Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

ESU NMBS 8040 LINK

Gestart door eve, 22 oktober 2012, 17:07:28 PM

prulleman

het spel zit zo vol electronica dat er geen plaats meet is voor ballastgewicht ;D. mochten ze een analoog model verkopen met rood-wit lichtwissel, met klokankermotor en voor een goede prijs, ik kocht hem, maar voor die prijs laat ik het zijn want toeters en bellen kunnen me niet bekoren

Peter

Blijf het toch raar vinden (maar mogelijk is het natuurlijk wel) want als ik dat vergelijk met hun recente Class 77, die trouwens ook een Hybride lok is met een sleper en een hulpstukje om die te verwijderen, staan daar RP25 wielen onder.

Maar al het inderdaad zo'n wisselstroom wielflenzen zijn onder de V60/ 80 enz dan kan ik(en veel anderen) niks mee aanvangen want voor op Roco-line, Tillig enz zijn die flenzen veel te hoog.
Bezit twee zo'n locs van Roco (een V60 en een 364) die het heel goed doen, dus dan word mijn volgende (ozeanblau/beige 261) eventueel ook een Roco
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Waarom niet gewoon wachten tot we een eerste exemplaar in handen hebben, en dan beoordelen?  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dgrr57

Citaat van: doomslu op 29 oktober 2012, 11:59:31 AM
Waarom niet gewoon wachten tot we een eerste exemplaar in handen hebben, en dan beoordelen?  ;)
en waarom niet gewoon duidelijke informatie op hun site  ;) ;)

jossebe2000

Hello
Dit is de eerste aankondiging.

ongeveer een autofabrikant kondigt een nieuw model, doen we niet ook reactief

LokSound

Citaat van: dgrr57 op 24 oktober 2012, 21:32:19 PM
Citaat van: itchy op 24 oktober 2012, 21:26:03 PM
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat???? geen rode lichten? dat meen je toch niet!  :( :( :( :( :( :(
blijkbaar niet.

Misschien op de stand van de invoerder in Mechelen gaan aandringen  ;)

de vraag werd gesteld aan de CEO van ESU en wij komen hier binnenkort op terug.

Metpetergaathetbeter

waren er rode lichten voorzien, wij stonden aan de stand toen U belde (en het onderwerp aanhaalden) naar de CEO, eerst niet zo goed nieuws en nu na aandringen toch (beter)  meer heugelijker nieuws in het vooruitzicht ?

Groeten Peter ;)

PS Misschien moest ESU meteen klare wijn geschonken hebben, dan zou er niet moeten gespeculeerd worden zoals U beweerde ! Meteen duidelijkheid over de flenzen en verlichting !

LokSound

ESU meldt: "of course the 8040 will have red lights. We never told something different." dixiet Herr J. Lindner, CEO ESU.

Wie deze kwakkel de wereld in geholpen had... wil in het vervolg wachten tot het model op de markt is en dan pas kritiek geven!
dank u!


Patrick

LokSound

Citaat van: doomslu op 29 oktober 2012, 11:59:31 AM
Waarom niet gewoon wachten tot we een eerste exemplaar in handen hebben, en dan beoordelen?  ;)


200 % gelijk!

Metpetergaathetbeter

Patrick,

in sommige gevallen is het dan te laat ! Alvast bedankt voor de bijkomende bevestiging van hopelijk een droomloc(geen kritiek geven, wachten tot ie er is, waar heb ik dat nog gehoord ? ;D ;)

Groeten Peter ;)

dgrr57

Citaat van: LokSound op 31 oktober 2012, 10:04:38 AM
ESU meldt: "of course the 8040 will have red lights. We never told something different." dixiet Herr J. Lindner, CEO ESU.
<snip>
Bij de andere locomotieven van ESU staat er duidelijk (voor wie Duits versta) : zugseitiges Spitzen- und Schlusssignal schaltbar
Dat staat er niet bij de 8040.

Trekt maar zelf uw conclusies. Er is nooit teveel informatie, integendeel  ;)

Metpetergaathetbeter

Inderdaad Patrick ik had ook al eens gekeken en eigenlijk niet echt iets gevonden, misschien moest ESU dit maar eens vermeld hebben zodat er geen speculaties hoefden !

Trouwens op deze manier in the spotlights en zoals bij bv's en bw's(bekende walen) slechte reklame is ook reklame !

Groeten Peter ;)

LokSound

Citaat van: LokSound op 31 oktober 2012, 10:04:38 AM
ESU meldt: "of course the 8040 will have red lights. We never told something different." dixiet Herr J. Lindner, CEO ESU.

Wie deze kwakkel de wereld in geholpen had... wil in het vervolg wachten tot het model op de markt is en dan pas kritiek geven!
dank u!


Patrick


op onze website staan enige foto's van de prototypes:
http://www.modeltrainservice.com/NL/fotoalbum.htm
speciaal toch even deze foto :

van het afwijkend chasis ifv de lichten 'op z'n Belgisch'

mvg,   Patrick

LokSound

eerste foto: prototype
zonder beschrifting en nog niet in de correcte groene kleur. Maar toch ontdekken we de aanpassingen tegenover de V60 wat betreft: dak, borstwering en lichten. Kortom: n'en echten Belg!

argilla

wel grappig . Op een van de foto's staat een dame wat rook generator vloeistof bij te tanken. De heer die daar achterstaat . bekijk hem goed.
Heeft hij meer oog voor het kleine model of voor het grootte model haar ........ ;D 8) Goed gezien van de fotograaf.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15