Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

ESU NMBS 8040 LINK

Gestart door eve, 22 oktober 2012, 17:07:28 PM

prulleman

spijtig dat er geen analoog model uitkomt, of alleen met zo een 8-polige decoderplug. ik had dit model graag gehad, maar met toeters en bellen ben ik als "analogist" helemaal niks. voor mij alleen een goed model (zoals deze) met goede motor en veel trekkracht

nmbssncb

Er komt helemaal niets uit, geen analoog of digitaal (vertelt mij recente informatie).
De ESU NMBS 8040 is van ESU website verdwenen.

Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

Eddytje

Klopt Esu heeft de productie opgeschort en ze defenitief/tijdelijk uit het assortiment genomen. Bij vbv zij alle bestellingen geanuleeerd.

SuSke

Rest ons dus voorlopig alleen de mogelijkheid om de oude en nieuwe roco van denodige verlichting en andere eventuele toeters en ballen te voorzien om een 80'er op de baan te hebben.

Werk aan de winkel  ;) (zet maar bij op het lijstje  8) )
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

jb

Wat, echt???!!!!
Pffff, daar zit ik nu al 3 jaar op te wachten, party poopers  :o
Ach dan is meer budget voor iets anders zeker...

nmbssncb

Afgelopen vrijdag op Rail 2016 in Houten (NL) vertelde een Duitse handelaar mij dat er van de 6 uitvoeringen van de rangeerlokomotief (5x Duits/Privaat en 1x Belgisch) slechts 3 in productie zijn gegaan.  Zelf had hij 2 uitvoeringen uitgestald.

Volgens TSD is wat de Duitse handelaar beweert foutieve informatie.

TSD gaf het volgende antwoord:

(citaat)
ESU heeft op de Spielwarenmesse 2016 aan haar klanten meegedeeld het model V60 en de afgeleide 8040 niet in productie te nemen. Het project is technisch niet haalbaar.
Ook wij denken: beter geen locomotief dan een slechte locomotief waar u dan ontevreden van bent.

(einde citaat)


Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

Peter

Inderdaad, Op de ESU website zijn alle modellen van de V60, 260 enz verwijdert. Er komt dus GEEN model

Ik ben dus heel blij dat ik mijn Roco modellen nog heb. ;D ;D ;D ;D ;D

Met vriendelijke groeten
Peter

nmbssncb

Citaat van: Peter op 23 februari 2016, 14:08:32 PM
Inderdaad, Op de ESU website zijn alle modellen van de V60, 260 enz verwijdert. Er komt dus GEEN model

En ik schreef:

"Zelf had hij 2 uitvoeringen uitgestald." (op de tafel van de de Duitse handelaar)
Er zijn dus toch een aantal uitgeleverd (en verkocht)...


Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

Houdini

Citaat van: nmbssncb op 23 februari 2016, 18:33:23 PM
Citaat van: Peter op 23 februari 2016, 14:08:32 PM
Inderdaad, Op de ESU website zijn alle modellen van de V60, 260 enz verwijdert. Er komt dus GEEN model

En ik schreef:

"Zelf had hij 2 uitvoeringen uitgestald." (op de tafel van de de Duitse handelaar)
Er zijn dus toch een aantal uitgeleverd (en verkocht)...


Willy

Dat dacht ik ook...had rangeerduivel / Rudy geen Esu 80?

nmbssncb

Van het Duitstalige ESU forum (23-01-2016):

(citaat)

Sehr geehrte Kunden, liebe Modellbahner,

die Firma ESU hat sich, aufgrund diverser technischer Schwierigkeiten, dazu entschieden, alle Bestellungen der schon lange erwarteten H0 Modelle der V60 zu stornieren. ESU kann zum heutigen Zeitpunkt nicht sagen, ob die Modelle überhaupt jemals ausgeliefert werden können.

Aus diesem Grund sind auch wir dazu gezwungen all Ihre Vorbestellungen zu stornieren. Dies betrifft folgende Artikelnummern:

31060
Diesellok, H0, BR V60, V60 815, altrot, Sound+Rauch, DC/AC

31061
Diesellok, H0, BR V60, 360 354, blau-beige, Sound+Rauch, DC/AC

31062
Diesellok, H0, BR V60, 365 683, verkehrsrot, Sound+Rauch, DC/AC

31063
Diesellok, H0, BR V60, Reeks 8040 SNCB, grün, Sound+Rauch, DC/AC

31064
Diesellok, H0, BR V60, 260 249, altrot, Sound+Rauch, DC/AC

31066
Diesellok ,H0,BR V60, 360 NWB, orangeweissblau, Sound+Rauch,DC/AC

31068
Diesellok, H0,BR V60, 362 556-3 Bahnbau,gelb,Sound+Rauch,DC/AC

31069
Diesellok, H0, BR V60, V661 MWB , blau-gelb, Sound+Rauch, DC/AC


Herzliche Grüße
Ihr MSL-Team aus Detmold


(einde citaat)

Dus in de toekomst een ESU Engineering Edition model bestellen is geen garantie dat het ook geleverd wordt.


Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

Peter

CiteerZelf had hij 2 uitvoeringen uitgestald." (op de tafel van de de Duitse handelaar)
Er zijn dus toch een aantal uitgeleverd (en verkocht)...

Dat kan inderdaad. Dat zijn de modellen van de eerste reeks waar bij een aantal modellen problemen waren, en die terug naar ESU zijn gestuurd na klachten van de klanten/handelaars
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

inderdaad Rudy had een 80 met problemen, werd daarheen gestuurd en zou een nieuwe krijgen echter......kreeg hij een genereus tegemoetkoming voorgesteld ! ;) maar geen 80 !

Houdini

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 24 februari 2016, 10:34:52 AM
inderdaad Rudy had een 80 met problemen, werd daarheen gestuurd en zou een nieuwe krijgen echter......kreeg hij een genereus tegemoetkoming voorgesteld ! ;) maar geen 80 !

45.000 euro en zwijgplicht?  ;D 8)

itchy

Mocht er iemand goesting in hebben: ik heb een ROCO 8001 en een 8062 te koop, alle 2 in 2-rail uitvoering. Nog te digitaliseren. Stelplaats Merelbeke. NEM schachten. Onderdelen nog te monteren & alles in originele verpakking :-) interesse ? --> PM aub
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Jurgen

Ik vraag mij dan altijd af wat men doet met de onderdelen en/of modellen die dan al wel geproduceerd werden?
Letterlijk vuilbak in?

Sommige onderdelen kunnen misschien nog voor andere modellen gebruikt worden, maar de kap bijvoorbeeld is toch voor geen enkel ander model bruikbaar?
Zou het echt zo moeilijk zijn om de binnenkant technisch in orde te krijgen? (Vraagt iemand die er totaal geen verstand van heeft!)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.