Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Modelspoorbeurs Keulen

Gestart door gjvdz, 18 oktober 2012, 23:12:37 PM

gjvdz

Hallo,
In msm 118 staat op de laatste pagina een aankondiging voor een beurs in Keulen (Duitsland) Het weekend van 25 november. Ik denk er aan om te gaan maar is er al iemand geweest, of weet er iemand of het de moeite is om er de afstand voor af te leggen?

Mvg Giel-Jan

wisselstromer

net zoals veel andere beurzen vind ik persoonlijk dat keulen elk jaar achteruit gaat
altijd minder en minder banen
tot 3j geleden was er amper tot geen verkoopstand op de beurs
de vorige editie waren het praktisch allemaal verkoopstanden

er staan altijd wel een paar banen die de moeite zijn
ik vond de lego-expo die er elk jaar staat veel leuker dan de treinbeurs dus ...

maar het is niet te ver dus waarom zou je niet gaan
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Havoc

Ah, als het die beurs is met de Lego-expo dan denk ik er net over als Wim. Ben daar 2 jaar geleden naartoe geweest omdat het ook live-steam rijden was maar dat was een tegenvaller. De Lego-expo was inderdaad het leukste. Live-steam circuit was indrukwekkend maar de deelnemers hadden eienlijk liever niets met het publiek te maken. De treinbeurs was meer verkoop dan banen (en die verkoop leek me niet interessant) en zo druk dat ik er niet lang gebleven ben.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Jurgen

Ik denk er net hetzelfde over.

Nadeel is dat ik door die LEGO-expo iedere keer weer zin krijg om dat allemaal weer boven te halen ook al heb ik daar totaal geen plaats meer voor.  :-\ ;D

Maar als je te snel rond bent op de beurs kan je nog steeds gaan shoppen met de vrouw/vriendin/moeder!  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

loebaske

Is al een hele tijd geleden dat ik er ben naartoe gegaan, in ieder geval is het een tegenvaller....

Jurgen

Citaat van: loebaske op 27 november 2012, 15:25:07 PM
Is al een hele tijd geleden dat ik er ben naartoe gegaan, in ieder geval is het een tegenvaller....


Bedoel je de laatste beurs, of gewoon in het algemeen de laatste jaren?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ToThePoint

Wat wilt u ? De opbrengst van de standhouders zorgt ervoor dat men de huur van de hal kan betalen.
Al de rest van inkomsten is dan surplus. Banen uitnodigen kost een organisator geld. Dan is de keuze snel gemaakt in deze tijd van zakkenvullerij.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

wisselstromer

was niet van plan om te gaan maar ik moest daar in de buurtzijn en ben dus toch geweest
had het beter niet gedaan
ik denk dat jet het aantal banen op 2 handen kon tellen

de commercie heeft het vd banen gehaald zoals hierboven al beschreven wordt
jammer want dit was in de jaren 90 een heel goeie beurs waar het iedere keer uitkijken was naar de schitterende creaties van de Kolner Modeleisenbahn freunden

een andere vraag
zijn er eigenlijk nog echte expos waar er nog veel banen staan???
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

doomslu

Citaat van: wisselstromer op 28 november 2012, 08:40:01 AM
...
een andere vraag
zijn er eigenlijk nog echte expos waar er nog veel banen staan???
Die was in oktober.  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

wisselstromer

idd
mijn welgemeende excuses  :-[
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

SuSke

Citaat van: doomslu op 28 november 2012, 10:18:38 AM
Citaat van: wisselstromer op 28 november 2012, 08:40:01 AM
...
een andere vraag
zijn er eigenlijk nog echte expos waar er nog veel banen staan???
Die was in oktober.  :)
Dan heb je Ontraxs, een expo waar een aantal verkoopsstanden staan en verder Genk, , Rail, Eurospoor, toch verschillende "beurzen" waar een redelijk aantal banen staan. En dan kijken we nog niet richting Frankrijk en zeker niet naar het Verenigd Koninkrijk.
Ik denk keuze genoeg als je een beetje rondkijkt over het wereldwijde web.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

Citaat van: wisselstromer op 28 november 2012, 11:57:15 AM
idd
mijn welgemeende excuses  :-[
Het was eerder als knipoog bedoeld hé.  ;)
Maar ik geloof wel dat ik niet overdrijf. Dit jaar waren er toch wel veel in Mechelen.

Wat Suske opnoemt is zeker ook de moeite. Ontraxs mag je niet missen en ik ben er van overtuigd dat we te veel naar het oosten kijken, daar waar er heel wat moois te zien is in het zuiden, het noorden en het westen.

Mijn excuses aan alle liefhebbers van Duitse spoorwegen, maar mij boeien de Duits geïnspireerde banen minder en minder. Zelfs al is het allemaal zelfbouw, dan nog lijken de huisjes toch steeds weer Faller en Kibri-gebouwtjes met hun kneuterige vakwerk. En dan al die eentonige zwarte stoomlocs...  :(

Nogmaals: een héééél persoonlijke mening die niemand hoeft te delen.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Pol

Ik liet een tijd geleden mijn foto's van Modelspoor Expo Mechelen zien op een Duits forum en die heren daar waren compleet overdonderd door de kwaliteit van de banen op de expo. Er waren er meerdere die zelfs opmerkten dat je zoiets in hun land niet moest verwachten.

Zelf blijf ik wel Duits geïnspireerd en hoop ik ooit de mening van Wisselstromer en anderen te kunnen veranderen, maar momenteel komt er van bouwen niet veel in huis wegens verbouwing, studies, gezin, werk ... ;)

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Peter

CiteerEn dan al die eentonige zwarte stoomlocs

En een persoonlijke mening als antwoord...en al die groene Belgische loks ;) ;)

PS: slechts een minderheid van de huizen in Duitsland zijn "vakwerkhuizen" :)
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

Bwa, ik weet niet. Ik hou vooral van Belgische banen, maar een mooie Duitse, Nederlandse, Franse, Scandinavische of welke andere baan dan ook kan ik altijd appreciëren.

Bij Duitse banen heb je meestal grote depots met stoomlocs, in Nederland vind ik de banen nogal aan de kale kant.
Maar als ik even terugdenk aan die Franse baan vorig jaar in Genk of 2 jaar terug in Mechelen stond, ik weet niet meer precies waar, maar er reed een dubbele TGV rond, dan was ik toch wel betoverd door die baan. Dus, iedere baan kan mooi zijn, maar meestal wordt er dan ook veel tijd en werk in gestoken.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.