Ebay gekte

Gestart door itchy, 05 oktober 2012, 21:14:09 PM

itchy

Citaat van: loco op 27 oktober 2013, 10:08:20 AM
Heel origineel. Het is een diesel-elektrische locomotief. Moet bij de NMBS Logistics nog in dienst komen. Momenteel is men gestart met een vooronderzoek naar de mogelijkheden. Daarna volgen uitgebreide testen. Naar het schijnt zou het nog 5 maand kunnen duren. Tegen begin april 2014 dus.
Je lacht, maar ooit heeft men geëxperimenteerd met de NMBS reeks 77/78 die zou worden ingezet in reizigersdienst en daarvoor werd uitgerust met een pantograaf (om verwarming van de rijtuigen mogelijk te maken zonder generator). De eerste commerciële ritten waren voorzien voor 1/04/2007: een extra trein vanuit Antwerpen naar Oostende om de visverkoop aldaar te promoten. Uiteindelijk is het allemaal niet doorgegaan. Dit alles heeft uitgebreid in Spoorwegjournaal gestaan (nr 156) DUS IS HET ECHT WAAR.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

vanmiegroet

Die 77 heeft wel één rit gedaan met de pantograaf, en dat was naar Mol of Neerpelt
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

janieburton

 

Jurgen

Citaat van: itchy op 27 oktober 2013, 11:45:58 AM
Citaat van: loco op 27 oktober 2013, 10:08:20 AM
Heel origineel. Het is een diesel-elektrische locomotief. Moet bij de NMBS Logistics nog in dienst komen. Momenteel is men gestart met een vooronderzoek naar de mogelijkheden. Daarna volgen uitgebreide testen. Naar het schijnt zou het nog 5 maand kunnen duren. Tegen begin april 2014 dus.
Je lacht, maar ooit heeft men geëxperimenteerd met de NMBS reeks 77/78 die zou worden ingezet in reizigersdienst en daarvoor werd uitgerust met een pantograaf (om verwarming van de rijtuigen mogelijk te maken zonder generator). De eerste commerciële ritten waren voorzien voor 1/04/2007: een extra trein vanuit Antwerpen naar Oostende om de visverkoop aldaar te promoten. Uiteindelijk is het allemaal niet doorgegaan. Dit alles heeft uitgebreid in Spoorwegjournaal gestaan (nr 156) DUS IS HET ECHT WAAR.

Is het vandaag 1 april ofzo?  ::)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Met het veranderen van het uur hebben ze hun kalender maar meteen op 1 april gezet.
Goed gevonden, jongens.  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

vanmiegroet

De panto op de 77 diende voor de 3000V voeding om rijtuigen op te warmen of om mobiele verwarmer te dienen.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

janieburton

Citaat van: vanmiegroet op 27 oktober 2013, 14:46:37 PM
De panto op de 77 diende voor de 3000V voeding om rijtuigen op te warmen of om mobiele verwarmer te dienen.

Was dat ook geen 1 april grap? ;) Of bestaan er niet "gephotoshoped"  :o foto's van? ::)

Terug naar dat "onozel" locske, lijkt verdacht veel op dat "Duits locske" dat in veel begindozen van Marklin zat in de jaren 70 en gewoon overschilderd is  met NMBS groen en gele strepen.
 

argilla

bedoel je deze 77   :)
http://www.radoveden.be/sites/default/files/tram_77.jpg
sorry jongens kon het echt niet laten ze tramden erop los......en oh oh daar kwam narigheid van  ;) ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OMC

Niet teveel gas geven, sebiet blaas je de turbo nog op  ;)
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

janieburton

Citaat van: OMC op 30 oktober 2013, 03:11:25 AM
Niet teveel gas geven, sebiet blaas je de turbo nog op  ;)

Welke turbo?  :)
 

ceuleer


Rangeerduivel

Benieuwd hoe dat gaat aflopen!
En gezegd wordt,als je bij Ebay een bieding wint,je verplicht bent te kopen...
Dit was voorzeker een uit de hand gelopen bied-spelletje,of is die echt zoveel waard?
;)

raf

#88
Hallo

Ja het gaat echt gek op die sites.
ik kocht voor 3.50€ een wagon voor een egger baan en daarna verlies ik er eentje van 10 €.
Ik heb er dan nog 4 gekocht voor 6.50€ in duitsland.
Nu ben ik reeds een paar weken aan het zien naar nog een paar NMBS wagons omdat ik er reeds 3 van heb en ik wil er nog 2 à 3 bij.
Maar zo blijven een tijdje op 10 € staan en dan ineens als de weerlicht omhoog .
Ik weet wat ik er voor wil geven en als er zijn die zot willen doen dan gaan ze hun gang maar.
Ze staan nu voor 67€ per stuk mijn gedacht.
gr Raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirky

misschien een draadje openen bij GEZOCHT, Raf. Misschien heeft er hier wel iemand op overschot wat jij zoekt!