Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

magneetbord

Gestart door Dirky, 06 oktober 2012, 16:56:46 PM

Dirky

Het is hier waarschijnlijk al de revue gepasseerd:



Een ordinaire staalplaat met magneetjes om de te verlijmen stukken op z'n plaats te houden. Omdat ik nogal grove vingers heb zijn de magneetjes voorzien van een "handvat" dat niet meer is dan een stukje rondhout, gekleefd met 2K lijm op de magneetjes.
Handig als je bijvoorbeeld 30 vensterkes moet kleven... :)

Steven123

Zeer handige tip   ;)
Vandaag of morgen kan elke huisvrouw zich aan modelbouw-toestanden op de 'koelkast' verwachten...  :D
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

gardevil

Hier al eens geplaatst, maar met hoekjes van bij Sleepy en een metalen plaatje gaat dat ook ;)



Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Dirky

de hoekjes van Sleepy! Inderdaad, het was hier de revue al eens gepasseerd...

Soortgelijke hoekjes heb ik geprobeerd maar voor spoor 1 gebouwen houden ze het niet.

De wanden hou ik recht tegen een metalen winkelhaak met een magneet, of tegen een V-blok, eveneens met een magneetje.


Havoc

Zo'n magnetische hulpsystemen voor modelbouw zijn populair bij de bouwers van RC-vliegtuigen. Google eens op "magnetic building board" al dan niet met "model aircraft".
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Dirky

Ja juist... daar heb ik ook de mosterd gehaald  ;)

Zelfs al 40 jaar geleden gebruikte mijn vader magneetbord en toebehoren toen we samen RC vliegtuigen bouwden! Toen moesten de meeste magneten uit oude luidsprekers gerecupereerd worden want www.supermagnet.de bestond nog niet  :)

Martin Welberg

Citeerhoekjes van bij Sleepy en

Krijg alleen bedden te zien als ik hier op google, kun je meer info verstrekken over deze hoeken ??

gardevil

Citaat van: milocomarty op 07 oktober 2012, 12:02:41 PM
Citeerhoekjes van bij Sleepy en

Krijg alleen bedden te zien als ik hier op google, kun je meer info verstrekken over deze hoeken ??

Uiteraard ;) deze hoekjes worden niet verkocht maar zijn eigenlijk afval stukjes waarmee elektrische boxsprings worden vastgezet voor transport.

Ik kan hieraan geraken via mijn zoon die daar werkt. Heb er nog een 15 tal liggen en krijg er regelmatig meer.

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?