De bouw van watertoren St. Gallen

Gestart door Giovanni, 06 oktober 2012, 00:37:39 AM

Giovanni

Deze week is de bouw van de gerestaureerde watertoren van St. Gallen in Zwitserland gestart.
De bouwwijze ga ik niet plaatsen, maar het resultaat zal ik ongetwijfeld t.z.t. laten zien.
Graag tot later.

Dirky

Dat zijn we hier niet gewoon hoor, van zelfbouw te zien zonder bouwverslag  :(... da's trouwens de sterkte van dit forum  ;)
Iedereen leert hier graag bij met vraag en antwoord!

Het is leuker als wij, de kleinserie fabrikanten, ook tonen hoe we te werk gaan... (Dat is toch mijn mening.)

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

De titel van je draadje heet "de bouw van...", maar je zegt er meteen bij dat je die niet gaat laten zien  ::)
Wat is dan de bedoeling, of zelfs het nut van dit topic?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steven123

Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook


Giovanni

Van de rest van mijn bouwwerkjes heb ik ook het verloop niet getoond.
Maar zo mee en dan wil er wel eens fotoos van maken en zo te zien is er interesse in die plaatjes.
Als ik tijd heb, zal ik die inzenden wanneer het bouwwerk klaar is.
Als mijn manier van werken niet gewaardeerd wordt, meld ik mij af op dit forum!
Vergeet niet, dat het bouwen vanaf tekeningen van architecten voor profesionele doeleinden al meer dan 25 jr. mijn werk is. Daarbij heb ik nooit het verloop van het werk gefotografeerd.

Kautenbach

... tja, beetje jammer zo Giovanni, je kunt zo beter een website voor maquettebouwers beginnen denk ik..  je reslutaat zal vast goed zijn, maar erg jammer dat je niets van jezelf laat zien zo (of juist wel)

Jurgen

Citaat van: Giovanni op 06 oktober 2012, 23:57:34 PM
Van de rest van mijn bouwwerkjes heb ik ook het verloop niet getoond.
Maar zo mee en dan wil er wel eens fotoos van maken en zo te zien is er interesse in die plaatjes.
Als ik tijd heb, zal ik die inzenden wanneer het bouwwerk klaar is.
Als mijn manier van werken niet gewaardeerd wordt, meld ik mij af op dit forum!
Vergeet niet, dat het bouwen vanaf tekeningen van architecten voor profesionele doeleinden al meer dan 25 jr. mijn werk is. Daarbij heb ik nooit het verloop van het werk gefotografeerd.


't Is niet dat je werkwijze niet gewaardeerd wordt, maar je hebt al een draadje waarin je vanalles laat zien. Ik vind het dan vreemd dat je dit draadje start om gewoon te zeggen dat je binnenkort weer een foto zal laten zien van je eindresultaat.

Dat is zo ongeveer hetzelfde als een bedrijf dat opendeur houdt, maar waar je niet verder kan dan de voordeur en gewoon het eindresultaat kan zien. Dat lijkt mij dom.

Voel je nu vooral niet aangevallen hé, dat is niet mijn bedoeling, maar laat gewoon eens een tussenresultaat zien van je werk. Tenzij het de bedoeling is om het in MSM te krijgen zie ik geen reden om dat niet te doen. Misschien zijn er nog mensen die die watertoren willen nabouwen en niet weten hoe ze eraan moeten beginnen. Dan kan jouw bouwverslag alleen maar een inspiratiebron zijn.  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Havoc

Spijtig. Ik neem ook niet altijd foto's van elke stap en begrijp dat anderen dat ook doen. Soms zijn die foto's ook niet bedoeld om te laten zien maar eerder voor mij als geheugensteun hoe ik iets gedaan heb. Het heeft ook geen zin om honderden foto's te plaatsen die bijna gelijk zijn. Allemaal prima wat mij betreft.

Maar deze wijze van werken begrijp ik niet helemaal. Als je sommige "beroepsgeheimen" niet wil prijzgeven, daar kan ik inkomen. Maar echt niks buiten een foto van het eindresultaat?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Giovanni

Wat een comentaar allemaal!
Maar goed, ik heb dus geen geheimen en daarom heb ik de tijd genomen om wat fotoos te maken van de huidige situatie.
De toren bestaan compleet uit kunststof, wat lassend verlijmd is. Voor de ronding onder de waterbak heb ik kwartrond hout genomen om het mij wat gemakkelijker te maken. Die ronding is van grof beton en dat heb ik getracht te immiteren door grof schuurpapier, wat daarna op kleur gespoten wordt.
De glans tussen de onderdelen is een dikke glasplaat, om alles exact haaks te kunnen bouwen.
Het materiaal wat ik voor de wanden gebruik is 1,5 mm kunststof en dien ik t.h.v. de ramen op te dikken, vandaar de 2 mm strookjes.http://i1261.photobucket.com/albums/ii584/Giovanni223/StGallen003.jpg?t=1349608761http://i1261.photobucket.com/albums/ii584/Giovanni223/StGallen001.jpg?t=1349608743[/img]



Havoc

Bedankt. Dat gebruik van kwartrond is goed gevonden. Ben benieuwd naar het vervolg.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

Amaai, lijkt me niet makkelijk.
Knap dat je ons dat toch toont.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *