Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

LSM Reeks 18/2

Gestart door thor, 05 oktober 2012, 14:33:00 PM

ERVIN

#120
@bellejt , mijn twee 18² locs hebben cabineverlichting en noodverlichting ( locs zijn van de eerste run , dus niet deze nieuwe) , mijn mapping ziet er toch anders uit hoor. ;)

bellejt

mijn versie dateert van oktober 2012.Zal hem anders zodra ik tijd heb eens op de programmer zetten en kijken wat er allemaal mogelijk is.

ceuleer

#122
.

trainspottingjr

Heb de loc aangekocht bij Van Biervliet en er word door LS Models geen digitale versie aangeboden. Alleen een DC DIG Sound versie word aangeboden door LS Models maar niet iedereen wil die toeters en bellen want als er meerdere rondbollen op de baan word dit een kakafonie.

@ceuleer ik ga de lokprogrammer er eens bijpakken en je file uploaden naar de loc en hou jullie op de hoogte.

Bepaalde uitgangen heb ik zelf al gevonden en voeg ik zelf wel toe

Bedankt alvast en wanneer ik meer weet dan post ik het hier zeker.
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

trainspottingjr

@ceuleer ik heb even uw file geupload naar mijn model maar helaas brengt dit geen soelaas.

ik ga zelf nog wat experimenteren in de hoop dat ik er iets deftig van kan maken of wachten tot er een oplossing uit de bus komt.



Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

mardig23

Hoi Jelle,

Misschien een domme vraag, maar kan Kristof dat niet effe regelen?
Dat mag nu voor die mannen toch geen probleem zijn, wel?

Misschien is deze nieuwe versie gewoon ook verschillend van de oude, en kan de oude file niet worden gebruikt?
De oude was nog een Modern Gala, en de nieuwe niet...
Mvg Karl

trainspottingjr

Misschien kan hij dat wel regelen maar ik heb bij hem geen decoder gekocht en momenteel zijn ze bij Van Biervliet in congé.

Dus blijf nog wat proberen

Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

ceuleer

#127
.

trainspottingjr

@ceuleer inderdaad de print is weer vernieuwd en er worden meer uitgangen gebruikt dan in het modern gala tijdperk.

AUX 3 wordt in de nieuwe versie gebruikt om de 3de koplamp mee aan te sturen

AUX 6 wordt dan weer gebruikt voor de cabineverlichting

AUX 5 wordt dan weer gebruikt voor de rode lichten

AUX 1[2] en AUX 2[2] zijn dan in de nieuwe versie de knipperlichten.

Tot zover heb ik de combinaties al maar verder geraak ik helaas niet

Dus ik heb nog nodig de grootlichten, frontseinen + eindseinen en dit dan richtingafhankelijk maken

Momenteel heb ik nog niemand die hier op het forum aanwezig is die beschikt over een model met een sound decoder.

Zelf wacht ik ook nog op de andere versie de 1831, deze word voorzien vanuit de winkel uit met een decoder.
Misschien brengt deze soelaas, voorlopig zoek ik nog wat verder.


Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

krispy

mischien volgend gedacht :

zijn er geen ac versies ( hebben altijd toch een decoder ) geleverd en hier onder de leden , als daar een esu insteekt kan deze toch overgezet worden naar 2 rail en de nodige aanpassingen ivm AC omzetten naar DC

ps ikzelf heb geene
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

bellejt

of het een AC of DC model is speelt geen enkele rol voor de decoder.De nieuwe gewoon met locprogrammer uitlezen,opslaan en in nieuwe lege decoder saven.

SuSke

Citaat van: mardig23 op 22 juli 2019, 21:59:12 PM
Misschien een domme vraag, maar kan Kristof dat niet effe regelen?
...
Citaat van: trainspottingjr op 22 juli 2019, 22:16:52 PM
Misschien kan hij dat wel regelen maar ik heb bij hem geen decoder gekocht en momenteel zijn ze bij Van Biervliet in congé.

VBV zal daar niets voor "regelen" want de 18² is een LSModels en daar vangt ge nog meer bot dan dat er in de zee zwemt.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: SuSke op 23 juli 2019, 14:13:47 PM
VBV zal daar niets voor "regelen" want de 18² is een LSModels en daar vangt ge nog meer bot dan dat er in de zee zwemt.

Hij zal eerder op je vraag antwoorden met; "nenk, dat es e strotje zonder end..."
Hetzelfde antwoord dat ik kreeg bij een dergelijke vraag! ::)

;)

krispy

Citaat van: bellejt op 23 juli 2019, 13:19:13 PM
of het een AC of DC model is speelt geen enkele rol voor de decoder.De nieuwe gewoon met locprogrammer uitlezen,opslaan en in nieuwe lege decoder saven.

DIT is wat ik wilde zeggen , kan toch ni moeilijk zijn maar ge moet iemand met een ac versie vinden die wil meewerken he
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

krispy

Ik heb een mailtje naar LSM gestuurd met de vraag om de esu file van de ac versie vermits er geen gewoonte 2 rail dcc is onder sound is voorzien

Laat weten als ik reactie heb

MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m