De bouw van watertoren St. Gallen

Gestart door Giovanni, 06 oktober 2012, 00:37:39 AM

Giovanni

We plaatsen maar weer eens via een grote omweg wat fotoos. Het gemakkelijkste werk zit er nu op en nu gaan we de 45 graden wanden plaatsen. Komt goed natuurlijk, maar kost wat meer tijd.
Daarna komt de waterbak boven op de toren en dan wordt het toch wel een groot bouwwerk. Maar goed, hierbij alvast wat detailplaatjes van hetgeen tot nu toe gerealiseerd is.http://i1261.photobucket.com/albums/ii584/Giovanni223/StGallen121012004.jpghttp://i1261.photobucket.com/albums/ii584/Giovanni223/StGallen121012005.jpg[/img]

Giovanni





Giovanni

Het torentje begint vorm te krijgen. Nu ja, 'torentje', voor spoor 1 heb ik nog nooit zo'n bakbeest gebouwd. Als nu de rondingen t.h.v. de overgang van de toren naar de waterbak gemaakt zijn, kan ik beginnen met het bassin. Dat gaat komende week gebeuren, evenals het dak.

Havoc

Begint goed vorm te krijgen. Hoe groot is dat "bakbeest" dan?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Giovanni

Het gebouw is achtkantig en de vloer maat is ~27 x 27 cm inclusief steunberen. De hoogte zal op ~ 55 cm uitkomen en dat is bij elkaar toch wel een behoorlijk groot gebouw.
Als ik de waterbak heb geplaatst, zal ik weer wat plaatjes tonen.



Steven123

Wow, het is een prachtig bouwwerk geworden Giovanni!  Ziet er zeer strak uit  8)
De laatste foto-links lijken precies niet te werken, heb het kunnen bekijken op  Giovanni's Library

Knap werk man!
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Giovanni

Hallo Allen,

Fijn, dat de fotoos toch nog gevonden konden worden. Ik kreeg het inderdaad niet voor elkaar om de fotoos op deze site te krijgen, maar ze zijn dan dus wel te zien. Bedankt voor de reactie Steven. :)

Steven123

Citaat van: Giovanni op 25 november 2012, 00:41:37 AM
... Ik kreeg het inderdaad niet voor elkaar om de fotoos op deze site te krijgen, ...
Het kan inderdaad soms wat lastig zijn om foto's in je bericht te krijgen, op zich is het niet zo moeilijk;
Je kan bv op je photobucket op een foto klikken die je hebt geupload -> dan zie je rechts onderaan een vak met verschillende code-links, zoek daar naar de "IMG code" link en klik 1x op die link.  Je ziet de link dan veranderen naar 'image link copied'... Je gaat dan naar je MSM-forum-bericht en plakt de link in je tekst (plakken =  Ctrl+V  ...  of gewoon rechtermuisknop -> plakken)

Voor de mensen die wat sneller doorheen een topic scrollen of niet graag op links klikken kan je hieronder nog de laatste foto's zien;  ;)

Giovanni's foto's












Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Giovanni

Heel hartelijk dank voor het alsnog plaatsen van de fotoos Steven. :)
Ik ga het de volgende keer op jouw manier proberen, maar dat zal gezien de drukte wel even op zicht laten wachten. Daarbij moet gezegd, ik blijf een digibeet. :-\
Graag tot mails / ziens,
Groet,
Giovanni

Havoc

Imposant en strak. Prachtig bouwwerk.

Wat is er met de rondingen gebeurd waar het vorige keer stopte? Toen was dat in styreen, nu lijkt het kurk (?). Van gedacht veranderd of eenvoudiger bouwen, niet tevreden?
Met vakantie voor onbepaalde duur.