden een ander(onaangenaam lawaai) maakten waaraan gewerkt werd bij het echte model en waar ze nu toch een veel aangenaam(aanvaardbaar) geluid maken, misschien werd hier opgewacht ?

De verandering van het lawaai (geluid) dat deze loc in het echt maakt werd hier trouwens door meerdere fourumleden gepost !


Groeten Peter ;)

argilla

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 29 oktober 2012, 15:37:15 PM
als ze te kritisch waren dan lag dat mogelijks aan de kwaliteit of de uitvoering en niet aan degene die beoordeelde !

Groeten Peter ;)

PS als je model 100%(of nagenoeg) is hoef je geen schrik te hebben, 't is maar al het minder is dat je bang moet zijn van de beoordeling!


200 % gelijk heb je Peter, je slaat de nagel precies juist op de kop !
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Alain

Citaat van: doomslu op 29 oktober 2012, 14:31:59 PM
Zonder afbreuk te willen doen aan het merk Hornby hebben ze de laatste jaren bijzonder weinig interessant nieuws voor de Belgisch geïnspireerde liefhebber, en daar is nu net Modelspoormagazine op gericht.

Verder moet het me toch nog een keertje van het hart dat na dertien jaar en 119 nummers een aantal fabrikanten (*) het niet nodig vinden om Modelspoormagazine in te lichten over hun nieuwigheden, laat staan een modelletje in bruikleen te sturen, zelfs na herhaaldelijk aandringen en beloven... Veel wat in de nieuwsrubriek getoond wordt is dan ook door een of ander bereidwillig handelaar ter beschikking gesteld.

(*): gelukkig hebben we ook uitstekende contacten met een groot deel van de fabrikanten.

Bedankt voor de info Luc, dat is hetgene wat ik dacht. Zoals bovenaan beschreven ligt het inderdaad niet aan MSM maar aan de invoerder van het merk die zijn job niet naar behoren uitvoert.
Ik heb antwoord gekregen op mijn vraag. ;)