Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Modelspoorbeurs Keulen

Gestart door gjvdz, 18 oktober 2012, 23:12:37 PM

Bert Ossevoort

Leuke reakties hierboven ,maar wie zijn er geweest ,??
was voor mij de eerste keer het bezoek aan de IMA keulen ,
mij beviel de beurs wel ,oke misschien verwachten jullie meer modelbanen ,maar ik kijk naar het geheel ,dus daar staan dan ook de kleinserie fabrikanten die zich presenteren en alle grote merken ,die komen bijna niet meer op een rail eurospoor enz ,
dus in dat opzicht ,,,
Heb zelf bijvoorbeeld post zakken , isover rollen op schaal H0 gekocht evenals messing bouwkits van linea ,dat zegt voor mij genoeg.
een foto impressie te vinden

http://s653.beta.photobucket.com/user/Bertoss/library/29e%20IMA%20Keulen?#/user/Bertoss/library/29e%20IMA%20Keulen?&_suid=135413012600306790065215447916

veel kijk plezier indien geinteresseerd,ja het zijn alle foto's dus ook de lego en rc trucks en de boven verdieping met live steam en andere grote bouwwerken ,

Bert.

doomslu

Ik ben er geweest en de banen waren echte de moeite niet.
Walferdange bijvoorbeeld is een héél kleine expo, maar met volwaardige banen.

De grote fabrikanten: veelal Duits materieel, dus alles behalve interessant voor mij.
De enkele kleintjes: ja dat is waar, die waren best interessant.

Voor mij leek dit niet op een expo die naam waardig, maar eerder een kleine Nürnberg.

Gelukkig is de rest van het weekend in Keulen super goed meegevallen.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

wisselstromer

idd luc
het was nurnberg met 5 banen erbij  ;D
dan toch liever het echte nurnberg !
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Jurgen

Allé, goed dat ik dit jaar niet geweest ben dan. Ik had niets nodig en zou dus voor niets gereden zijn.

Was de LEGO-expo iets dit jaar? Of was het ook weer hetzelfde als andere jaren?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

wisselstromer

de lego was hetzelfde als de jaren ervoor alleen nu nog meer starwarsshit lego  ;D
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Jurgen

Allé, ik heb dus totaal niets gemist dit jaar. Toch weer enkele euro's uitgespaard dan.  :D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

erwin

Bert,
Het aantal kleinseriefabrikanten dat daar tentoonstelt wordt elke twee jaar kleiner. Weinert slechts een superklein kastje bij een commerciële stand, Bavaria niet gezien, Micro Metakit niet gezien, en zo kan ik er nog wel een stuk of tien opnoemen die er twee jaar geleden nog wel stonden!
Voorbije jaren stonden er ook nog standen boven bij het live-steam deel. Dit was zelfs nu het geval niet meer, dus steeds minder kleinseriefabrikanten (waar ik trouwens voor ging), wel meer "winkelstanden". Over de banen kunnen we beter zwijgen, overvol met sporen, onrealistische banen met massa's treinen die kris kras door en langs elkaar rijden. Niet mijn idee van "modelbanen", maar ja, iedere zijn ding hé.
Wat trouwens de reactie van de Duitsers (lees hiervoor hoger in de ranking), dat dergelijke "mooie" banen nooit in Duitsland te zien zullen zijn, wil ik graag tegenspreken. Heb al meermaals het genoegen gehad om een Fremo bijeenkomst te bezoeken in Duitsland, zowel in Fine Scale, als de "gewone" banen, en deze waren absoluut het bekijken waard. Hier heb je echter geen massatoeloop, maar zijn het enkel de Fremo-mensen, en hier en daar een "verdwaalde" bezoeker (zoals ik). Mijn mening is dan ook dat IMA Köln elke twee jaar verminderd in kwaliteit. Waarschijnlijk is ook hier de commercie belangrijker dan de kwaliteit, jammer!

bollen neus

Erwin,
Ik ben het hier helemaal mee eens, ik denk zelfs dat het nog achteruit gaat blijven gaan. Aanbod van kleinserie materiaal heeft nooit hoge toppen gescheert, Spijtig maar daar valt niet over.
En wat "schoonheid" aan een baan betreft? Dat is iedereens verschillend gedacht, wat voor mij knap zal zijn zal waarschijnlijk voor iemand anders prullen zijn en omgekeerd.
Maar het draait enkel om poen en commerce zoals hierboven vermeld. ;)

loco

Citaat van: bollen neus op 11 december 2012, 09:14:55 AM
...
En wat "schoonheid" aan een baan betreft? Dat is iedereens verschillend gedacht, wat voor mij knap zal zijn zal waarschijnlijk voor iemand anders prullen zijn en omgekeerd.
...

Nee, wat ik Keulen aan banen te zien was, was niet het tonen waard op enkele uitzonderingen na. Paul Schraepen met zijn spoor 1 baan scoorde wel goed. Ze hebben hem in een hoekje gezet. Volgens zijn zeggen omdat hij op zijn baan een achtergrond heeft waar je niet kunt doorkijken en waardoor je ook de achterliggende handelaars niet kunt zien. Hij wilde zijn achtergrond niet wegnemen. Daarom heeft hij gevraagd (alweer volgens zijn zeggen) hem in een hoek te zetten waar er geen handelaars te zien waren.

Ik heb in Keulen ook de vele kleine standhouders gemist. Idem voor de eerste verdieping.

Val-Rikard

Alle banen kunnen mooi zijn, in Duitsland zijn er meer huizen dan alleen vakwerk huizen, maar de meeste Duitse banen zijn nogal folkloristisch.  ;D

Groet, Rik