Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Transformator Minitrix

Gestart door Guyke253, 16 oktober 2012, 16:31:56 PM

Guyke253

Hallo.
Waarvoor ik vreesde is uitgekomen.  Mijn transformator is een paar keer uitgevallen op overbelasting.
Mijn baan is digitaal met twee mobile stations van Trix. De transformator  is een gewone 18VA van Trix (gelijkspanning).  Ik rij soms met 4 locs (met elk 3 wagons) tegelijk en al mijn wagons hebben binnenverlichting.
Nu mijn vraag : zou ik een zwaardere transformator kunnen gebruiken. Ik had gedacht aan de transformator  van Märklin  60052 60 VA. maar deze geeft wisselspanning.  Zou ik deze zonder problemen aan mijn Aansluitbox kunnen aansluiten?

Bedankt  op voorhand
Guy

Klaas Zondervan

Het Mobile station kan 1,9A leveren. Bij een digitale spanning van ca. 20V komt dat uit op 38VA.
Een trafo van 60 VA kan dus wel, die heeft dan een beetje over.
De trafo's die Trix zelf levert voor het Mobile Station leveren ook wisselspanning. In de aansluitbox zit een gelijkrichter, dus je kunt die Märklin trafo gewoon gebruiken.

Guyke253

Bedankt voor de informatie Klaas.

Ik ga mij deze transfo van Marklin aanschaffen en ik zal waarschijnlijk geen uitval meer hebben.

Nogmaals bedankt voor het snelle reageren

Guy