Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

ESU NMBS 8040 LINK

Gestart door eve, 22 oktober 2012, 17:07:28 PM

itchy

Citaat van: Jurgen op 25 februari 2016, 14:02:45 PM
Zou het echt zo moeilijk zijn om de binnenkant technisch in orde te krijgen? (Vraagt iemand die er totaal geen verstand van heeft!)
(antwoordt er iemand die er ook geen verstand van heeft:) als je ziet wat Van Biervliet heeft klaargespeeld met de locotractor NMBS 90/91 dan zeg ik: waar een wil is, is een weg 😊
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

755philippe

Ja, dat klopt. Maar volgens mij heeft Esu er al te veel geld en tijd ingepompt waardoor dit model verlieslatend is. Als ze het model zoals ze eerder hadden gezegd volledig moeten hermaken en aanpassen is dat waarschijnlijk nog meer verlies. En wie zegt dat er dan weer geen problemen opduiken. Ze hadden misschien beter een jaar langer tijd ingestoken in de voorstudie en bekijken of het haalbaar is. Natuurlijk als er problemen opduiken die totaal niet te voorzien waren hebben ze gewoon pech gehad of was de studie van het projekt niet voldoende voorbereid. Snel een lok maken met tal van mogelijkheden aan funkties die nadien problemen geeft heeft geen zin. Dit kost alleen tijd, geld en klachten van klanten. Spijtig voor esu maar is misschien een goede maar dure les voor toekomstige projekten.

Mvg

755philippe

Peter

CiteerSpijtig voor esu maar is misschien een goede maar dure les voor toekomstige projekten.

Overkomt de besten hoor.

Brawa model van de Gravita is ook allen terug naar hen gemoeten wegens verschillende problemen. Nu is er een nieuw, veel beter, model.
Het probleem dat zich aftekend is, volgens mij, dat ze veel te veel funkties in zo'n lok willen steken waardoor de kans op problemen groter wordt
Met vriendelijke groeten
Peter

stefaneke

Ben niet goed mee is hij al beschikbaar of nog altijd niet te verkrijgen
nmbs diesel

Eddytje

Citaat van: stefaneke op 28 februari 2016, 16:29:00 PM
Ben niet goed mee is hij al beschikbaar of nog altijd niet te verkrijgen

Hij is niet beschikbaar en zal de komende jaren ook niet te verkrijgen zijn. De productie is stopgezet

755philippe

Misschien kleine korrektie. Hij was heel even uitgeleverd in kleine aantallen in Duitsland en misschien enkele Belgische handelaars maar do rt e veel klachten en problemen zijn deze terug naar de fabriek. Misschien is er nog een enkeling die zo'n "slechte" lok in zijn bezit heeft. Maar de lok komt er NIET. Spijtig want ik had er ééntje besteld. :(
Mvg

755philippe

loebaske

Misschien ben ik die "enkeling" die er ééntje in zijn bezit heeft, heeft reeds een 70tal uren test gelopen op de rollerbank en geen problemen, laat ons hopen dat het zo blijft..


gledina

Eric,

ge zijt altijd al nen speciale geweest. ;)

Dieter
HO 2R DCC , 9mm DCC (N), een beetje Z & lid van MTD
Tuut, Tuut zei den trein en 't station vertrok.

Peter

Uitzonderingen bevestigen de regel  ;D
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske

Citaat van: gledina op 29 februari 2016, 13:01:58 PM
Eric,

ge zijt altijd al nen speciale geweest. ;)

Dieter

hahahaha bach neen, heb wat geluk zekers, die heeft onlangs nog een uur staan bollen, voor de zekerheid vandaag op de rollen gezet gedurende 10 uren, om het uur verwisselen van rijrichtig incl. geluid... niets aan de hand