Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Bulk terminal St-Bartus-Waas

Gestart door modeltreinbart, 18 oktober 2012, 17:24:12 PM

loebaske

Volgens de foto's ik heb gezien had je toch bij de eerste 5 mogen eindigen, heb natuurlijk niet alle baantjes gezien....

SuSke

@ Bart
Je hebt je eerste doelstelling bereikt, verder zijn er inderdaad ook nog 15 achter je geëindigd, dus je zit in het eerste 3de, het betere peleton zeg maar.

Dit geeft aan dat je een flinke vooruitgang hebt gemaakt ten opzichte van vorige editie, maar dat er nog ruimte is voor verbetering.

Enkele suggesties:
Een meer suggestieve achtergrond dan de plastisch gesproken "paar vegen verf" nu
Een klein beetje meer aandacht aan uitlijning van muurtjes, dichtmaken van kleine kiertjes,...
Er gebeurde ook dingen achter de ertshopen, alleen was er geen "view-point" om dat te zien, alleen langs boven (en ik ben een kleine jongen ;) )

Misschien dat de hoogte ook een rol speelt, je bent zelf vrij groot, maar de gemiddelde mens is maar tussen 1,65m en 1,75m waarbij zijn ogen op 1,50 à 1,65 staan. De plexi rand (nodig) speelt dan soms parten en kan het globale beeld dat men heeft van het baantje verstoren.

Lees dit als opbouwende kritiek, want jij stond er en ik niet (logisch want was niet ingeschreven).
Vel succes verder met het afbouwen en het vervolg van dit baantje.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

Er waren oorspronkelijk 29 inschrijvingen.
De 11 die er waren, waren volgens mij allemaal winnaars.
Gerolf heeft het bij het rechte eind, dat de jury het bijzonder moeilijk had om de banen te onderscheiden. Zet er nog één man bij en je hebt andere resultaten.
Nummer 8 is echt top, Bart. Verdiend, bovendien.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Doornroosje

Ik zou het niet kunnen, maar met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, zal ik meedoen in 2 jaar! Een beetje om mezelf te dwingen eens iets volledig af te werken ook...

Pol

Nog een puntje van (opbouwende) kritiek: je baantje stond een beetje gedraaid t.o.v. het publiek. De overige banen waren allemaal van één kant te bewonderen terwijl het jouwe verschillende gezichtspunten had. Om echter de hele baan te zien, moest je al een beetje "kruipwerk" doen. Op het moment dat ik bij je stond, was het vrij rustig, maar op drukkere momenten lopen mensen misschien eerder aan zo'n baantje voorbij. Naar de publieksstemmen maakt dat volgens mij ook al een verschil.

Groetjes,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Alex

Bart,

Ook ik heb een tijdje met je gesproken. Ik vond je baantje echt heel leuk opgezet. Veel diepte op een klein oppervlak. Het verhaal wat je er bij vertelde was minstens zo mooi  ;D
De achtergrond was inderdaad geverfd, maar wel met een echte regenwolk, zoals je die vanuit de vrachtwagen hebt kunnen aanschouwen. Prachtig!
Over alles was nagedacht, tot en met de opslagloodsen van zand en grind aan toe.
Ook leuk hoe je de goederenwagon hebt verweerd, vooral toen je de onverweerde variant ernaast liet zien.

Het mooie van zo'n baantje is de gedachtengang die erachter zit. Bart heeft me dat heel mooi uitgelegd. Waardoor dit een baantje is die blijft hangen in de herinneringen. Goed gedaan Bart!

Alex

modeltreinbart

Komende weken zullen nog enkele verbeteringen doorgevoerd worden.
De hoogte zal met 20 cm verlaagt worden.
Bij de belichting zal ook daglicht functie worden toegevoegd.
Enkele gebouwen zullen ook worden vernieuwd en van interieur worden voorzien inclusief verlichting.
Dit is een kleine greep uit wat er nog te gebeuren staat.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)