Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

betafence 1/87

Gestart door modeltreinbart, 25 oktober 2012, 16:56:02 PM

modeltreinbart

Ik ben op zoek naar betafence hekwerk of andere afsluiting in H0 . Zijn er mensen die dit al gemaakt hebben in H0?
Ik heb het wel al eens gezien in vliegengaas maar bij deze vind ik de gaten te groot en zou ze dus kleiner willen . Iemand een idee of een mogelijke leverancier?
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Gerolf

Betafence zegt me niets, maar ik vermoed dat je gaas bedoeld. Dat is in heel wat verschillende maasgroottes verkrijgbaar.
Ik heb er ooit op een beurs gekocht, maar bvb fohrmann heeft het in voorraad.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

eric

Betafence kennen de meeste nog als Bekaert draad.

Peter

Bij AVA Brederodestraat Antwerpen verkopen ze zeeeeeer fijn kunststofgaas in verschillende kleuren (ook groen) De grootte van de mazen komt ongeveer overeen met kippendraad in H0
Met vriendelijke groeten
Peter

GVL

Bart,
Ratio (behorend tot Peco) heeft een vrij fijne uitvoering in schaal OO, weliswaar met betonpalen.
Groeten.
Gino

Steven123

Ik ben zelf ook opzoek naar materiaal voor een rooster te maken, waarbij vliegengaas mij eveneens te grof overkomt.
Tijdens m'n zoektocht doorheen het huis begon m'n moeder over het gaas dat ze vroeger bewaarde van 'doopsuiker'. Ze had het intussen reeds allemaal weggesmeten, maar misschien ken je iemand die zoiets heeft liggen...

Ava lijkt mij inderdaad ook een goede plaats om zoiets te vinden.

Succes met de afsluitingen
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Peter

Het materiaal bij AVA is inderdaad bedoeld voor versieringen van doopsuiker verpakkingen. Er zijn trouwens heel veel verschillende mazen van zeer fijn tot grof
Met vriendelijke groeten
Peter

modeltreinbart

Ik heb de betafence hekken al gevonden en dit in het gamma van Langmesser-modellwelt.
Deze lagen bij de stand van locdepot in Mechelen op de expo.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)