Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

LSM Reeks 18/2

Gestart door thor, 05 oktober 2012, 14:33:00 PM

bellejt

bij deze is budget werkelijk budget.Je kan niet alle mogelijkheden benutten zonder de upgrade.Printplaat van budget model is niet dezelfde als van full model.Lees eens het volledige topic rustig door.

deurenkletser

Citaat van: itchy op 07 januari 2013, 23:42:10 PM
ik dacht dat die decoder instellingen geldig waren voor een lokpilot v3 en niet voor de v4..

In de handleiding staat inderdaad v3. Verdorie. Zijn er nog ergens v3 te krijgen? Kan het daar aan liggen dat mijn kop en achterlichten gelijktijdig branden. Iedereen heeft dus een V3 in zijn 18 gestoken dan?

bellejt

zijn via internet nog te krijgen hoor.Ik heb hier nog een V3 mtc 21 pins liggen.

Break302

Citaat van: deurenkletser op 08 januari 2013, 19:14:45 PM
Citaat van: itchy op 07 januari 2013, 23:42:10 PM
ik dacht dat die decoder instellingen geldig waren voor een lokpilot v3 en niet voor de v4..

In de handleiding staat inderdaad v3. Verdorie. Zijn er nog ergens v3 te krijgen? Kan het daar aan liggen dat mijn kop en achterlichten gelijktijdig branden. Iedereen heeft dus een V3 in zijn 18 gestoken dan?

Ik heb juist een 1801 Rail Facilities uitgelezen en adres veranderd, er zit wel degelijk een V4 in de AC versie.
Ik zou de decoder gewoon reseten dan zouden de lichten normaal moeten werken op voorwaarde dat SUSI geactiveerd is? DUS CV 977 + 1 bij digitaal bedrijf of 0 voor automatische erkenning (volgens LS).

Jos

dgrr57

Citaat van: Break302 op 08 januari 2013, 21:15:06 PM
Citaat van: deurenkletser op 08 januari 2013, 19:14:45 PM
Citaat van: itchy op 07 januari 2013, 23:42:10 PM
ik dacht dat die decoder instellingen geldig waren voor een lokpilot v3 en niet voor de v4..

In de handleiding staat inderdaad v3. Verdorie. Zijn er nog ergens v3 te krijgen? Kan het daar aan liggen dat mijn kop en achterlichten gelijktijdig branden. Iedereen heeft dus een V3 in zijn 18 gestoken dan?

Ik heb juist een 1801 Rail Facilities uitgelezen en adres veranderd, er zit wel degelijk een V4 in de AC versie.
Ik zou de decoder gewoon reseten dan zouden de lichten normaal moeten werken op voorwaarde dat SUSI geactiveerd is? DUS CV 977 + 1 bij digitaal bedrijf of 0 voor automatische erkenning (volgens LS).

Jos
Volgens mij is hoogste CV nr 510. Om SUSI te activeren moet bit 3 van CV 124 aan staan. In de laatste versies van Lokpilot V4 is dat zo per default.

SuSke

In mijn 1860 zit nu een LoPi4 van de nieuwste reeks = fabricatie/programmatie na 07/2012.
Ingeplugd en geen enkel probleem, alles werkt naar behoren met de aangegeven functies.
LoPi3 en LoPi4 van 1ste generatie werkten niet.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loco

Citaat van: SuSke op 09 januari 2013, 10:56:47 AM
...
LoPi3 en LoPi4 van 1ste generatie werkten niet.

Een kleine correctie
Lopilot4 van de eerste generatie zou wel werken als je de SUSI interface activeert. Dit is niet standaard uitgevoerd bij deze versie.
Dit is ook min of meer aangehaald door Break302 hierboven en staat ook elders te lezen.

deurenkletser

Bedankt allemaal. Heb net op de site van esu gelezen dat cv 124 op 24 moet staan. Even proberen dus!

ronny-vdv

Nieuwe nummers !!
http://www.hetspoor.com/dokumenten/lsm_type18_oostende.pdf

ik vraag mij af wat er verschil (behalve de nummer) is tussen 1845 en 1852 ?
Mvg,

ronny-vdv

Anarchy

Geen Ronny, gewoon 2 nummervarianten.

krispy

#85
@ anarchy

Zoals het staat uitgebeeld op de tekening ( folder ) zit er volgens mij een verschil in het dak ( aantal verluchtingsroosters is niet hetzelfde 1845 4 stuks /1852 2 stuks)
en de onderkast blijkt ook anders te zijn .
Ook zit er een verschil in de opschrifting .

Ik veronderstel dat beide loks in dezelfde richting staan uitgebeeld ( antenne op de zelfde cabine geplaatst )

Kan der iemand mijn vermoeden bevestigen ( of is het aantal verluchtingsroosters afhankelijk van de zijkant ? )


edit : opmerking ivm onderkast en opschrifting toegevoegd
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

ERVIN

Goed gezien Krispy , er is dus duidelijk verschil in het aantal roosters , van de opschriften en de onderkant heb ik geen duidelijke foto.

1 rooster....





2 roosters....




OMC

Locs hebben 2 zijkanten, daarin zit het verschil qua roosters. En zijkanten kunnen makkelijk herkend worden door eenvoudig het nummer van de stuurpost op de cabinedeuren af te lezen.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

ERVIN

Citaat van: OMC op 17 januari 2013, 13:14:51 PM
Locs hebben 2 zijkanten, daarin zit het verschil qua roosters. En zijkanten kunnen makkelijk herkend worden door eenvoudig het nummer van de stuurpost op de cabinedeuren af te lezen.

Voila , de specialist mengt zich in de debatten en komt hier met een kinderlijk eenvoudige oplossing , daar had ik dus persoonlijk ook niet aan gedacht , en om te laten zien dat hij ( OMC) het wel degelijk bij het rechte eind heeft.....





Dus de nieuwe aangekondige locs van deze reeks zullen dus enkel nummervarianten zijn.  ;)

Metpetergaathetbeter

#89
Ervin,

ik bezit dergelijke machine nog niet daar ik wou wachten achter een andere locnr, daar allen hier de 1801,1802 en1860 (dacht ik)in de club bezitten !

onderaan op de brochure is er ook verchil is dit ook toe te schrijven van verschillende kant ?

Groeten Peter ;)

Ps nrs veranderd