Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

vertalen

Gestart door argilla, 20 oktober 2012, 09:53:24 AM

argilla

Kan iemand dit vertalen aub ?

The SoundTraxx 826103 decoder comes preprogrammed; a few CV changes will get you what you want. Some tenders will use the SP-28R-08 speaker: you will have to check your tender to see what speaker will fit. You will also need a harness if you are going to use the 8-pin plug (not the best installation, but the easiest).

ik ken wel engels en versta het ook maar..... cruciaal in deze tekst en in welke context staat hier het woordje "harness" letterlijk vertaalt is dit "harnas" maar wat bedoelt de schrijver hier juist mee ? is dit wat de schrijver bedoelt en waarom ??
http://www.litchfieldstation.com/xcart/home.php?cat=174

JST 9-pin connector to NMRA 8-pin harness
Learn more and buy    JST 9-pin connector to NMRA 8-pin harness

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

conducteur

wire harness = kabelboom, maar of dit de juiste context is, ben ik ook niet 100% zeker.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

eve

Uit de context kan ik opmaken dat "harness" verbinder of stekker betekent...

Erik

PietB

In de luchtvaarttechniek (van oudsher een vakgebied doorspekt met Engelse termen) wordt met Harness een kabelboom(of bundel) aangeduid.
Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Cable_harness
Maar ook niet ongebruikelijk is het om een technischetekening (schema) van een verbinding tussen twee apparaten als harness te betitelen.
De Engeles taal is veel minder rigide dan onze continetale talen(Ned, Dui, Fra)

grt Pieter.

dgrr57

Als ik het volgende in Google tijp 'SoundTraxx 826103' dan zie ik dat die decoder geen stekker heeft. Dus met harness willen ze gewoon zeggen dat je de draden eerst aan een stekker moet vast maken vooraleer deze stekker in de prise van de locomotief te stekken  ;)

PietB

Ik lees het zo:
Er wordt geadviseerd op een JST9 -> NMRA8 adapter kabeltje te gebruiken.
Citaat van: argilla op 20 oktober 2012, 09:53:24 AM
JST 9-pin connector to NMRA 8-pin harness
Learn more and buy    JST 9-pin connector to NMRA 8-pin harness

Dan zit er dus wél een stekker aan maar een in Europa niet veel gebruikte JST 9

dgrr57

Nee, er zit geen stekker aan (toch niet op alle foto's die ik heb nagekeken). Maar wat zij bedoelen

Citeernot the best installation, but the easiest

is het volgende : de JST 9-pin heeft geen soldeer apparaat nodig. Gewoon de draden van uw decoder erin stekken en het is in orde. En dan de 8 pin in de prise van uw locomotief. Dus 2 connectoren (de reden van 'not the best') maar geen solderen (de reden van 'the easiest').

Ik zou gewoon de draden van de decoder solderen aan een 8 pin stekker. Maar daarvoor heb je een soldeerapparaat nodig !

Niet vergeten : alles wat je daar leest is voor amerikanen geschikt. Die houden van plug en play, zelf zijn er 7 stekkers nodig in de plaats van eene  :D :D

Peter

#7
Volgens de uitleg op Amerikaanse websites zit er geen stekker en geen luidspreker aan die decoder.
Soldeer, zoals reeds gezegd, de draden ineens aan een 8 pins stekker.
Met vriendelijke groeten
Peter

PietB

Citaat van: Peter op 20 oktober 2012, 12:23:06 PM
Solderee zoals reeds gezegd de draden ineens aan een 8 pins stekker.
Dat is het eenvoudigst en betrouwbaarst.

grt Pieter.

argilla

Dank U voor de info iedereen. Ik zeg altijd maar als je het niet weet of je twijfelt........ vraag het aan het forum. De expertise van de leden is een onuitputtelijke bron van informatie. ;) 8)
.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Huugooke

en als je zo'n stekkerke zoekt: ik zal er een paar (afgeknipte) meebrengen zondag.