Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Onze nieuwe clubbaan

Gestart door Arbeco, 21 oktober 2012, 17:59:11 PM

Arbeco

Heren spoorders,

Het is inmiddels alweer een aardige tijd geleden dat ik wat van me heb laten horen op het forum, maar hier is 'ie dan weer... Zoals sommigen van jullie wellicht weten, heeft onze vorige clubbaan "Messieux-Walemons" het tentoonstellingscircuit verlaten en staat nu bij een van onze forumleden op de zolder. Samen met mijn collega-modelbouwer hebben we echter niet stilgezeten, en ik wilde jullie graag even een stukje tonen van onze nieuwe clubbaan met welke we momenteel druk doende zijn. Door omstandigheden zijn we met z'n tweëen verder gegaan, door lichamelijke omstandigheden bij mijn collega-bouwer Rien heeft ook de bouw even stil gelegen. Gelukkig gaat alles nu wat beter en gaan we er weer tegenaan. Het streven is om de baan voor de show in de Zeelandhallen, a.s. februari, gereed te hebben. Het thema is een Vlaams station aan een enkelsporige lijn, welke het station dat we uitbeelden als eindpunt heeft. Vroeger liep de lijn door, maar dat is nu buiten gebruik. Tijdperiode zal begin jaren '80 worden, de tijd dat veel zijlijntjes het doek zagen vallen. Ik hoop dat jullie het bouwen een beetje kunnen waarderen, ik zal, als het toelaat, regelmatig wat plaatjes posten. ;) Dan nu een fotootje:

Spoorse groetjes,
Len ;)
Old diesels never die...

Steven123

Dat smaakt naar meer  ;)
Veel succes met de bouw (en de gezondheid).
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

TBCédric

Ik zal met veel plezier deze topic meevolgen!
Succes met (j)u(llie) gezondheid en de bouw van jullie baan.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

bollen neus

Yo Lennart, inderdaad een hele poos geleden dat we nog wat gehoord hebben van jou maar als de "body" niet meewil mag de geest nog zo helder zijn als water je geraakt dan nog niet verder. Wens jou collega veel sterkte met de grzondheid. Ik weet immers ook wat het is om wat te "sukkelen"........
Fijne foto trouwens. ;)

Metpetergaathetbeter

ik zou gezworen hebben dat ik ze op een bovenverdieping in een winkel aantrof, of heb ik het mis ?  ??? ::) ;D

Alvast succes en plezier met volgend(dit) project !

Groeten Peter ;)

SuSke

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 21 oktober 2012, 18:21:55 PM
ik zou gezworen hebben dat ik ze op een bovenverdieping in een winkel aantrof, of heb ik het mis ?  ??? ::) ;D

En is die winkelier geen forumlid ????? Ik dacht het wel  ;) :D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Welkom terug, Lennart  8)
Mooie foto, die zeker naar meer smaakt  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

#7
Citaat van: SuSke op 21 oktober 2012, 20:56:25 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 21 oktober 2012, 18:21:55 PM
ik zou gezworen hebben dat ik ze op een bovenverdieping in een winkel aantrof, of heb ik het mis ?  ??? ::) ;D

En is die winkelier geen forumlid ????? Ik dacht het wel  ;) :D

de eerste 2 lettergrepen van de naam van die winkel zijn dezelfde van dit forum! Nietwaar Patri... euh SuSke ;D

Groeten Peter ;

SuSke

voilà, een goede verstaander en dat ene woord  ;D ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Arbeco

Even een update na het weekend:

Inmiddels is er weer wat groen bijgekomen, en heb ik ook het stationsgebouw op zijn plek gezet:



Achter het stationsgebouw, ligt nog een lang spoor wat langs de laad- en losweg loopt.
Op de voorgrond, rechts, zal later de goederenloods komen. Deze zal uit zelfbouw bestaan, inmiddels zijn de gevels e.d. op maat gesneden. Ik moet ze alleen nog even van ramen en deuren voorzien en in elkaar zetten.
De losweg:



Dit was weer even wat nieuws, komende twee weken heb ik vakantie, en het is uitstekend modelspoorweer, dus...
Tot de volgende,

Groetjes Len ;)
Old diesels never die...

Arbeco

Vandaag weer een vruchtbare dag, krijg er nog "groene vingers"van... :)

Inmiddels heb ik een begin gemaakt met de tweede bak, achter het spoor van de losweg heb ik 130 cm. betonschutting gezet, zo krijg je een mooie overgang naar de achtergrond. Tussen de schutting en de achtergrond komen nog wat lage, smalle bomen. Ook heb ik weer wat gras aangebracht; de bekende matjes van Heki e.d. De "kale" plekken tussen de sporen en het gras worden later nog voorzien van wat rommeltjes, zoals oude dwarsliggers en andere troepjes. Een hoopje nieuwe ballast wat over was van een karwei in de buurt, is hier gestort.
Een overzichtsfoto:



Omdat het perron van bak 1 een stukje doorloopt op deze bak, en zo aardig wat lengte krijgt, heb ik op dit stukje nog een wachthuisje van Jocadis gezet. Het perron zal natuurlijk nog verder worden "aangekleed", maar dat wordt nog even opgeschoven... Eerst wil ik zoveel als mogelijk het gras en dergelijke op de bakken....

Het wachthuisje op het (nog) maagdelijk schone perron:



Zo, weer een leuke dag bezig geweest in onze boeiende hobby!!

Groetjes Len ;)

Old diesels never die...

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Moet zeggen dat ik het vooral heb voor die achtergronden. Eenvoudig en doeltreffend.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Arbeco

Dank voor de reactie's heren! :)

Johan (Havoc), die achtergronden is maar even een probeersel geweest, het is voor mij de eerste keer dat ik me hieraan waag... Wil ze nog wel wat perfectioneren, maar het eerste resultaat valt niet echt tegen. Er komen nog wat kleine boompjes voor, ook heb ik met Heki-flor de bomen die op de achtergrond zijn geschilderd een beetje "3-D" gemaakt. Fotootje volgt hoor! ;)

Nu snel weer verder met de groene vingers..., haha!

Groetjes Len ;)
Old diesels never die...

Arbeco

Spoorvrienden,

Afgelopen dag weer lekker bezig geweest; de eerste bak is nu helemaal "begroend". Dit is echt werken op de vierkante centimeter, door het gebruik van vele verschillende materialen sluipt er aardig wat tijd in de landschapsbouw. Even een sfeerplaatje vor jullie gemaakt:



Het voorste spoor bij het station, is het omloopspoor. Bij de getrokken treinen die hier aankomen moet de lok aan de andere zijde van de trein worden gezet. Dit is dus een weinig bereden spoor, en heb hier wat onkruid in aangebracht:



Tot slot was ik toch nog wel even benieuwd hoe het eruit gaat zien met de frieslijst erboven, dus die heb ik er even tijdelijk aangehangen. Deze zal als allerlaatste pas aan de bakken worden bevestigd; dit om het werken aan en vooral op de bakken wat makkelijker te maken.
Zoiets gaat het dus worden:



Dit was weer de oogst van vandaag, jullie zijn weer op de hoogte... ;)
Morgen ga ik weer verder op bak 2, deze krijgt ook wat wildgroei aan de voorzijde.

Tot de volgende,

Groetjes Len ;)

Old diesels never die...