Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

ESU NMBS 8040 LINK

Gestart door eve, 22 oktober 2012, 17:07:28 PM

eve

http://www.esu.eu/produkte/engineering-edition/baureihe-v60-in-h0/

Erik

Hola ! Ere wie ere toekomt : wisselstromer was eerder !
Maar ik denk dat dit duidelijker is als onderscheid met de Class 77 gezweldiscussie...

mvdr1

Idee van de richtprijs van deze Belgische variante ?
Prachtig initiatief van onze Belgische invoerder !!!
Een interessant model voor zij die graag digitaal rangeren, met een automatische koppeling.
SNCB-SBB fan

eve

Ik heb hier een voorbestelprijs ontvangen van 332 €...

Fors, voor een lok met wielen op wisselstromer-maten...

Erik

Jurgen

Die prijs valt dan al bij al nog mee voor al die toeters en bellen, ik had meer verwacht!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

boby

goedenavond

WAT is jammer, GEEN rode lichten.
en dus heeft de huidige tijd dat we iets kunnen doen, want dat is hij specialist te zetten elke vorm van macht. :P :o >:(

WHAT IS UNFORTUNATE, NO RED LIGHTS.
and so has the current time we can do anything, for that he is specialist to put any kind of power.
 

itchy

#5
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat? ??? geen rode lichten? dat meen je toch niet!  :( :( :( :( :( :(  driehonderd tweeëndertig euro en dan kunnen er nog geen vier rode ledjes af! echt triestig !!!!
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

dgrr57

Citaat van: itchy op 24 oktober 2012, 21:26:03 PM
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat???? geen rode lichten? dat meen je toch niet!  :( :( :( :( :( :(
blijkbaar niet.

Misschien op de stand van de invoerder in Mechelen gaan aandringen  ;)

Peter

Er staat nergens dat het wisselstroomwielen met hoge wielflenzen zijn. Er staat enkel dat het model geschikt is om zowel op drierail al op teweerail sporen te rijden.
Met vriendelijke groeten
Peter

itchy

Citaat van: dgrr57 op 24 oktober 2012, 21:32:19 PM
Citaat van: itchy op 24 oktober 2012, 21:26:03 PM
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat? ??? geen rode lichten? dat meen je toch niet!  :( :( :( :( :( :(
blijkbaar niet.

Misschien op de stand van de invoerder in Mechelen gaan aandringen  ;)
Ik snap hier echt niks van... men steekt het model vol toeters en bellen en dan vergeet (?) men zoiets eenvoudig als sluitlichten!  Bij mij blijft een Roco-tje 8061 tuffen... weliswaar ook zonder lichten, maar voor een derde van de prijs... en ik zal er zelf wel automatische koppelingen op steken.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

eve

Citaat van: Peter op 24 oktober 2012, 21:41:38 PM
Er staat nergens dat het wisselstroomwielen met hoge wielflenzen zijn. Er staat enkel dat het model geschikt is om zowel op drierail al op teweerail sporen te rijden.

Peter, je hebt gelijk het staat er niet uitdrukkelijk.
Maar er staat wel :

Een wielflensbinnenmaat van 14,1 mm. Volgens NEM 310 moet dat 14,4 tot 14,6 zijn.

Voor de diepte van de flens geef ik u dit prentje :


Ik heb er al eleganter gezien...

Erik


Jurgen

Zie je dat verschil dan als je loc op de baan staat?
Of is het vooral het rijgedrag dat anders is?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

eve

Als je het weet zie je het.
De trend bij moderne lokmodellen is 0,8 tot 1 mm. Deze zijn 1,2...1,3 mm.

Erik

Peter

Erik, ik zeg niet dat het niet waar is, maar het zou me toch te zeerste verwonderen dat ESU na de 215 en de 150/151 modellen onder de V60 (8040) zo'n groffe wielen zetten. Zou dit kunnen dat dit enkel van toepassing is op het AC model.
Met vriendelijke groeten
Peter

eve

Hallo Peter,
Het zou zeer frappant zijn, maar ik denk dat ESU zo iets heeft willen maken als een lokje dat overal rijdt.
Bij de "Technische Daten" van al hun andere loks spreken ze bvb niet van die 14,1 mm "Innenradmass"...
Dit samen met de dikke flenzen : ik vrees ervoor dat deze machine over mijn 2,1 mm Tillig wissel gaat.
En bij de "Blindwellenantrieb" ga ik niet prutsen om die binnenflenzenmaat op maat te krijgen.
Of nogmaals 50-60 € betalen voor mooie wieltjes ?

Trouwens, nog raar : 2 "Haftreifen"....gewicht 170 g.... Vorbauten aus Metall.
Mijn Roco V60 (2 stuks) hebben geen rubbers maar wegen wel 250 g droog uit de doos.

Haftreifen ? Met een V60 ga je toch geen 60 assen-trein versleuren ?

Erik


ToThePoint

Heb 3x reeks 80 van roco. zal die wel gebruiken. Pakske goedkoper ook.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI