Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Ebay gekte

Gestart door itchy, 05 oktober 2012, 21:14:09 PM

Metpetergaathetbeter

eerder verkeerd gezet Patrick zal nog niet goed wakker geweest zijn !  :) ;)

Klaas Zondervan

Citaat van: ronny-vdv op 26 oktober 2018, 11:19:21 AM
Kommaatje vergeten zetten ;D ;D
De komma staat er wel, maar die staat te ver naar rechts.

Jurgen

't Is misschien de echte loc! Koopje toch?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Jef

Als je op eBay bij het instellen van de prijs een komma typt via het numerieke toetsenbord (punt eigenlijk), dan bekom je zulke foutieve bedragen.
De cijfers na de komma komen dan VOOR de komma te staan...

Als iemand nu die loc koopt aan die prijs heeft de verkoper wel gouden zaakjes gedaan!  :D
Tuut zei de trein en de statie vertok.

ronny-vdv

Mvg,

ronny-vdv

loebaske


Men zou goed zot zijn om daar op te bieden...

SuSke

Ze zijn er anders toch niet meer bij VBV
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mardig23

Aangezien ik zelf wel eens wat verkoop van Van Biervliet op ebay probeer ik zo weinig mogelijk commentaar te geven op dit soort zaken, maar om deze mens nu te beschuldigen van "misbruik maken van onze hobby" ???

Sorry Ronny, dat is er toch wel wat over, niet?

Volgens mij kostte deze loc nieuw bij Van Biervliet 219€ (189+30DCC).
Die er 10% veilingkosten bij die de verkoper moet betalen, en je zit op 240€.
Voor het geld doet hij het dus niet echt denk ik, en zijn 386 positieve beoordelingen (100%) doen vermoeden dat het om een eerlijk/correct mens gaat.

Nu kan ik aannemen dat wij als belgen zot moeten zijn om daar op te bieden, omdat we die hier links of recht misschien nog wel gaan vinden.
Voor buitenlanders die Belgisch materiaal verzamelen, lijkt deze prijs best aanvaardbaar, aangezien VBV ze niet meer heeft.

Het zou me dan ook niet verwonderen moest hij voor deze prijs verkocht worden.
Mvg Karl

755philippe

De prijs kan hoger liggen want 240€ is trouwens een 'startbod'. Trouwens bij e-bay moet men opletten om zich niet te laten meeslepen in de biedingen in de laatste minuut voor het afsluiten. Als je geluk heb is er misschien geen enkele tegenbieding maar ik denk dat dit weinig voorkomt op eb.
Mvg
755philippe

Rangeerduivel

Citaat van: mardig23 op 28 oktober 2018, 13:16:11 PM
Aangezien ik zelf wel eens wat verkoop van Van Biervliet op ebay probeer ik zo weinig mogelijk commentaar te geven op dit soort zaken, maar om deze mens nu te beschuldigen van "misbruik maken van onze hobby" ???

Sorry Ronny, dat is er toch wel wat over, niet?

Volgens mij kostte deze loc nieuw bij Van Biervliet 219€ (189+30DCC).
Die er 10% veilingkosten bij die de verkoper moet betalen, en je zit op 240€.
Voor het geld doet hij het dus niet echt denk ik, en zijn 386 positieve beoordelingen (100%) doen vermoeden dat het om een eerlijk/correct mens gaat.



Nu kan ik aannemen dat wij als belgen zot moeten zijn om daar op te bieden, omdat we die hier links of recht misschien nog wel gaan vinden.
Voor buitenlanders die Belgisch materiaal verzamelen, lijkt deze prijs best aanvaardbaar, aangezien VBV ze niet meer heeft.

Het zou me dan ook niet verwonderen moest hij voor deze prijs verkocht worden.

Je hebt voor een groot deel gelijk Karl,
maar ik denk dat Ronny voortgaat op de prijs waaraan VBv ze "het volk insmeet" op de eerste dag van de expo in Leuven!
Daar gingen ze  echt voor "een prikje" van de hand, ze waren dan ook binnen de kortste keren uitverkocht!
Diegenen die deze actie toen gemist hebben betalen uiteraard nu de volle pot.... :(

;)

Martin Welberg

Tsja, het is net als met alle andere. Vind een bedrag van 80,-- voor een concertkaart ook teveel en toch zijn de meeste topconcerten binnen no-time uitverkocht..

mardig23

Dat is waar, die stond in Leuven 149€ als beurspromo.

Als deze mens die daar kocht, heeft Ronny wel een stuk gelijk :-X, maar dat weet je natuurlijk niet...


Mvg Karl

bollen neus

Citaat van: Rangeerduivel op 28 oktober 2018, 14:12:20 PM
Citaat van: mardig23 op 28 oktober 2018, 13:16:11 PM

maar ik denk dat Ronny voortgaat op de prijs waaraan VBv ze "het volk insmeet" op de eerste dag van de expo in Leuven!
Daar gingen ze  echt voor "een prikje" van de hand, ze waren dan ook binnen de kortste keren uitverkocht!
Diegenen die deze actie toen gemist hebben betalen uiteraard nu de volle pot.... :(

;)

Zo gaat het altijd, een eventuele koper onthoud enkel de laagste prijs die hij ooit gezien heeft voor een item, een verkoper wordt zo (ook deels te danken aan dit forum) al zedelijk verplicht om zijn materiaal ook aan deze laagste prijs te koop te stellen. Mijn visie is altijd "Google=>catalogusnummer intikken wat je wil en daar waar het "nu" goedkoopste wordt aangeboden het kopen, enkel de meeste vergeten dit laatste dus, Het kopen natuurlijk.
Den Eric.

Sicco

Zo gaat het niet altijd, zo gaat het alleen op dit forum
Heb in elk geval nog nooit een ander forum gezien waar zo structureel eenzelfde obsessie bestaat

Jef

Ik begrijp die obsessie hier ook niet...
"Hij heeft voor die loc maar xxx,xx EUR betaald, dan mag hij die maar voor xxx,xx EUR verkopen!"

Bullsh*t, een verkoopprijs wordt bepaald door vraag & aanbod. Just deal with it.
Tuut zei de trein en de statie vertok.