Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

12.004

Gestart door factageklerk, 12 oktober 2012, 22:19:11 PM

factageklerk

Een leuk filmpje waarvan ik dacht dat hier wel een plaats verdiend ,hopelijk ooit terug rijvaardig ;)

http://www.youtube.com/watch?v=uifpc6NAdcg

::)

 

PietB

Dit soort machines verdient het om als erfgoed verder door het leven te gaan.
Als er niet aan gewerkt wordt dit (rijvaardig) te behouden, dan moet dat snel gedaan worden.

grt Pieter.

ronny-vdv

Eigenlijk zouden we hiervoor een petitie kunne opstarten voor het rijvaardig van deze stoomlok.
Spijtig dat de hoge pieten dit niet beseffen dat dit een prestigelok is.
Mvg,

ronny-vdv

Havoc

CiteerAls er niet aan gewerkt wordt dit (rijvaardig) te behouden, dan moet dat snel gedaan worden.

Er wordt al meer dan 35 jaar niet aan gewerkt...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dgrr57

Ik denk dat we over de toekomst van 12.004 al gesproken hebben. HIER is er misschien hoop  :)

Mattias

Mij kan die lelijke T12 niet echt veel schelen...

Zouden beter T10 terug rijvaardig (trachten) te maken!!
Veel mooier machien, als je het mij vraagt!  8)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Jurgen

Citaat van: Mattias op 13 oktober 2012, 20:08:57 PM
Mij kan die lelijke T12 niet echt veel schelen...

Zouden beter T10 terug rijvaardig (trachten) te maken!!
Veel mooier machien, als je het mij vraagt!  8)


Ach, da's ieder zijn ding natuurlijk.
Als kind vond ik het type 12 een imposante machine en ik heb ergens een foto liggen waar ik naast 1 van de wielen sta, je ziet me amper staan.  ;D Dat is zowat de enige herinnering die ik heb aan deze machine.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Huugooke

Citaat van: Mattias op 13 oktober 2012, 20:08:57 PM
Mij kan die lelijke T12 niet echt veel schelen...

Zouden beter T10 terug rijvaardig (trachten) te maken!!
Veel mooier machien, als je het mij vraagt!  8)

Allez, allez, lelijk? Zowat de schoonste loc ooit gebouwd!
Van mij mogen ze die allemaal rijvaardig maken. Maar dat zal niet simpel gaan door een "moteurke" in de tender te bouwen.

Havoc

Type 10, dat is die met dat terras vooraan toch? Vind ik nu ook niet moeders mooiste, beetje rare proporties.

Zelf zie ik liever goederenmachines, of rangeermachines zoals een 36 of 53. Maar de type 12 is toch wel iets bijzonder. Zou ook een van de weinige stroomlijnlocs zijn moesten ze die rijvaardig maken. Spijtig genoeg niet echt breed inzetbaar. Is gemaakt voor met korte lichte treinen te racen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

conducteur

Ik denk dat we al erg blij mogen zijn als ze eens zouden beginnen aan een machine.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Havoc

Peter, we zijn hier over de 1:1 modellen bezig. Daar zie ik Olaerts nog niet aan beginnen. :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Peter

Bericht verwijdert  :-X
Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

Da's jammer en ook niet de bedoeling Peter. Langs de andere kant zat er een grond van waarheid in je post: de enige stoomlocs die nog in België gemaakt gaan worden zullen modellen zijn. De rest is wishful thinking vrees ik.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dgrr57

Citaat van: Havoc op 14 oktober 2012, 15:32:29 PM
Da's jammer en ook niet de bedoeling Peter. Langs de andere kant zat er een grond van waarheid in je post: de enige stoomlocs die nog in België gemaakt gaan worden zullen modellen zijn. De rest is wishful thinking vrees ik.
welke modellen van stoomlocs werden in België gemaakt ????

factageklerk

Ik hoop het ook dat deze machine terug op eigen kracht over de sporen mag rijden , hoewel ik na de gebeurtenissen van vandaag er minder en minder hoop op heb  :'(